Strona 1 z 2

Klima a strata mocy

: czw cze 14, 2007 22:06
autor: lysy65
witam,moje pytanie dotyczy chwilowego spadku mocy na drugim biegu przy wlaczonej klimatyzacji,na innych biegach nic sie nie dzieje, dzieki za ewntualne odp .

: pt cze 15, 2007 21:53
autor: stani20
wszystko co obciaza motor powoduje spadek mocy a zwlaszcza alternator ktory laduje aku i daje prad na wszystkie inne elektryczne *#cenzura#* .
tak samo jest ze sprezarka do klimy
tylko niewiem dlaczego spadek mocy jest odczuwalny tylko na 2 biegu objasnik dokladniej kolego


podro stani20

: sob cze 16, 2007 22:12
autor: daro31ie
nic kolego w przyrodzie nie powstaje bez niczego- fizyka

: sob cze 16, 2007 23:04
autor: lysy65
stani 20,coz moge wiecej dopisac,poprostu chwilowy spadek mocy na 2 biegu,i tyle oco chodzi?

: ndz cze 17, 2007 14:56
autor: b4k
lysy65 pisze:stani 20,coz moge wiecej dopisac,poprostu chwilowy spadek mocy na 2 biegu,i tyle oco chodzi?
jak bardzo odczuwalny jest ten spadek, muli strasznie, czy tylko troche? Bo jak troche to moze sam sobie cos wkrecasz, sprawdz przy wyzszych obrotach (zmieniaj biegi) - tak 2500-3000 obr/min.

: ndz cze 17, 2007 21:27
autor: lysy65
b4k,muli tylko troche,a ztymi obrotamo to moze i racja? jutro potestuje. dzieki za odp.

: ndz cze 17, 2007 22:38
autor: benelos
lysy65 pisze:witam,moje pytanie dotyczy chwilowego spadku mocy na drugim biegu przy wlaczonej klimatyzacji,na innych biegach nic sie nie dzieje, dzieki za ewntualne odp .

Kolego miałem w VW Pasacie klime i nadodatek jeszcze skrzynie automatyczną i niestety taka jest prawda spadek mocy jest znaczny jeszcze jak auto chodzilo na gazie to bylo bardzo odczuwalne. Taj jak b4k radzi zmieniaj biegi na wyższych obrotach.

: pn cze 18, 2007 13:59
autor: Corvax
trzeba mocniej cisnąc gaz :), z tego co pamiętam jeśli jest duże zapotrzebowanie na moc klima jest chwilowo odłączana - nie wiem jaką metodą jest to realizowane, ale przypuszczam, ze jest to to analogiczna funkcja jak 'kickdown' - w przypadku gwałtownego naciśnięcia na gaz i wychylenia go powyżej np. 75% sprężarka klimy jest odłączana.

: śr cze 20, 2007 10:08
autor: suavomer
Jakoś w swoim mk4 nie widzę różnicy z włączoną czy wyłączoną klimą. Na żadnym biegu. A jestem raczej wyczulony na straty mocy (patrz link w podpisie pod postem).

: czw cze 21, 2007 17:59
autor: lysy65
nie zdążyłem się zarejestrowac, ale może podpowiedz chłopakom:
sprężarka klimy to jakieś 7 KW
przy mocach max silnika 66KW-81KW to i tak min 10 % zwłaszcza , że moce
te są osiągane przy obrotach ok 4000
jeśli akurat mamy gaz nie wciśnięty do oporu - czyli obroty 2000-2500
to rzeczywista chwilowa moc silnika wynosi ok połowy maxa - a spręzarka
zjada swoja cały czas !!
i wowczas jest to już 20-30 % mocy !!
zwiększenie dawki paliwa włączane wraz z włączeniem klimy podnosi moc
chwilową , ale nie zrekompensuje całości obciążenia

pozdrawiam
Andrzej koledzy to nie jest moja wypowiedz tylko cytat,ten temat przyslal mi ktos e-mailem,pozdrawiam

: czw cze 21, 2007 23:11
autor: Ceglarz
a Jaka dawka ma byc na załączonej klimie?

: czw cze 21, 2007 23:15
autor: BENITO
Nie przesadziłeś z mocą sprężarki? 7kW to ponad 9KM, dodaj straty mocy ze względu na pasek i masz ponad 10 KM. Raczej nierealne.

: pt cze 22, 2007 00:10
autor: A`te
lysy65 pisze: sprężarka klimy to jakieś 7 KW
Drogi kolego, 7kW mocy chłodzenia to kilka dużych zamrażarek. Gdyby tak było - miałbyś w aucie -20°C ...
Tak sobie wyobrażam, że 2kW łącznie ze stratami to max ile może potrzebować kompresor klimy...

: pt cze 22, 2007 23:51
autor: Ceglarz
Ponawiam pytanie. Jakie dawki mają być w TDI na załączonej klimie?