Przepływomierz i mały problemik...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Przepływomierz i mały problemik...

Post autor: lolas79 » pt cze 15, 2007 21:44

Witam

Mam problem,szukałem na forum i znalazłem temat o sprawdzeniu przepływki bez testu dynamicznego,metoda polega na wpięciu diody między dwa piny do wtyczki od przepływki...

jak nie masz od kogo wziąć przepływki to zrób test z diodą (porada kolegi voss'a)

Cytat:

-sciagni wtyczke z LMM
-podlacz normalna diode np. 1N4148 do wtyczki z pin 4 na pin 5 ( kierinek z 4->5) i niezakladaj wtyczki na LMM

to symuluje max. wartosc masy powietrza jesli sinik bedzie chodzil dobrze i niedymil zbyt wiele, to masz walnieta przeplywke
jesli bedzie na obr. duzo dymu to raczej masz klopot z zatkanym kolektorem albo z niezamykajacym sie ERG


Wszystko było cacy do momentu aż wypiołem wtyczke od przpływki i zobaczyłem że w miejscu pina oznaczonego cyferką 4 mam zaślepke z której nie wychodzi żaden przewód i wcześniej go tam też nie było.... :crazy:

Moje pytanie do znających temat,gdzie mam tę diode wpiąć żeby sprawdzić przepływke???

Dodam że silnik to 1.9tdi 1Z.

Dziękuje i pozdrawiam.


Obrazek

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » sob cze 16, 2007 21:16

To fakt, pin 4 nie jest nigdzie podpiety, wszystkie pozostale tak:) Gdzie podpiac diode - nie wiem, pytaj tych co to wymyslili, lub poszukaj - bylo kilka razy.



lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » sob cze 16, 2007 23:22

Ok czyli rozumiem że porada kolegi voss'a nie dotyczyła mojego modelu silnika.

Skoro pin4 nie jest nigdzie podpięty to może mi ktoś pomoże i powie jak sprawdzić te cholerną przepływke, bo próbowałem znaleść coś na forum i nie bardzo mi się to udało...

Pozdrawiam.


Obrazek

Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » ndz cze 17, 2007 20:43

dokładam sie do prośby kolegi co z tymi pinami. Trzeba będzie chyba napisać na forum Diagtronika


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » ndz cze 17, 2007 23:58

Dokładnie kolego,szukałem i nie moge nic znaleść...
janek822 pisze:dokładam sie do prośby kolegi co z tymi pinami. Trzeba będzie chyba napisać na forum Diagtronika
No jak możesz to zapytaj i daj mi znać co i jak będe bardzo wdzięczny

Pozdro :bigok:


Obrazek

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pn cze 18, 2007 10:33

http://www.msi-motor-service.com/ximage ... en_web.pdf

wg. tej instrukcji komputer zczytuje sygnał z 2 i 6 pina
2 - sensor mass
6 - output signal

na max obrotach napięcie ma wynosić min 4,3V

więc sugeruje diodę zapiąć miedzy np. 3 i 6 wtedy powinien dostać 12V

3 - supply voltage (battery voltage)

[ Dodano: Pon Cze 18, 2007 10:42 ]
chociaż patrząc na
http://www.msi-motor-service.com/ximage ... en_web.pdf

tutaj pasuje pin 4 i 5 (inny model przepływki)

to analogicznie można wywnioskować że zamiast 3 pina podpinają pod 1 i 6

1 - reference voltage


diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn cze 18, 2007 12:29

voss pisze: w tym kierunku z 4 do 5
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopi ... ght=#32812



voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » pn cze 18, 2007 14:18

no duzo latwiej by bylo zapytac na forum Diagtronika, ale tu tez moge wyjasnic

- sa dwa rodzaje LMM? przeplywki
1. z wtyczka 5 pin ( w jednym rzedzie pin 1 jest niepodlaczony ) i tu podlancza sie diode z 4 na 5

2. z wtyczka 6 pin ( tu pin 4 jest niepodlaczony ) i tu podlancza sie diode z pin 1 na pin 6
w zadnym wypadku nie z pin 3 ( tu mamy 12V ktore mimo, ze ecu jest zabezpieczony , moze uszkodzic ecu )

pin 4 ( wer.2 pin 1) to nie 12V a 5V piny 5 lub 6 to sygnal z LMM

wpinajac diode dajemy na ecu ~4,4 V co symuluje max. mozliwa masse powietrza
Trzeba pamietac, przy takim tescie, zeby odlaczyc sterowanie AGR ( z zucic i zaslepic wezyk do AGR ) bo inaczej na wolnych bedziemy mieli Batorego

pozdr.
voss


pozdr.
voss

darkob
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:40
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: darkob » pn cze 18, 2007 14:20

Tutaj masz czarno na białym :) http://www.t4-wiki.de/wiki/Luftmassenmesser



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn cze 18, 2007 14:21

voss pisze:Trzeba pamietac, przy takim tescie, zeby odlaczyc sterowanie AGR ( z zucic i zaslepic wezyk do AGR ) bo inaczej na wolnych bedziemy mieli Batorego
AGR , czy EGR :?:



voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » pn cze 18, 2007 15:36

EGR = Exhaust Gas Recirculation.
AGR = AbGasRückführung

to dokladnie to samo, tylko ze ja jakos czesciej uzywam niemieckich nazw

przeciez to niemieckie auta :bajer:
ale postaram sie w przyszlosci uzywac polskich
Zawor Recyrkulaci Spalin = ZRS


pozdr.
voss


pozdr.
voss

lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » pn cze 18, 2007 15:51

Pragne wszystkim z tego miejsca podziękować za udzieloną mi pomoc ,dzisiaj testy zobaczymy jak to wyjdzie.

A z tym egr-m,ściagamy wężyk z której strony z zaworu EGR i zaślepiamy na czas testów czy wężyk z zaworu n18 tego czarnego i zaślepiamy?Czy nie ma to większego znaczenia?

Oczywiście chłopaki podziękowania dla was... :bigok:

Pozdro


Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn cze 18, 2007 18:39

voss pisze:EGR = Exhaust Gas Recirculation.
AGR = AbGasRückführung

to dokladnie to samo, tylko ze ja jakos czesciej uzywam niemieckich nazw

przeciez to niemieckie auta :bajer:
ale postaram sie w przyszlosci uzywac polskich
Zawor Recyrkulaci Spalin = ZRS


pozdr.
voss
nie znam kompletnie niemieckiego :blush:
Dzięki za wyjaśnienie :pub:
lolas79 pisze:A z tym egr-m,ściagamy wężyk z której strony z zaworu EGR i zaślepiamy na czas testów czy wężyk z zaworu n18 tego czarnego i zaślepiamy?Czy nie ma to większego znaczenia?
zaślep wężyk z n18 , a najlepiej to zaślep w ogóle karbowaną rurkę jakąś blaszką ..........na stałe :bigok:



lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » wt cze 19, 2007 00:17

Witam
Test vw golfa 1.9 tdi,silnik 1z plus chip,przepływka Pierburga.

Już po testach,sytuacja wygląda tak.
Ściągam wtyczkę zakładam diode z 1 na 6 pin,wtyczka zostaje rozłączona.Następnie ściągam wężyk z zaworu EGR i zaślepiam go śrubą,plus dodatkowo zaginam przewód zaraz przy zaworze n18.

Po testach,wydaje mi się że auto troszke lepiej się zbiera,turbo pompuje na 1 biegu do 0,9bara,po przekroczeniu 2500obr.ciśnienie schodzi do 0,7bara i tak zostaje.(wcześniej turbina ładowała do 0,8bara ale zaraz ciśnienie spadało do 0,5bara i auto się bardziej muliło) Na biegach 4,5 auto ma koło 0,7 bara i tak trzyma...Wcześniej,przed pojawieniem się problemów auto miało niesamowitego kopa,dopiero na 4 biegu po przekroczeniu 3000obr.przyspieszało troszke słabiej...

Pozostaje tylko kwestia batorego....Auto mimo zaślepienia węża od zaworu EGR puszcza dość sporego batorego po mocniejszym wciśnięciu gazu...(dodam że nawet jak mam to wszystko normalnie podł. też puszcza batorego...) Na wolnych obr.i przy delikatnym operowaniu gazem nie dymi...

Zastanawiam się czy sam zawór EGR jest sprawny?

Jeszcze jedno,jak wygląda sytuacja z tym symulowaniem maks możliwej dawki powietrza?Ile może wynosić wartość tej dawki symulowanej, w porównaniu do dawki jaką daje nam sprawny przepływoierz?

Jeśli po podłączeniu diody auto jest troszke zrywniejsze ,to czy prawdopodobne jest to że mam uszkodzoną przepływke i w jakim stopniu może ona powodować niedoładowanie turbiny i aż tak duży spadek dynamiki...?Dodam że wcześniej auto śmigało aż miło,teraz jest strasznie zamulony.

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam :bigok:


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości