Strona 1 z 1
alternator nie ładuje
: wt cze 19, 2007 13:38
autor: Giugiaro1
Tak jak w temacie, alternator przestał łądować. Stało się to stopniowo. Teraz już nawet nie podładuje tak żebym mógł odpalić. Znajomi podpowiadają że szczotki, regulator napięcia, jakaś dioda... Nie znam się na tym i nie wiem jak się za to zabrać ani nie mam pojęcia o kosztach. Napiszcie prosze co robić i ile mogą kosztować poszczególne części.
: wt cze 19, 2007 14:33
autor: Golfiarz217
Najlepeij zdemontuj alternator albo jak nie wiesz to wez jakiegos kumpla niech Ci pomoże i zawież do jakiejś firmy która się zajmuje regenaracją alternatorów i rozruszników wymienia szczotki łozyska ewentualnie i bedzie gitara. Ja u siebie za wymiane szczotek i łóżysk zapłaciłem 70zł. PZDR
: wt cze 19, 2007 16:01
autor: Giugiaro1
Ze zdjęciem nie bede miał problemów. Problem to ja moge mieć jeśli bede chciał go zrobić we własnym zakresie. Zaraz pojade go sprawdzić.
: wt cze 19, 2007 22:43
autor: vwlubek
Jeśli masz pasek dobrze napięty to sprawdź regulator napięcia-razem ze szczotkami jest, kosztuje ok 20-30zł, wymiana banalna-dwa wkręty bez demontowania całego alternatora(z prawej strony takie czarne plastikowe coś wkręcane na dwa wkręty) wyjmij i sprawdź styki oraz wielkość szczotek(jeśli jest różnica między szczotkami pow 5 mm albo są krótkie już to do wymiany). Jeśli to nie pomoże to niestety elektromechanik Cię czeka...PS a aku sprawne??
: śr cze 20, 2007 08:51
autor: Giugiaro1
vwlubek akum sprawny. Naładuje go prostownikie, odpale auto, pojade gdzieś, światła stopniowo święca coraz słabiej a jak wyłącze auto to już nie zapali. Nie ma ładowania. Bo naładowany akum może stać kilka tygodni i auto odpali.
: śr cze 20, 2007 09:13
autor: De'D
jak stopniowo to napewno szczotki poszły.... do tego powinna "podżarzać" się kontrolka na desce... wymiana bardzo prosta.
jedna uwaga. Jak będziesz wyciągał alternator z łap to przy ponownym montaży nie używaj młotka do wbicia tulejek !! ... wciskaj przez klucz na imadle, inaczej mozesz połamać ucho altka i bedzie lipa...
: czw cze 21, 2007 08:21
autor: vw_vandal
Giugiaro1, podstawowe pytanie czy przy odpalonym silniku słychać szumienie z okolic altka?? Bo jak nie to wystarczy wymienić szczotkotrzymacz kosztuje to ok 40-50 zł i tak jak ktoś pisał wyżej wymiana banalna dwie śrubki i zmienione jakieś 2 min. roboty. Jeżeli jest szum musisz wymienić łożyska są dwa jedno małe drugie duże nr nie pamiętam ale kupuj wysoko obrotowe czyli 2RS, LU,
: czw cze 21, 2007 12:48
autor: ryba_71
Kiedyś na tym forum wyczytałem ze do alternatora od golfa podchodzą szczotki z poloneza i wychodzi wtedy taniej
: czw cze 21, 2007 13:42
autor: vw_vandal
ryba_71, 40 zł to dużo ?? do tego masz nowy regulator

a szczotki trzeba lutować najlepiej zgrzać. Mój kolega lutował i pojechał w Polskę i mu się odlutowały

: czw cze 21, 2007 15:06
autor: ryba_71
vw_vandal pisze:ryba_71, 40 zł to dużo ?? do tego masz nowy regulator

a szczotki trzeba lutować najlepiej zgrzać. Mój kolega lutował i pojechał w Polskę i mu się odlutowały

Ja napisałem, że wyczytałem to na naszym forum natomiast cen nie znam.
Pomysł z lutowaniem jest pomysłem urojonym przecież jest to element prtacujący "pod zwarciem" a więc w wysokiej temperaturze a temp. topnienia lutu jest nieznaczba
: czw cze 21, 2007 17:32
autor: Giugiaro1
Tak wyglądaja moje szczotki. Chyba są jeszcze dobre prawda?

: czw cze 21, 2007 23:44
autor: szatanek
Szczotki wyglądają na wporządku , ale połączone są one z egulatorem napięcia, jasli coś tam siadło to juz nie bedziesz miał ładowania mimo dobrych szczotek , pzdr.