Strona 1 z 2

remont silnika 1.6TD - pytanie o części i koszty

: czw cze 14, 2007 00:06
autor: adam16v
Witam! Moje autko zaczyna juz pić nie bagatelne ilości oleju, tak więc w planie mam mały remont. Myślę o wymianie pierścieni, uszczelniczy w głowicy i uszczelki. I tu moje pytanie:
Jakich firm i które z części będe potrzebował , najlepiej jakby ktoś podał orientacyjne ceny. Chcę się przygotować finansowo na to. Wiem tylko tyle że mechanik za robociznę chce 550-600zł. Chcę założyć jeszcze uszczelkę głowicy metalową (nie powinno być chyba z tym problemów? Pasuje z otworkami jak fabryczna?) Silnik oczywiście jest i będzie modzony :)

Re: remont silnika 1.6TD - pytanie o części i koszty

: czw cze 14, 2007 00:16
autor: RobertP
adam16v pisze:Witam! Moje autko zaczyna juz pić nie bagatelne ilości oleju, tak więc w planie mam mały remont. Myślę o wymianie pierścieni, uszczelniczy w głowicy i uszczelki. I tu moje pytanie:
Jakich firm i które z części będe potrzebował , najlepiej jakby ktoś podał orientacyjne ceny. Chcę się przygotować finansowo na to. Wiem tylko tyle że mechanik za robociznę chce 550-600zł. Chcę założyć jeszcze uszczelkę głowicy metalową (nie powinno być chyba z tym problemów? Pasuje z otworkami jak fabryczna?) Silnik oczywiście jest i będzie modzony :)
podam Ci ceny mniej więcej
pierścienie 4kmpl x ok.53zł = 212zł
uszczelniacze 8szt ok.30zł
uszczelka pod głowice ok.100zł - metalowa od silnika AAZ pasuje jak trzeba :-)
olej+filtr ok.100zł
co ważne to zrobiłbym wymieniłbym sworznie i tulejki z brązu korbowodowe
od nich i luzów na nich też między innymi zaczynają się zużywać pierścienie
taka operacja w serwisie zajmującym się takimi sprawami kosztuje ok.250-350zł
dodam że samych nowych tulejek nie kupisz, bo są w komplecie z tłokami

: czw cze 14, 2007 10:16
autor: adam16v
A jakich firm te części?

: czw cze 14, 2007 10:42
autor: RobertP
adam16v pisze:A jakich firm te części?
co do pierścieni i uszczelniaczy to na serio nie pamietam, za duży przemiał miałem ... :)
nie było to najlepsze i najdroższe, ale ciut wyżej niż średnia półka
uszczelka to polecania jest Goetze lub Elring

: czw cze 14, 2007 12:47
autor: MaSa_Golf
adam16v mam pytanko, czy modzenie Ci tak wykonczylo silnik ??

: czw cze 14, 2007 13:30
autor: adam16v
Eee, raczej nie. On już brał dużo oleju jak go kupiłem. Modzenie może trochę przyspieszyło ten proces i tak był w kiepskiej kondycji. No ale gdyby nie ten olej to by wszytko było ok. Pali od strzała nawet w mrozy. chodzi jak rakieta , mało pali( paliwa :) ).

: czw cze 14, 2007 13:50
autor: greg
RobertP, zapomniałes o nowych śrubach do głowicy (koszt 40zł) planownaie głowicy, co do pierścieni to ja kupowąłem Goetze al ekosztowąły o ile pamiętam więcej niz RobertP, podaje

[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 1:52 pm ]
adam16v pisze:Pali od strzała nawet w mrozy. chodzi jak rakieta , mało pali( paliwa :) )
a pewny jesteś że to nie turbina daje olej? bo raczej na to wyglada

: czw cze 14, 2007 15:08
autor: RobertP
greg pisze:RobertP, zapomniałes o nowych śrubach do głowicy (koszt 40zł) planownaie głowicy, co do pierścieni to ja kupowąłem Goetze al ekosztowąły o ile pamiętam więcej niz RobertP, podaje
heh przypomniało mi się z pół godziny temu o śrubach jak jechałem samochodem
do przedszkola po małego i miałem dopisac , fakt mój błąd
te ceny pierścienie, które podalem nie było to Goetze bo tą firme bym pamietał
ale cene podalem to po rabacie jaki mam w sklepie niby 30% ....
ale wiem że są też i tańsze coś w granicach 40zł/kmpl ale pewnie chińskie z ołowiu :panna:

[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 15:10 ]
greg pisze:
adam16v pisze:Pali od strzała nawet w mrozy. chodzi jak rakieta , mało pali( paliwa :) )
a pewny jesteś że to nie turbina daje olej? bo raczej na to wyglada
mój też palił od strzała nawet w -30st. mrozy miał kopa a brał olej przez pierścienie

: czw cze 14, 2007 16:30
autor: adam16v
Ano właśnie dlatego też podejrzewam pierścionki. Zreszta byłem w firmie zajmującą się regenerowaniem turbin. Macali ją oglądali , sprawdzali luzy i powiedzieli że to silnik tyle pije.... czyli wyrok zapadł.

: czw cze 14, 2007 18:37
autor: GRIZLI
Byłem kiedyś w Białymstoku w 2 firmach i jednej w Elblągu, zajmujących się regeneracją turbin. Wszędzie mówili, że turbo skopane, do regeneracji. Objawy - samochód muł i dużo palił. A co się okazało? Totalnie zawalony Katalizator w Mk2-1V a turbo super. l;udzie czesto mylą się w ocenach, zwłaszcza gdy chcą zarobić lub po prostu nie chce im się robić. Sprawdzić pierścienie to minimalny koszt, w porównaniu do remontu. Zwalasz misę, odkręcasz korbowód i wyciągasz go z tłokiem. Tu pomoże tylko pełna diagnostyka silnika. Kompresja może być OKI ale gdy coś będzie nie tak z pierścieniami zgarniającymi, olej bedzie ,,wyparowywał". Może masz zużyte lub zapieczone pierścionki, wtedy będzie pił olej jak na kacu.

: czw cze 14, 2007 20:12
autor: adam16v
Właśnie tak mi się wydaje

: czw cze 14, 2007 21:16
autor: dawid018
adam16v, jeśli chodzi o robote to strasznie dużo ci mechanior bierze.mi wziął 200zł za zrobienie silnika.też robiłem pierścienie,glowice,uszczelniacze,prowadzenia zaworów
za pierścienie tez placiłem jakies 50zł za kpl na jeden tłok ale nie pamietam jakiej firmy,
uszczelniacze po 8zł szt
za planowanie glowicy i docieranie gniazd zapłaciłem chyba 150 albo 200zł z transportem.
ogolnie remont zamknął mi sie w 800 zł ze wszystkim

: czw cze 14, 2007 21:23
autor: RobertP
GRIZLI pisze:Sprawdzić pierścienie to minimalny koszt, w porównaniu do remontu. Zwalasz misę, odkręcasz korbowód i wyciągasz go z tłokiem. Tu pomoże tylko pełna diagnostyka silnika. Kompresja może być OKI ale gdy coś będzie nie tak z pierścieniami zgarniającymi, olej bedzie ,,wyparowywał". Może masz zużyte lub zapieczone pierścionki, wtedy będzie pił olej jak na kacu.
ale w tym przypadku trzeba zwalac głowicę
bo w dół nie wyciągniesz tłoka bez wyjecia wału

można sprawdzić też jak są zużyte pierścienie w sposób który opisywałem już
nie raz i jest to sprawdzone :-) , a ostatnio pisałem o tym tutaj : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106963

adam16v jak już zrobisz górę silnika i to co pisałem wcześniej
niech mechanior dobrze obluka pompę oleju i niech ją zdemontuje i wypłucze
na pewno przez tyle lat syfu na sicie trochę będzie a nie każdy to robi ....

: czw cze 14, 2007 21:43
autor: Cinek
zdjąć góre, zdjąć miske, wyjąć korby z tłokami, sprawdzić tuleje i tłoki, założyć pierścienie mahle czy jak to tam sie nazywa, uszczelke goetze ( tylko z pewnego żródła bo podróby chodzą strasznie ), nówki śruby, panewki na korbach ( jeżeli stare nie były bardzo wyjechane ), głowice jak bedzie na wierzchu rozebrać i uszczelnić ( jak jest włożona to uszczelniacze ciężko wchodzą, trza pchać sznurek do gara i takie tam óżne :) ) 8-10 stówek trzeba liczyć, a jak mechanik za robote weźmie 5 to w tysiaku sie nie zmieścisz żeby było dobrze. :bigok: