Turbina padla, co jeszcze moglo sie zepsuc?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Turbina padla, co jeszcze moglo sie zepsuc?
Roznie mowia, ze turbo moze sobie pogwizdywac jakis tam czas i mozna iles tam jezdzic. W kazdym razie u mnie pogwizdala 4 dni i sie wysrala, wlasnie dzis, ech. W kazdym razie interesujaca sytuacja mi sie przydazyla, jak uslyszalem swist, metaliczne dzwieki i kupe dymu za soba wiedzialem ze juz umarla, myslalem ze mi samochod zgasnie albo cos. Silnik zaczal powoli bez dodawania gazu wchodzic na obroty, wylaczylem stacyjke a tu nic dalej sie kreci, coraz szybciej. Na oko to obroty doszly chyba do maximum, nie bylo wyjscia, piaty bieg + hamulec i go zadusilem. Co to za akcja? Normalnie czulem ze jeszcze troche by sie pokrecil to by wyszedl z siebie kurna! Zdjalem waz turbo - IC pelno oleju w srodku, czy mozliwe zeby sie olej silnikowy tam spalal? Turbo wyjme we wtorek to porobie fotki. Samochod w kazdym razie odpala, nie stuka i da sie zgasic kluczykiem, wolne obroty ma gazu nie dodawalem. Czy cos sie moglo oprocz sprezarki posypac?
Ostatnio zmieniony pt cze 22, 2007 15:33 przez olozwirski, łącznie zmieniany 3 razy.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
nie powino Ci sie wiecej posypac
taka akcja to normalka przy ostro wysranej turbinie
mialem to samo, poszla sie j...c a do domu byl kawalek, dojechalem jakos ale lapal sam obroty wiec dusilem go piatym biegiem, ale z turbo nie bylo co zbierac
no i olej sie bardzo ladnie pali w dieselku
w koncu ma ku temu warunki
taka akcja to normalka przy ostro wysranej turbinie
mialem to samo, poszla sie j...c a do domu byl kawalek, dojechalem jakos ale lapal sam obroty wiec dusilem go piatym biegiem, ale z turbo nie bylo co zbierac
no i olej sie bardzo ladnie pali w dieselku

Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
ojoj......olozwirski pisze:Silnik zaczal powoli bez dodawania gazu wchodzic na obroty, wylaczylem stacyjke a tu nic dalej sie kreci, coraz szybciej. Na oko to obroty doszly chyba do maximum, nie bylo wyjscia, piaty bieg + hamulec i go zadusilem. Co to za akcja?

czyli padły uszczelnienie i olej do smarowania turbiny poszedł w dolot i posłuyżył jako paliwo - silnik zacząła zjadać swój własny olej...
turbina nie powinna gwidzać, może wydawać leciutki gwizd słyszalny w do 2500 rpm..
jeżeli nie wkręcił się za wysoko na obroty to nie powinno sie nic stac... jezeli się przekręcił to korby się mogły pogiąć - chociaż jak masz dół z ARL to tam są mocne korby
[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 15:56 ]
olej został do się do dolotu - dlatego jest w IC , a stamtad do kolektora ssącego i sie normalnie zaczął spalać jak to dieslu ...
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
no fakt, to w zasadzie jedyna pozytywna strona wysrania turbinyzaprzal pisze:dobra okazja zeby zalozyc gt22 :p

[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 20:30 ]
ciekaw czemu padła ... hmm compoty przeciez na pewno zrobili dobry program..
nie sądzę żebys pałował na zimnym... na wszelki przed montażem nowej sztuki sprawdź przewód doprowadzający olej, czy drożny
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Z dieselkiem obchodzilem sie jak nalezy, o programie nic nie powiem bo sie nie znam aczkolwiek o to jestem raczej spokojny. A olej sprawdze- dzieki za porade.cowboy pisze:no fakt, to w zasadzie jedyna pozytywna strona wysrania turbinyzaprzal pisze:dobra okazja zeby zalozyc gt22 :p![]()
[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 20:30 ]
ciekaw czemu padła ... hmm compoty przeciez na pewno zrobili dobry program..
nie sądzę żebys pałował na zimnym... na wszelki przed montażem nowej sztuki sprawdź przewód doprowadzający olej, czy drożny
To ze turbo padlo to mysle ze panowie z Gostynia/Drzeczewa zalozyli co bylo pod reka, 5000 przejechalo jak by nie bylo. We wtorek fotki
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
compoty mają chyba na stanie cos dla Ciebie, fakt nie tanio ale z tego co słyszałem dają gwaręolozwirski pisze:Jak mi sie trafi turbinka z BRD to sie nie bede zastanawial.

ja Ci polecam karambola - naprawde duuuzo autek jeździ na jego hybrydach i na pewno wysterowanie tego dla compotów to pikus, choć oni chyba nie preferuja hybryd ?
http://www.allegro.pl/show_user.php?search=karambol99
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
zamiast hybrydy lepiej wcisnac od razu jakies gt22ja Ci polecam karambola - naprawde duuuzo autek jeździ na jego hybrydach i na pewno wysterowanie tego dla compotów to pikus, choć oni chyba nie preferuja hybryd ?
http://www.allegro.pl/sho...arch=karambol99
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
no nikt nie upiera się przy hybrydziezaprzal pisze:zamiast hybrydy lepiej wcisnac od razu jakies gt22


Olo ma zdaje się kombinację AWX / ARL - w sensie dół z ARL ale kolektor z AWX więc musi szukac czegos plug&play np ladera ze 170 konnego BRD
tyle że nie znajdzie łatwo, więc albo znajdzie na szybko GT1749VA albo wsadzi coś wiekszego co bedzie wymagało dorobienia kolektora ?
mając ten motor nie pir....ł bym się w turbo od AWX-a, chcociaż Olo ma inne auto do ścigania

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości