Płyn chłodniczy dla TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Płyn chłodniczy dla TDI

Post autor: stanislawski » ndz cze 17, 2007 18:36

Mam trochę mało płynu w zbiorniku wyrównawczym w swoim Golfiku IV, podjechałem więc na stację zakupić na dolewkę a Pan zadał mi pytanie jaki mam płyn, bo chyba nie borygo!? :grrr: Podobno są dedykowane płyny do różnych wersji silnika, chłodnicy itd... No i nie kupiłem, bo nie wiem co? Czy rzeczywiście trzeba dolać wyłącznie to czym jest napełnione, a jak to ostatnie rozpoznać? Mechanik wyjechał mi do Irlandii i przez pół roku nie będę go ani widział ani słyszał. Jak to sprawdzić! Jestem pewien, że mam wlane coś co jest typowe dla pożądnego niemieckiego auta, czyli z niemiecką normą. Ale co?
JS



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Płyn chłodniczy dla TDI

Post autor: RobertP » ndz cze 17, 2007 18:47

stanislawski pisze:Czy rzeczywiście trzeba dolać wyłącznie to czym jest napełnione
wiesz tak jest najlepiej, dolać to co było i jest
ale jak z mojego doświadczenia to powiem Ci że jest taki płyn/koncentrat
który jest mieszalny z innymi i nie reaguje negatywnie ani z płynami ani układem chłodzenia
jest to ALMATIN i taki też dolewałem jak nie wiedziałem co jest ...
ile Ci brakuje tego tak orientacyjnie ? 100ml ? 200ml czy może 1l. ?
pamiętaj żeby trzymać się normy między min i max w zbiorniczku ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » ndz cze 17, 2007 19:56

Ja także stosuję do Golfa- Almatin, od wieeelu lat. Najlepsi mechanicy go polecają ale można kupić w sklepach motoryzacyjnych także orginalny VW-AUDI. Po Borygo EKO i Petrygo znam różne przykre doświadczenia znajomych a także i swoje(w drugim autku-samarka).


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

Post autor: daro31ie » ndz cze 17, 2007 20:05

kolego plyny do chlodnic to nic innego jak alkohol zmieszany z woda i dodatkami. mieszaja sie one wszystkie bez problemu. musisz tylko zadbac o to by nie wlac plynu zwyklego do samochodu z chlodnica aluminiowa bo takie autko potrzebuje specjalnego plynu. Dodam tylko ze obecnie od ok 10 lat wszystkie chlodnice sa aluminiowe :okej:


nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz cze 17, 2007 20:12

GRIZLI pisze: można kupić w sklepach motoryzacyjnych także orginalny VW-AUDI
a jak myślisz czy w golfie u stanislawski jest jeszcze oryginalny ???
daro31ie pisze:Dodam tylko ze obecnie od ok 10 lat wszystkie chlodnice sa aluminiowe :okej:
podobnie jak 99/9% płynów do chłodnic na rynku nadaje się właśnie do aluminiowych
Ostatnio zmieniony ndz cze 17, 2007 20:33 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » ndz cze 17, 2007 21:44

Przecież na zbiorniczku jest napisane jaki ma być płyn, ma spełniać normę G12.



robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » ndz cze 17, 2007 22:38

raczej czerwony i raczej koncentrat - wystarczy zapytać w sklepie motoryzacyjnym
znajda w katalogu
na stacji to mozesz sobie kupic zarowke albo kondomy...


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » ndz cze 17, 2007 22:40

RobertP napisał
a jak myślisz czy w golfie u stanislawski jest jeszcze oryginalny ???
A czy ja napisałem, że on tak twierdzi???? Piszę bo jest część użytkowników, którzy wolą użyć orginalnego podzespołu/materiału niż zamiennika. Jeśliby go zalał, napewno by nie zaszkodził w przeciwieństwie do wielu innych wynalazków. A co do płynów -bardzo się mylisz i dlatego nie czepiaj się. Obecnie płyny produkuje się na bazie alkoholi ale rożnych rodzaji i posiadających różną gęstość oraz inne parametry. I 99,9% płynów NIE NADAJE się do wszystkich chłodnic.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz cze 17, 2007 23:09

GRIZLI pisze:Piszę bo jest część użytkowników, którzy wolą użyć orginalnego podzespołu/materiału niż zamiennika. Jeśliby go zalał, napewno by nie zaszkodził w przeciwieństwie do wielu innych wynalazków.
jasne masz racje i nie neguje tego
mam takie samo zdanie co do Almatinu, jak Ty do tego oryginalnego
Almatin używałem i używam od 16 lat nie tylko w VW/Audi jakie posiadałem
i nigdy mnie nie zawiódł
GRIZLI pisze:A co do płynów -bardzo się mylisz i dlatego nie czepiaj się. Obecnie płyny produkuje się na bazie alkoholi ale rożnych rodzaji i posiadających różną gęstość oraz inne parametry. I 99,9% płynów NIE NADAJE się do wszystkich chłodnic.
nie czepiam się tylko Ty tak to przyjąłeś , ja się Ciebie tylko zapytałem i nie bądź taki nerwowy :bajer:
powiem Ci że jaki płyn nie miałem w ręku w przeciągu ostatnich 8 lat,
to na ulotce było napisane (akurat to czytam w przeciwieństwie do olejowych),
że nadawały się one także do chłodnic aluminiowych


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn cze 18, 2007 07:39

klocicie sie o plyn, a kazdy zapomnial o jednym malym ale - ubytek rzedu 200ml uzupelnia sie woda destylowana albo plynem, ktory jest wlany! zadnego mieszania plynow. u mnie takie mieszanie rozpuscilo zalacznik wentylatorow, taka zajebista reakcja powstala w ukladzie.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » pn cze 18, 2007 09:30

Dzięki za wyjaśnienia - Almatin i po kłopocie! Swoją drogą faktycznie racja z zakupami na stacji benzynowej (ja bym dorzucił jeszcze alkohol do reszty możliwych do kupienia podzespołów, choć z żarówkami to też różnie na niektórych stacjach bywa). No bo cóż kasjer może wiedzieć poza swoją specjalnością?

- z ciepłego Krakowa
Jerzy



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pn cze 18, 2007 19:45

SouleR
I o to własni mi chodziło gdy pisałem o różnych rodzajach składu. 3 lata temu zalałem do Lady Samary nowy Petryg, niby nadający się do chłodnic aluminiowych. W bloku były jakieś resztki almatinu i co z tego wyszło? Nie ujechałem 20km i z nagrzewnicy lało się jak z sitka. Wstawiłem drugą używaną ale na 100% sprawną(próba ciśnieniowa), na drugi dzień było po niej. Zlałem wszystko, odkręciłem śrubę spustowa w bloku, wypłukałem układ wodą, zalałem Almatin i na nowej (uzywce) nagrzewnicy ojciec jeździ do dziś. :bigok:

A taka poza nawiasem, pozdrowionka dla Roberta :bajer:


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » śr cze 20, 2007 12:21

Ja zaraz wpadnę chyba w szał! Poszedłem do InterCar'a na Żmujdzkiej w Krakowie, aby zakupić płyn, pan mówi że nieistitna jest nazwa, ważne jest jaki jest kolor i norma. G12 oczywiście, patrzę do środka - podchodzi mi na czerwony. Kupiłem koncentrat czerwony z normą G12, rozrobiłem z wodą destylowaną jeden do jeden, i zadałem szklankę roztworu do zbiornika wyrównawczego. Wieczorem dostaję wiadomość na GG od mojego mechanika: - no oczywiście w chłodzeniu ma być płyn niebieski!
Myślałem, że się chyba potnę! powiedzcie mi, czy bardzo sobie zaszkodziłem? Bo na razie jeżdżę!
JS



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr cze 20, 2007 12:49

SouleR pisze:ubytek rzedu 200ml uzupelnia sie woda destylowana
stanislawski pisze:i zadałem szklankę roztworu do zbiornika wyrównawczego.
nie napisaleś wcześniej ile orientacyjnie potrzebunjesz dolać
SouleR Ci napisał co możesz dolać i na 100% nie zaszkodzi
a teraz sam nie wiem, może zlej cały płyn z układu przepłucz z 1 raz wodą
i wlej całkiem nowy do układu tyle ile trzeba, może z 6,5l. ? :-k


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 177 gości