Strona 1 z 2

regeneracja czopa walu

: pt cze 15, 2007 13:34
autor: tuha
gdzie w swietokrzyskim moge znalezc dobrego mechanika co by sie podjal regeneracji czopa walu?bo dzis obieram samochod i wiem ze czop sie wyrobil i wygloda srednio weslo a kolesei taka kasa powiedzieli za to ze musze poszukac gdzie to zrobic dobrze zeby sie trzymalo

: pt cze 15, 2007 17:21
autor: madKOWAL
nie wiem cyz on to robi ale ja bym polecil wojcieszko w Cedzynie

: pt cze 15, 2007 20:02
autor: medin
Kup sobie nowy wał razem z panewkami koszt wału około 300zł nailepsze rozwiazanie nie baw sie w regeneracie czopu szkoda twojej kasy.Nailepiej z silnika TDI

: pt cze 15, 2007 20:23
autor: mikan
nie no daj spokoj, totalnym idiotyzmem bedzie kupowac wal nowy,za 100zl wszedzie z szlifierniach precyzyjnych ci przerobia koncowke walu z td na tdi,kolko od tdi kosztuje 25zl, to po co kupowac nowy wal, lepiej 150zl na cos innegio wydac bardziej naglacego,a co to za regeneracjia.nie nakladaja cyny tylko cos co spelnia normy wytrzymalosci,mowie ci wyjmij wal i daj do przerobienia

[ Dodano: 15 Cze 2007 20:24 ]
rozni sie tyle ze td ma klin a tdi ma sciecie i wtedy nie ma sie zerwac na wale, ja tak mam bo zerwalo mi sie kolko i mykam i jest ok

: pt cze 15, 2007 22:42
autor: tuha
no wiem wiem tylko gdzie szukac kogos kto to przerobi?jakies firmy?czyli trzeba bedzie rozebrac silniczek do tego

: pt cze 15, 2007 22:58
autor: mikan
w bydzi mamy takie miejsca, w kazdym miescie takie szlifiernie sa

: śr cze 20, 2007 19:50
autor: sp3rat
Witaj
Ja też regenerowałem czop kilka dni temu.
Właśnie zrobiłem to w szlifierni wałów i innych takich rzeczy.
Szlifierz zrobił to bez wyjmowania wału. Wymienił przy okazji simering.
Nowe kółko założył na wcisk, bez żadnego luzu. Nową śrubę przykręcił na klej z odpowiednią siłą. Jeszcze jedno, zdejmował miskę oleju, aby móc zablokować wał.
Resztę zrobiłem sam w garażu. Robocizna 150 zł, 1 dzień.
Samochód jak nowy. Ciszej chodzi, zapala od "ręki". Narazie jestem zadowolony, nie wiem na jak długo.

: czw cze 21, 2007 08:35
autor: tuha
u mnie narazie udalo sie zrobic ze koles podszlifowal stary i kulko narazie dobrze sei trzyma jak znowu zacznie sei chlebotac to wtedy trzeba bedzie przefrezowac na klin od tdi chyba narazie jest dobrze juz nie puszcza chmury jak odpala itd narazie trzeba monitorowac i oby jak najdluzej sie trzymalo

: czw lip 19, 2007 11:35
autor: Thor
Jakies 2 lata temu polecial rorzad. Jak polecial rozrzad to i klin na wale byl to zrobienia. Goscie w Mikolowie tez kleili i wyminili kolo za wszystko wyszlo 350zl.
Wtedy mi powiedzieli ze trzeba uwazac bo juz bylo niezle wyje...ne. Powiedzieli pojezdzi miesiac a moze rok a potem trza myslec o nowym walku.

Minelo ponad poltora roku no i niestety - kolo bije tak, ze juz musze oddac walek do regeneracji. Cala operacja z wymiana, targaniem silnika kompleksowo 1400zl.
Oczywiscie jesli inne nieoczekiwane sie po drodze nie przytrafia koszty.

Pozdrowionka
T.

: czw lip 19, 2007 14:30
autor: medin
Thor cos ci doradze decyzja nalezy do ciebie,tyle razy pisałem na forum ze nie ma sensu bawic sie w regeneracie tego czopu,to jest naprawa na krutka mete.
Ja zawiozłem samochod do mechanika bardzo dobrego wymienił mi wał razem z panewkami wał był z silnika uzywany z TDI koniecznie z TDi zapłaciłem razem z cieszciami i robodzizna 1200zł i chula mi do tej pory golfik Podam ci namiary nazywa sie facet Śmietana numer telefonu 322188616,to jest nie daleko ciebie Kobiur za Mikołowem.
Pozdrawiam

: pt lip 20, 2007 14:38
autor: Thor
Dzieki za info.
Mleko juz wykipialo, woz rozbebeszony.

Mam wiec nadzieje ze bedzie ok... nie wiem jak to z tymi walami TDI bo jednego i drugiego w lapie nie mialem zeby porownac. Dieslowiec twierdzi ze do mojego silnika wal TDI nie pasuje no i gwarantuje ze all bedzie hulac... oby.

Inna kwestia jest taka, ze juz nie bardzo tym samochodem moglem dalej jezdzic... szczerze mowiac to sie cieszylem jak dziecko, ze nim do zakladu dojechalem i ze mi popychacze nie wylecialy gora ;)

No ale spoko spoko... kontakt zapisze jakby co moze sie przydac.

Pozdrawiam
T.

: pt lip 20, 2007 17:46
autor: medin
Napisz jaki masz silnik ja mam TD1900 i na bank pasuje jesli bys sobie załozył wał z TDI to nie bedziesz miał nigdy z tym problemów

: pt lip 20, 2007 17:53
autor: PinkFloyd
medin pisze:Napisz jaki masz silnik ja mam TD1900 i na bank pasuje jesli bys sobie załozył wał z TDI to nie bedziesz miał nigdy z tym problemów
A włąsnie ze w TDI w MK 3 tez zdażają sie problemy z tym klinem, tylko mniej niż w TD. Po prostu jak ktoś nieumiejetnie sie zabiera za wymiane rozrzadu i żle wszystko spasuje to nawet w TDI klin się urabia. Wiec w każdym TDI oprócz Mk 4 trzeba być przewrażliwionym na temat tego klina. Nie jeden kolega z tego forum regenerował czop wału w swoim TDI. Jedno co zauwazyłęm, ze darza sie to po przywiezieniu autek do polski i po wymianie rozrzadu. Dokiedy auto jeździło na zachodzie to problemu nie było. Moj ojciec na silniku D w MK3 na wale takim jak w TD zrobił 660 tys km i dalej jeździ u kogoś innego tylko rozrzad zawsze wymieniał znajomy z ASO VW. Wiec byle partacz potrafi zepsuc i klin w TDI- nie jest niezniszczalny.

: sob lip 21, 2007 08:43
autor: medin
Masz racie tylko ze w TDI zdarza sie to bardzo zatko jest tam duzo lepsze rozwiazanie niz w TD,nie kturzy twierdza ze wymieniac te kolo co druga wymiane paska rozadu.