Roznice w blokach TD a TDI PD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Roznice w blokach TD a TDI PD

Post autor: olozwirski » śr cze 13, 2007 23:14

Witam. Pytanie czysto techniczne. Mam dwa silniki 1.9 TD AAZ i TDI PD ARL. Chcial bym zostawic sam blok AAZ i przelozyc cala reszte z ARLa. Da sie?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr cze 13, 2007 23:33

nie wiem jak jest z PD, ale w przypadku tych na pompie jest tak:

http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=1024
pytanie akurat o mtdi, ale:
The TD block casting is identical to the 1Z and AHU TDI. The only difference is that the boss for the crank position sensor is not machined. If you're going mechanical you don't need it. The crank also does not have the reluctor wheel for the crank sensor, again, you won't need it. The bore and stroke are the same as are all the engine bearings. The TDI head will bolt right on. But...if you have all the TDI guts and the head, chances are you have the block as well. Not much sense swapping it all over.
oraz
Be careful buying parts. You want only the 1Z or AHU (96-99TDI, A3 and B4 platform) engine parts.

There may be some ALH (99.5-03) TDI engines around with broken blocks. The right hand engine mount must be removed for a timing belt change. It has a tendency to fall off if the torque to yield bolts aren't replaced. This usually results in a chunk breaking out of one of the mounting holes and a new engine is required to fix. Although these engine may be cheap, they are pretty much useless to you. They still have the same bore and stroke and most bearings sizes are still the same, but the similarity ends there. The deck height is shorter, therefore the rod length and piston pin position are different. The crank, oil pump and most accessories are also different.
Ostatnio zmieniony śr cze 13, 2007 23:42 przez zaprzal, łącznie zmieniany 2 razy.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw cze 14, 2007 08:16

olozwirski pisze:Chcial bym zostawic sam blok AAZ i przelozyc cala reszte z ARLa. Da sie?
pomijając cel tej przekładki ale widocznie masz powód :P

moim zdaniem nie da się, jeżeli nawet coś tam podpasuje to będą z tego same kłopoty

kojarzy mi się że były modyfikacje bloku do PD - chyba tylko w pierwszym PDeku - AJM 115KM pozostał blok z VP



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » czw cze 14, 2007 08:25

pomijając cel tej przekładki ale widocznie masz powód :P
Powodem sa przepisy (nie polskie) ktore nie pozwalaja swapowac innego silnika niz wystepowal w danym modelu samochodu, za to mozna tuningowac.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw cze 14, 2007 08:32

olozwirski pisze:Powodem sa przepisy (nie polskie) ktore nie pozwalaja swapowac innego silnika niz wystepowal w danym modelu samochodu, za to mozna tuningowac
masz na myśli oczywiście przepisy dotyczące wyścigów ?

skoro AAZ to możesz wziąć blok z AFN - o jakim aucie myślisz ?

[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 08:33 ]
bo AAZ występował w mk3 ale nie występował w mk2 więc domyslam się że chodzi o mk3 ?



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » czw cze 14, 2007 09:00

cowboy pisze:
olozwirski pisze:Powodem sa przepisy (nie polskie) ktore nie pozwalaja swapowac innego silnika niz wystepowal w danym modelu samochodu, za to mozna tuningowac
masz na myśli oczywiście przepisy dotyczące wyścigów ?
skoro AAZ to możesz wziąć blok z AFN - o jakim aucie myślisz ?
[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 08:33 ]
bo AAZ występował w mk3 ale nie występował w mk2 więc domyslam się że chodzi o mk3 ?
Chodzi o mkIII, auto na ulice. Temat AFNa mnie zainteresowal, czy w takim da sie to zrobic na bloku AFNa? Albo 1Z?
Ostatnio zmieniony czw cze 14, 2007 09:03 przez olozwirski, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw cze 14, 2007 10:26

olozwirski pisze:Chodzi o mkIII, auto na ulice. Temat AFNa mnie zainteresowal
skoro tak to nie pakowałbym się w ARL-a

tylko zrobił to na bazie silnika AFN - możesz wsadzić dół z PD korby + tłoki :) jeśli chcesz grubo pojechać

możesz mieć spokojnie to samo co ARL albo i więcej a auto bedzie się kręcić wyżej :)

jakie moce planujesz ?



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » czw cze 14, 2007 14:08

cowboy pisze:
olozwirski pisze:Chodzi o mkIII, auto na ulice. Temat AFNa mnie zainteresowal
skoro tak to nie pakowałbym się w ARL-a
tylko zrobił to na bazie silnika AFN - możesz wsadzić dół z PD korby + tłoki :) jeśli chcesz grubo pojechać
możesz mieć spokojnie to samo co ARL albo i więcej a auto bedzie się kręcić wyżej :)
jakie moce planujesz ?
Jak bym zaczynal od poczatku to bym moze i poszedl w pompe, ale ja juz mam ARLa w mkII, pozostaje mi tylko znalezc odpowiedni blok ktory siedzial w mkIII i przezucic graty



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw cze 14, 2007 14:18

Jak bym zaczynal od poczatku to bym moze i poszedl w pompe, ale ja juz mam ARLa w mkII, pozostaje mi tylko znalezc odpowiedni blok ktory siedzial w mkIII i przezucic graty
Olo, cięzko kuna za Tobą nadążyć :P

zostaw tego ARL-a w mk2, szkoda wyciągać... albo sprzedaj tak jak jest, a mkIII zrób od podstaw z AFNem, chyba że mkII ma zostać i znowu tam wsadzisz motor z Rallye :)

wsadzenie bebechów ARL-a w w blok 1Z albo AFN w mk3 to znowu kupa roboty...szkoda rozbierać tego ARL-a, a przezucenie gratów moze nie być takie łatwe i oczywiste



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » czw cze 14, 2007 14:39

cowboy pisze:
Jak bym zaczynal od poczatku to bym moze i poszedl w pompe, ale ja juz mam ARLa w mkII, pozostaje mi tylko znalezc odpowiedni blok ktory siedzial w mkIII i przezucic graty
Olo, cięzko kuna za Tobą nadążyć :P
zostaw tego ARL-a w mk2, szkoda wyciągać... albo sprzedaj tak jak jest, a mkIII zrób od podstaw z AFNem, chyba że mkII ma zostać i znowu tam wsadzisz motor z Rallye :)
wsadzenie bebechów ARL-a w w blok 1Z albo AFN w mk3 to znowu kupa roboty...szkoda rozbierać tego ARL-a, a przezucenie gratów moze nie być takie łatwe i oczywiste
cowboy nie moge zalegalizowac ARLa w mkII, ani mkIII wiec wpadlem na pomysl wrzucenia gratow do jakiegos innego bloku bo to by przeszlo przez przeglad. Inaczej sie nie da.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw cze 14, 2007 14:43

powaznie sie nie da? kurcze a jak robia ludzie swapy np staszek 2.0 TDI do Audi 80 cupe Quatro?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw cze 14, 2007 14:47

olozwirski pisze:wpadlem na pomysl wrzucenia gratow do jakiegos innego bloku bo to by przeszlo przez przeglad. Inaczej sie nie da
a nie da się zwyczajnie "po polsku" przebić numerów :P



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » czw cze 14, 2007 15:04

powaznie sie nie da? kurcze a jak robia ludzie swapy np staszek 2.0 TDI do Audi 80 cupe Quatro?
No nie da sie.
a nie da się zwyczajnie "po polsku" przebić numerów :P
To ostatecznosc



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw cze 14, 2007 15:18

ale jakie przebijanie numerow jak silnik jest juz jako czesc zamienna


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 159 gości