Strona 1 z 1

Wydech TDI AFN

: wt cze 12, 2007 17:52
autor: prezes861
Jak wygląda wydech w VW Golfie III TDI AFN?
U siebie w toledo mam tak:
Kat. - I tłumik - II tłumik - tłumik końcowy
Czy golf też tak ma? bo myśle, że w Toledo jest jeden tłumik za dużo :panna:

: wt cze 12, 2007 18:35
autor: Adamm
w golfach masz katalizator, potem rura, potem tlumik srodkowy (poprzecznie ulozony) potem koncowy

: wt cze 12, 2007 18:56
autor: prezes861
U mnie tak to wygląda:
http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... lang_id=PL

Mam zamiar wyciąć kata i wstawić w jego miejsce prostą rure i tak samo z II środkowym tłumikiem - wyciąć go i wspawać wygiętą rure.

I teraz pytanie... czy odbije sie to bardzo na głośności i kulturze pracy silnika?
może jakiś niewielki wzrost mocy :chytry:

:kufel:

: wt cze 12, 2007 21:08
autor: Adamm
mysle ze zbytniej roznicy nie bedzie u mnie zamiast tego za katem mam rure ( fabrycznie) wiec nie wplywa to chyba na glosnosc poza tym mam wycietego kata i jest ok

: wt cze 12, 2007 23:35
autor: jaszczur
prezes861, wystarczy poszukać http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=76072

: śr cze 13, 2007 23:07
autor: domek
Tydzien temu wymienilem caly wydech w AFN-ie. Od momentu naprawy mam wrazenie ze jest glosniejszy i ze troszke slabiej ciagnie. Meches nie dal seryjnego srodkowego tlumika (tego duzego) tylko mniejszy. I teraz pytanie, czy to tylko moje odczucia czy tez srodkowy ( zle dobrany ) tlumik moze oslabic autko?

: śr cze 13, 2007 23:26
autor: Adamm
jesli zmniejszyl tlumik to prawdopodobnie zmniejszyl tez przekrój a co za tym idzie spowodowal tlumienie spalin na tym odcinku wydechu, jedz go zdziel po lbie i niech zaklada taki jak byc powinien

: śr cze 13, 2007 23:33
autor: domek
A pytalem go czy nie bedzie zadnych ewentualnych ubytkow mocy-mowil ze nie. Jutro podjade na hamownie i porownam wynik z niedawnym hamowaniem. A potem wprost do niego :axe:

: czw cze 14, 2007 08:12
autor: cowboy
domek pisze:Jutro podjade na hamownie i porownam wynik z niedawnym hamowaniem. A potem wprost do niego
domek, gdzie robiłeś program ? pokaż tego 20 Jahre w TDI - to rarytas

a co do tłumików to

jest Katalizator - który najlepiej wypróznic jeśli auto ma + 200 tys km - mocy z tego nie przybedzie ale turbinka się będzie żwawiej zbierac, może też być poprawa na górze

potem jest środkowy tłumik taki płaski szeroki - w zasadzie to mogłeś go nie wymieniac tylko wspawać rure i zostawić tylko końcowy

wczoraj miałem auto na podnośniku to obzcaiłem dokładnie ze w mk3 mozna zrobić bardzo ładny wydech 2,5 lub 3 cale :P

pozdro !!

: ndz cze 17, 2007 17:31
autor: yoobi
Ja w 1Z do niedawna miałem katalizator oraz tłumik środkowy nie wiadomo z czego :]. Po wymianie na właściwy oraz wywaleniu katalizatora można odczuć znaczną poprawę, zwłaszcza powyżej 3tyś. obrotów. Także zabieg polecam.
Mały minusik to to że jest trochę głośniejszy.

Pozdrawiam
yoobi

: ndz cze 17, 2007 18:57
autor: Cinek
o wydechach było już kilka razy. najlepszy jest cały przelotowy2,5 - 3 cale, przydało by sie też down pipe zrobić na zamówienie ( wylot z turbiny ) . turbina skutecznie wygłusza dzwięki silnika.
u mnie jest rura od początku, a na końcu tłumik z AFNa właśnie, żeby dym nie siadał na klapie :bigok: