Turbina padla, co jeszcze moglo sie zepsuc?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Turbina padla, co jeszcze moglo sie zepsuc?

Post autor: olozwirski » czw cze 14, 2007 14:57

Roznie mowia, ze turbo moze sobie pogwizdywac jakis tam czas i mozna iles tam jezdzic. W kazdym razie u mnie pogwizdala 4 dni i sie wysrala, wlasnie dzis, ech. W kazdym razie interesujaca sytuacja mi sie przydazyla, jak uslyszalem swist, metaliczne dzwieki i kupe dymu za soba wiedzialem ze juz umarla, myslalem ze mi samochod zgasnie albo cos. Silnik zaczal powoli bez dodawania gazu wchodzic na obroty, wylaczylem stacyjke a tu nic dalej sie kreci, coraz szybciej. Na oko to obroty doszly chyba do maximum, nie bylo wyjscia, piaty bieg + hamulec i go zadusilem. Co to za akcja? Normalnie czulem ze jeszcze troche by sie pokrecil to by wyszedl z siebie kurna! Zdjalem waz turbo - IC pelno oleju w srodku, czy mozliwe zeby sie olej silnikowy tam spalal? Turbo wyjme we wtorek to porobie fotki. Samochod w kazdym razie odpala, nie stuka i da sie zgasic kluczykiem, wolne obroty ma gazu nie dodawalem. Czy cos sie moglo oprocz sprezarki posypac?
Ostatnio zmieniony pt cze 22, 2007 15:33 przez olozwirski, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw cze 14, 2007 15:22

nie powino Ci sie wiecej posypac

taka akcja to normalka przy ostro wysranej turbinie

mialem to samo, poszla sie j...c a do domu byl kawalek, dojechalem jakos ale lapal sam obroty wiec dusilem go piatym biegiem, ale z turbo nie bylo co zbierac

no i olej sie bardzo ladnie pali w dieselku :D w koncu ma ku temu warunki


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw cze 14, 2007 15:34

jest możliwość , że korby się pogięły , ale bardzo mała , jak wymienisz turbo , to wywal kata



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw cze 14, 2007 15:54

olozwirski pisze:Silnik zaczal powoli bez dodawania gazu wchodzic na obroty, wylaczylem stacyjke a tu nic dalej sie kreci, coraz szybciej. Na oko to obroty doszly chyba do maximum, nie bylo wyjscia, piaty bieg + hamulec i go zadusilem. Co to za akcja?
ojoj......:( miałeś widowiskowe wysranie trubiny

czyli padły uszczelnienie i olej do smarowania turbiny poszedł w dolot i posłuyżył jako paliwo - silnik zacząła zjadać swój własny olej...

turbina nie powinna gwidzać, może wydawać leciutki gwizd słyszalny w do 2500 rpm..

jeżeli nie wkręcił się za wysoko na obroty to nie powinno sie nic stac... jezeli się przekręcił to korby się mogły pogiąć - chociaż jak masz dół z ARL to tam są mocne korby

[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 15:56 ]
olej został do się do dolotu - dlatego jest w IC , a stamtad do kolektora ssącego i sie normalnie zaczął spalać jak to dieslu ...



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » czw cze 14, 2007 16:12

damcio151 pisze:jest możliwość , że korby się pogięły , ale bardzo mała , jak wymienisz turbo , to wywal kata
A czemu kata? Stalo mu sie cos?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw cze 14, 2007 16:13

olozwirski pisze:A czemu kata? Stalo mu sie cos?
jak wysrało olej to kat mógł się zapchać



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw cze 14, 2007 18:30

dobra okazja zeby zalozyc gt22 :p


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw cze 14, 2007 19:26

zaprzal pisze:dobra okazja zeby zalozyc gt22 :p
no fakt, to w zasadzie jedyna pozytywna strona wysrania turbiny :P

[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 20:30 ]
ciekaw czemu padła ... hmm compoty przeciez na pewno zrobili dobry program..

nie sądzę żebys pałował na zimnym... na wszelki przed montażem nowej sztuki sprawdź przewód doprowadzający olej, czy drożny



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pt cze 15, 2007 23:06

cowboy pisze:
zaprzal pisze:dobra okazja zeby zalozyc gt22 :p
no fakt, to w zasadzie jedyna pozytywna strona wysrania turbiny :P
[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 20:30 ]
ciekaw czemu padła ... hmm compoty przeciez na pewno zrobili dobry program..
nie sądzę żebys pałował na zimnym... na wszelki przed montażem nowej sztuki sprawdź przewód doprowadzający olej, czy drożny
Z dieselkiem obchodzilem sie jak nalezy, o programie nic nie powiem bo sie nie znam aczkolwiek o to jestem raczej spokojny. A olej sprawdze- dzieki za porade.
To ze turbo padlo to mysle ze panowie z Gostynia/Drzeczewa zalozyli co bylo pod reka, 5000 przejechalo jak by nie bylo. We wtorek fotki



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt cze 15, 2007 23:08

olozwirski, ale serio, staraj sie zalozyc cos nieseryjnego


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pt cze 15, 2007 23:43

zaprzal pisze:olozwirski, ale serio, staraj sie zalozyc cos nieseryjnego
Narazie zaloze to co bylo, bo samochod stoi a musi jezdzic. Myslalem nad hybryda ale podobno ciazko to podobno wysterowac i dlugo nie pozyje. Jak mi sie trafi turbinka z BRD to sie nie bede zastanawial.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob cze 16, 2007 10:28

olozwirski pisze:Jak mi sie trafi turbinka z BRD to sie nie bede zastanawial.
compoty mają chyba na stanie cos dla Ciebie, fakt nie tanio ale z tego co słyszałem dają gwarę :)

ja Ci polecam karambola - naprawde duuuzo autek jeździ na jego hybrydach i na pewno wysterowanie tego dla compotów to pikus, choć oni chyba nie preferuja hybryd ?

http://www.allegro.pl/show_user.php?search=karambol99



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob cze 16, 2007 10:39

ja Ci polecam karambola - naprawde duuuzo autek jeździ na jego hybrydach i na pewno wysterowanie tego dla compotów to pikus, choć oni chyba nie preferuja hybryd ?

http://www.allegro.pl/sho...arch=karambol99
zamiast hybrydy lepiej wcisnac od razu jakies gt22


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob cze 16, 2007 10:44

zaprzal pisze:zamiast hybrydy lepiej wcisnac od razu jakies gt22
no nikt nie upiera się przy hybrydzie :) u Karambola na pewno znajdzie cos dla siebie :)

Olo ma zdaje się kombinację AWX / ARL - w sensie dół z ARL ale kolektor z AWX więc musi szukac czegos plug&play np ladera ze 170 konnego BRD

tyle że nie znajdzie łatwo, więc albo znajdzie na szybko GT1749VA albo wsadzi coś wiekszego co bedzie wymagało dorobienia kolektora ?

mając ten motor nie pir....ł bym się w turbo od AWX-a, chcociaż Olo ma inne auto do ścigania :bigok: więc...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości