Roznice w blokach TD a TDI PD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Roznice w blokach TD a TDI PD
Witam. Pytanie czysto techniczne. Mam dwa silniki 1.9 TD AAZ i TDI PD ARL. Chcial bym zostawic sam blok AAZ i przelozyc cala reszte z ARLa. Da sie?
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
nie wiem jak jest z PD, ale w przypadku tych na pompie jest tak:
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=1024
pytanie akurat o mtdi, ale:
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=1024
pytanie akurat o mtdi, ale:
orazThe TD block casting is identical to the 1Z and AHU TDI. The only difference is that the boss for the crank position sensor is not machined. If you're going mechanical you don't need it. The crank also does not have the reluctor wheel for the crank sensor, again, you won't need it. The bore and stroke are the same as are all the engine bearings. The TDI head will bolt right on. But...if you have all the TDI guts and the head, chances are you have the block as well. Not much sense swapping it all over.
Be careful buying parts. You want only the 1Z or AHU (96-99TDI, A3 and B4 platform) engine parts.
There may be some ALH (99.5-03) TDI engines around with broken blocks. The right hand engine mount must be removed for a timing belt change. It has a tendency to fall off if the torque to yield bolts aren't replaced. This usually results in a chunk breaking out of one of the mounting holes and a new engine is required to fix. Although these engine may be cheap, they are pretty much useless to you. They still have the same bore and stroke and most bearings sizes are still the same, but the similarity ends there. The deck height is shorter, therefore the rod length and piston pin position are different. The crank, oil pump and most accessories are also different.
Ostatnio zmieniony śr cze 13, 2007 23:42 przez zaprzal, łącznie zmieniany 2 razy.
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
pomijając cel tej przekładki ale widocznie masz powódolozwirski pisze:Chcial bym zostawic sam blok AAZ i przelozyc cala reszte z ARLa. Da sie?
moim zdaniem nie da się, jeżeli nawet coś tam podpasuje to będą z tego same kłopoty
kojarzy mi się że były modyfikacje bloku do PD - chyba tylko w pierwszym PDeku - AJM 115KM pozostał blok z VP
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
masz na myśli oczywiście przepisy dotyczące wyścigów ?olozwirski pisze:Powodem sa przepisy (nie polskie) ktore nie pozwalaja swapowac innego silnika niz wystepowal w danym modelu samochodu, za to mozna tuningowac
skoro AAZ to możesz wziąć blok z AFN - o jakim aucie myślisz ?
[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 08:33 ]
bo AAZ występował w mk3 ale nie występował w mk2 więc domyslam się że chodzi o mk3 ?
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Chodzi o mkIII, auto na ulice. Temat AFNa mnie zainteresowal, czy w takim da sie to zrobic na bloku AFNa? Albo 1Z?cowboy pisze:masz na myśli oczywiście przepisy dotyczące wyścigów ?olozwirski pisze:Powodem sa przepisy (nie polskie) ktore nie pozwalaja swapowac innego silnika niz wystepowal w danym modelu samochodu, za to mozna tuningowac
skoro AAZ to możesz wziąć blok z AFN - o jakim aucie myślisz ?
[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 08:33 ]
bo AAZ występował w mk3 ale nie występował w mk2 więc domyslam się że chodzi o mk3 ?
Ostatnio zmieniony czw cze 14, 2007 09:03 przez olozwirski, łącznie zmieniany 1 raz.
skoro tak to nie pakowałbym się w ARL-aolozwirski pisze:Chodzi o mkIII, auto na ulice. Temat AFNa mnie zainteresowal
tylko zrobił to na bazie silnika AFN - możesz wsadzić dół z PD korby + tłoki jeśli chcesz grubo pojechać
możesz mieć spokojnie to samo co ARL albo i więcej a auto bedzie się kręcić wyżej
jakie moce planujesz ?
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Jak bym zaczynal od poczatku to bym moze i poszedl w pompe, ale ja juz mam ARLa w mkII, pozostaje mi tylko znalezc odpowiedni blok ktory siedzial w mkIII i przezucic gratycowboy pisze:skoro tak to nie pakowałbym się w ARL-aolozwirski pisze:Chodzi o mkIII, auto na ulice. Temat AFNa mnie zainteresowal
tylko zrobił to na bazie silnika AFN - możesz wsadzić dół z PD korby + tłoki jeśli chcesz grubo pojechać
możesz mieć spokojnie to samo co ARL albo i więcej a auto bedzie się kręcić wyżej
jakie moce planujesz ?
Olo, cięzko kuna za Tobą nadążyćJak bym zaczynal od poczatku to bym moze i poszedl w pompe, ale ja juz mam ARLa w mkII, pozostaje mi tylko znalezc odpowiedni blok ktory siedzial w mkIII i przezucic graty
zostaw tego ARL-a w mk2, szkoda wyciągać... albo sprzedaj tak jak jest, a mkIII zrób od podstaw z AFNem, chyba że mkII ma zostać i znowu tam wsadzisz motor z Rallye
wsadzenie bebechów ARL-a w w blok 1Z albo AFN w mk3 to znowu kupa roboty...szkoda rozbierać tego ARL-a, a przezucenie gratów moze nie być takie łatwe i oczywiste
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
cowboy nie moge zalegalizowac ARLa w mkII, ani mkIII wiec wpadlem na pomysl wrzucenia gratow do jakiegos innego bloku bo to by przeszlo przez przeglad. Inaczej sie nie da.cowboy pisze:Olo, cięzko kuna za Tobą nadążyćJak bym zaczynal od poczatku to bym moze i poszedl w pompe, ale ja juz mam ARLa w mkII, pozostaje mi tylko znalezc odpowiedni blok ktory siedzial w mkIII i przezucic graty
zostaw tego ARL-a w mk2, szkoda wyciągać... albo sprzedaj tak jak jest, a mkIII zrób od podstaw z AFNem, chyba że mkII ma zostać i znowu tam wsadzisz motor z Rallye
wsadzenie bebechów ARL-a w w blok 1Z albo AFN w mk3 to znowu kupa roboty...szkoda rozbierać tego ARL-a, a przezucenie gratów moze nie być takie łatwe i oczywiste
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 91 gości