pompa wtryskowa - jakie numery

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
siwy1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:47
Lokalizacja: Żory/ Rybnik
Kontakt:

pompa wtryskowa - jakie numery

Post autor: siwy1982 » śr cze 13, 2007 18:26

Witam wszystkich

Dzis udalo mi sie namierzyc telefonicznie na szrocie pompe po w miare okazyjnej cenie z tym ze gosciu nie wie czy jest ona do TD czy D. Bylbym wdzieczny jakby ktos podal jakie numery seryjne maja te do TD z "grzybkiem" i ktore maja przyspieszacz obrotow bo w "szukajce" nie moglem nic znalesc :(



arwam

Post autor: arwam » śr cze 13, 2007 18:58

Jeśli ma grzybek to napewno jest do TD, ponieważ ma on za zadanie sterować dawką maxymalną w zależności od ciśnienia doładowania.
Pozdrowionka. :majkel:



Awatar użytkownika
siwy1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:47
Lokalizacja: Żory/ Rybnik
Kontakt:

Post autor: siwy1982 » śr cze 13, 2007 19:16

z tym ze ten gosciu jest laikiem i nie wie czy to ma grzybek jakis czy nie, a o przyspieszaczu nie wspomne, wie ze jest to wyjete z mk2 diesla i to wszystko. Jakbym mial numery pomp z "grzybkiem" i te ktore maja przyspieszacz to bym sie go zapytal o nr i wszystko byloby jasne.



arwam

Post autor: arwam » śr cze 13, 2007 19:34

Taka osoba może nie wiedzieć które to numery
Jeśli masz możliwość to pojedź na miejsce albo poproś go żeby zrobił pare fotek pomki



Awatar użytkownika
siwy1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:47
Lokalizacja: Żory/ Rybnik
Kontakt:

Post autor: siwy1982 » śr cze 13, 2007 19:48

wolalbym nie jechac w ciemno a majac numery pomp mialbym juz rozeznanie szukajac gdzie indziej.... moze ktos ma nr swojej pompy z "grzybkiem" pod reka lub numery pomp stosowanych w mk2 TD



arwam

Post autor: arwam » śr cze 13, 2007 20:38

Zasadniczo pompy różniły się tylko pokrywą i grzybkiem

[ Dodano: 13 Cze 2007 20:42 ]
Aha i zapomniałem dodać miały różnie nastawione dawki paliwa w zależności od uzyskiwanych mocy



Awatar użytkownika
siwy1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:47
Lokalizacja: Żory/ Rybnik
Kontakt:

Post autor: siwy1982 » śr cze 13, 2007 20:48

ale tak czy owak kazda pompa z "grzybkiem" podejdzie pod 1V?? bo dawke to sie swoja droga odpowiednio ustawi :D



arwam

Post autor: arwam » śr cze 13, 2007 20:58

tak podejdzie nawet od 1,9td tylko wtedy trzeba wtryski zmieniać od 1,9td bo będzie się dławić i strelać w wydech.
wiem bo sam to przerabiałem.
a jak będziesz zakładać pompę z grzybkiem to musisz tylko podłączyć grzybek do układu dolotowego. Poproś gostka o kilka fotek pompy.
:majkel:
Ostatnio zmieniony śr cze 13, 2007 21:01 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
siwy1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:47
Lokalizacja: Żory/ Rybnik
Kontakt:

Post autor: siwy1982 » śr cze 13, 2007 21:08

no to musze teraz upolowac odpowiednia pompe a do tego bym potrzebowal numerow bo wole podzwonic i sie popytac niz jezdzic na darmo



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » śr cze 13, 2007 21:38

arek wamej pisze:tylko wtedy trzeba wtryski zmieniać od 1,9td bo będzie się dławić i strelać w wydech
hmm... dziwne...


siwy1982,
double-d pisze:hmm ciekawe.. jeśli gośc poprawnie spisal nr z tej pompy to już będzie czwarty rodzaj pomp do 1.6 .. sam jestem ciekaw czy to dwufunkcyjna czy tylko z przyspieszaczem...

na forum juz była mowa o pompach z nr:
068 130 081 - napewno podnosi obroty
068 130 107 - nie podnosi
068 130 081 C - (tu sie wypowie ck, bo miał z tym problem )
068 130 109 H - ???? (edit: już wiemy ze podnosi obroty )

to moze jeszcze jakieś wynajdziemy...?

[ Dodano: 21 Lis 2006 19:44 ]
otórz zobaczcie co znalazłem... przydałoby sie żeby ktoś napisał czy te pompy sa z podnoszeniem obrotów... moze ktoś ma takie u siebie... co najlepsze... nie znalazłem wogóle pompy swojej (081) ani Ck (081C) no. tu są chyba tylko pompy do TD... ale oto są:

068 130 081M ... silnik 1V
068 130 107 ... brak oznaczenia
068 130 107AC ... brak oznaczenia
068 130 108M ... silnik Cs/Ky Cs: 1.6 D) / Ky: 1.7D

068 130 107J ... silnik Jk
068 130 108N ... silnik JK

068 130 180R ... silnik CY
068 130 180F ... silnik CY/JR all (1.6 TD)
068 130 109S ...silnik JR/CY

068 130 110B ...silnik SB
068 130 110Q ... silnik SB
Link do tematu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=781334
:D



arwam

Post autor: arwam » śr cze 13, 2007 21:48

euglen pisze:
arek wamej pisze:tylko wtedy trzeba wtryski zmieniać od 1,9td bo będzie się dławić i strelać w wydech
hmm... dziwne...


siwy1982,
double-d pisze:hmm ciekawe.. jeśli gośc poprawnie spisal nr z tej pompy to już będzie czwarty rodzaj pomp do 1.6 .. sam jestem ciekaw czy to dwufunkcyjna czy tylko z przyspieszaczem...

na forum juz była mowa o pompach z nr:
068 130 081 - napewno podnosi obroty
068 130 107 - nie podnosi
068 130 081 C - (tu sie wypowie ck, bo miał z tym problem )
068 130 109 H - ???? (edit: już wiemy ze podnosi obroty )

to moze jeszcze jakieś wynajdziemy...?

[ Dodano: 21 Lis 2006 19:44 ]
otórz zobaczcie co znalazłem... przydałoby sie żeby ktoś napisał czy te pompy sa z podnoszeniem obrotów... moze ktoś ma takie u siebie... co najlepsze... nie znalazłem wogóle pompy swojej (081) ani Ck (081C) no. tu są chyba tylko pompy do TD... ale oto są:

068 130 081M ... silnik 1V
068 130 107 ... brak oznaczenia
068 130 107AC ... brak oznaczenia
068 130 108M ... silnik Cs/Ky Cs: 1.6 D) / Ky: 1.7D

068 130 107J ... silnik Jk
068 130 108N ... silnik JK

068 130 180R ... silnik CY
068 130 180F ... silnik CY/JR all (1.6 TD)
068 130 109S ...silnik JR/CY

068 130 110B ...silnik SB
068 130 110Q ... silnik SB
Link do tematu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=781334
:D













Poprostu wtryskiwacze już nie rozpylają tylko strzelają nie rozpylonym paliwem

[ Dodano: 13 Cze 2007 21:50 ]
i paliwo dopala się w wydechu.



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » śr cze 13, 2007 21:52

arek wamej pisze:Poprostu wtryskiwacze już nie rozpylają tylko strzelają nie rozpylonym paliwem
To już tym bardziej dziwne. U siebie mam wtryski z 1,6TD a pompa o znacznie większej wydajności niż ta z 1,9TD i nic mi nie strzela we wydech... Jak stwierdziłeś,że "strzelają" paliwem?



arwam

Post autor: arwam » śr cze 13, 2007 21:58

na wysokich obrotach zwłaszcza zanim turbinka się wkręciła szedł niezły ogień z wydechu.
A warto zaznaczyć że na pompie już mi brakowało regulacji dawki w połączeniu z zablokowaną regulacją ciśnienia nieźle dawał popalić BMW 3-kom



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » śr cze 13, 2007 22:02

arek wamej pisze:na wysokich obrotach zwłaszcza zanim turbinka się wkręciła
Jak to jest możliwe? Bo nie mam pojęcia...
arek wamej pisze:szedł niezły ogień z wydechu
mógł najwyżej kopcić jak lokomotywa, ale nie ogień...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości