Strona 1 z 3

Turbina padla, co jeszcze moglo sie zepsuc?

: czw cze 14, 2007 14:57
autor: olozwirski
Roznie mowia, ze turbo moze sobie pogwizdywac jakis tam czas i mozna iles tam jezdzic. W kazdym razie u mnie pogwizdala 4 dni i sie wysrala, wlasnie dzis, ech. W kazdym razie interesujaca sytuacja mi sie przydazyla, jak uslyszalem swist, metaliczne dzwieki i kupe dymu za soba wiedzialem ze juz umarla, myslalem ze mi samochod zgasnie albo cos. Silnik zaczal powoli bez dodawania gazu wchodzic na obroty, wylaczylem stacyjke a tu nic dalej sie kreci, coraz szybciej. Na oko to obroty doszly chyba do maximum, nie bylo wyjscia, piaty bieg + hamulec i go zadusilem. Co to za akcja? Normalnie czulem ze jeszcze troche by sie pokrecil to by wyszedl z siebie kurna! Zdjalem waz turbo - IC pelno oleju w srodku, czy mozliwe zeby sie olej silnikowy tam spalal? Turbo wyjme we wtorek to porobie fotki. Samochod w kazdym razie odpala, nie stuka i da sie zgasic kluczykiem, wolne obroty ma gazu nie dodawalem. Czy cos sie moglo oprocz sprezarki posypac?

: czw cze 14, 2007 15:22
autor: Adamm
nie powino Ci sie wiecej posypac

taka akcja to normalka przy ostro wysranej turbinie

mialem to samo, poszla sie j...c a do domu byl kawalek, dojechalem jakos ale lapal sam obroty wiec dusilem go piatym biegiem, ale z turbo nie bylo co zbierac

no i olej sie bardzo ladnie pali w dieselku :D w koncu ma ku temu warunki

: czw cze 14, 2007 15:34
autor: damcio151
jest możliwość , że korby się pogięły , ale bardzo mała , jak wymienisz turbo , to wywal kata

: czw cze 14, 2007 15:54
autor: cowboy
olozwirski pisze:Silnik zaczal powoli bez dodawania gazu wchodzic na obroty, wylaczylem stacyjke a tu nic dalej sie kreci, coraz szybciej. Na oko to obroty doszly chyba do maximum, nie bylo wyjscia, piaty bieg + hamulec i go zadusilem. Co to za akcja?
ojoj......:( miałeś widowiskowe wysranie trubiny

czyli padły uszczelnienie i olej do smarowania turbiny poszedł w dolot i posłuyżył jako paliwo - silnik zacząła zjadać swój własny olej...

turbina nie powinna gwidzać, może wydawać leciutki gwizd słyszalny w do 2500 rpm..

jeżeli nie wkręcił się za wysoko na obroty to nie powinno sie nic stac... jezeli się przekręcił to korby się mogły pogiąć - chociaż jak masz dół z ARL to tam są mocne korby

[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 15:56 ]
olej został do się do dolotu - dlatego jest w IC , a stamtad do kolektora ssącego i sie normalnie zaczął spalać jak to dieslu ...

: czw cze 14, 2007 16:12
autor: olozwirski
damcio151 pisze:jest możliwość , że korby się pogięły , ale bardzo mała , jak wymienisz turbo , to wywal kata
A czemu kata? Stalo mu sie cos?

: czw cze 14, 2007 16:13
autor: damcio151
olozwirski pisze:A czemu kata? Stalo mu sie cos?
jak wysrało olej to kat mógł się zapchać

: czw cze 14, 2007 18:30
autor: zaprzal
dobra okazja zeby zalozyc gt22 :p

: czw cze 14, 2007 19:26
autor: cowboy
zaprzal pisze:dobra okazja zeby zalozyc gt22 :p
no fakt, to w zasadzie jedyna pozytywna strona wysrania turbiny :P

[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 20:30 ]
ciekaw czemu padła ... hmm compoty przeciez na pewno zrobili dobry program..

nie sądzę żebys pałował na zimnym... na wszelki przed montażem nowej sztuki sprawdź przewód doprowadzający olej, czy drożny

: pt cze 15, 2007 23:06
autor: olozwirski
cowboy pisze:
zaprzal pisze:dobra okazja zeby zalozyc gt22 :p
no fakt, to w zasadzie jedyna pozytywna strona wysrania turbiny :P
[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 20:30 ]
ciekaw czemu padła ... hmm compoty przeciez na pewno zrobili dobry program..
nie sądzę żebys pałował na zimnym... na wszelki przed montażem nowej sztuki sprawdź przewód doprowadzający olej, czy drożny
Z dieselkiem obchodzilem sie jak nalezy, o programie nic nie powiem bo sie nie znam aczkolwiek o to jestem raczej spokojny. A olej sprawdze- dzieki za porade.
To ze turbo padlo to mysle ze panowie z Gostynia/Drzeczewa zalozyli co bylo pod reka, 5000 przejechalo jak by nie bylo. We wtorek fotki

: pt cze 15, 2007 23:08
autor: zaprzal
olozwirski, ale serio, staraj sie zalozyc cos nieseryjnego

: pt cze 15, 2007 23:43
autor: olozwirski
zaprzal pisze:olozwirski, ale serio, staraj sie zalozyc cos nieseryjnego
Narazie zaloze to co bylo, bo samochod stoi a musi jezdzic. Myslalem nad hybryda ale podobno ciazko to podobno wysterowac i dlugo nie pozyje. Jak mi sie trafi turbinka z BRD to sie nie bede zastanawial.

: sob cze 16, 2007 10:28
autor: cowboy
olozwirski pisze:Jak mi sie trafi turbinka z BRD to sie nie bede zastanawial.
compoty mają chyba na stanie cos dla Ciebie, fakt nie tanio ale z tego co słyszałem dają gwarę :)

ja Ci polecam karambola - naprawde duuuzo autek jeździ na jego hybrydach i na pewno wysterowanie tego dla compotów to pikus, choć oni chyba nie preferuja hybryd ?

http://www.allegro.pl/show_user.php?search=karambol99

: sob cze 16, 2007 10:39
autor: zaprzal
ja Ci polecam karambola - naprawde duuuzo autek jeździ na jego hybrydach i na pewno wysterowanie tego dla compotów to pikus, choć oni chyba nie preferuja hybryd ?

http://www.allegro.pl/sho...arch=karambol99
zamiast hybrydy lepiej wcisnac od razu jakies gt22

: sob cze 16, 2007 10:44
autor: cowboy
zaprzal pisze:zamiast hybrydy lepiej wcisnac od razu jakies gt22
no nikt nie upiera się przy hybrydzie :) u Karambola na pewno znajdzie cos dla siebie :)

Olo ma zdaje się kombinację AWX / ARL - w sensie dół z ARL ale kolektor z AWX więc musi szukac czegos plug&play np ladera ze 170 konnego BRD

tyle że nie znajdzie łatwo, więc albo znajdzie na szybko GT1749VA albo wsadzi coś wiekszego co bedzie wymagało dorobienia kolektora ?

mając ten motor nie pir....ł bym się w turbo od AWX-a, chcociaż Olo ma inne auto do ścigania :bigok: więc...