Strona 1 z 2

Spadek mocy, brak dynamiki

: pn cze 18, 2007 20:45
autor: Razan
Witam. Od kilku dni obserwuję w swoim golfie III TDI 66kW dziwny spadek mocy. Silnik ma przejechane 316tyś km, ale oleju bierze marginalnie, turbina nie wymieniana, nie kopci wogóle, tylko przy odpalaniu jak jest zimny. Ogólnie to jak dam mu po garach to zachowuje się jak wolnossący D. Wogóle brak mu dynamiki praktycznie nie reaguje na pedał gazu. Owszem jak się rozpędzi do jedzie. Kiedyś od 0-60 w mieście to była mała rakieta teraz to się wyprzedzać boje na drodze, nic nie ciągnie.

Prosze o jakieś opinie i rady, z góry dzięki.

: pn cze 18, 2007 21:13
autor: Lennox
Skoro oleju nie bierze to pierścienie raczej nie. Ja bym obstawiał turbo.

: pn cze 18, 2007 21:14
autor: damcio151
Najprawdopodobniej uszkodzony przepływomierz ....... najlepiej podpiąć się pod VAG i zrobić diagnozę dynamiczną .
Co do przepływki to zobacz jak sprawdzić ,czy to ona jest winowajcą .

: wt cze 19, 2007 10:17
autor: krzys1234
mam taka samą sytuacje ale wymiana przepływki nic nie dała - obstawiam raczej już tylko wtryski w sumie nic innego nie zostalo bo wszystko już bylo sprawdzone....

: wt cze 19, 2007 12:59
autor: covacsxxx
jesli nie podlaczysz do Vaga to wrozenie z fusow..podlacz pod vaga i zobaczysz co to bedzie...moze przeplywka moze turbo moze n75 etc

: wt cze 19, 2007 13:05
autor: krzys1234
na VAG'u nic nie wykazalo - wszystko ok turbina ciśnie:) zaworki dobre....

: wt cze 19, 2007 16:47
autor: Gitner
A katalizator jest? Jesli tak to go wywal, bo on moze byc sprawca zamieszania, znam to z autopsji.. AFN mial gorsza dynamike niz zwykly 1Y

Gitner

: wt cze 19, 2007 19:00
autor: covacsxxx
a moze cos z nastawnikiem..nie szarpie Ci??

: wt cze 19, 2007 19:52
autor: Razan
No właśnie nie. "przyśpiesza" płynnie nic nie szarpie nie zipie nic. Tylko że właśnie przyśpiesza jak wolnossący i to gorzej. Z rury czysto ogólnie to nawet końcówka jest czyściutka- nigdy ni czyszczona a osadu nie ma.

: wt cze 19, 2007 20:07
autor: damcio151
Razan, najpierw zrób tak jak napisał Gitner , później jeżeli będzie dalej lipa , to diagnoza dynamiczna VAG

: wt cze 19, 2007 23:31
autor: krzys1234
a ja jestem po dynamicznej diagnozie VAG, kata nie mam (pucha z rurą w środku) i dalej to samo czyli brak przyśpieszenia :( najciekawsze jest to ze on za zadne skarby nie chce puścić dymka... jak to kazdy TDI ma.... P O M O C Y.... nie wiem co mam juz robic

: śr cze 20, 2007 00:04
autor: Adamm
a ja jestem po dynamicznej diagnozie VAG, kata nie mam (pucha z rurą w środku) i dalej to samo czyli brak przyśpieszenia :( najciekawsze jest to ze on za zadne skarby nie chce puścić dymka... jak to kazdy TDI ma.... P O M O C Y.... nie wiem co mam juz robic
wpinales na probe opornik? lub zwiekszales inaczej dawke paliwa? jesli nie puszcza dymka i ma mula to pompa nie wydala (ostatnio Grzesko walczyl z tym bo mu z AFN 20 koni ucieklo)

: śr cze 20, 2007 00:24
autor: yoobi
No właśnie a propos dymków. Kata nie mam, przy większym butowaniu powinien coś puścić z rury, a on nic (silnik 1Z). W sumie to nawet się zbiera, ale czy to jest 90 koni to nie wiem bo nie mam porównania (musiałbym się przejechać jakąś zdrową, albo shamować auto).
Mówicie, że pompa może nie wydalać ?? Wyjdzie to na VAGu ?

Pozdrawiam
yoobi

: śr cze 20, 2007 00:38
autor: krzys1234
a ja jechalem 110 seatem i powiem wam ze roznica jest niesamowita wreca sie na obroty jak nie wiem co.... jutro jade sprawdzic wtryski moze to one...? bo pod VAG'iem jest wszystko ok... ale nie wiem jak sprawdzić pompe samemu,, jakies pomysły ??