Strona 1 z 1

Roznice w pompach wtryskowych z grzybkiem i bez

: pt cze 08, 2007 02:36
autor: mireko
Witam.Czym ogólnie różni się pompa z grzybkiem od tej bez?Czy da się przełożyć górę z innej lub z dwóch złożyć jedną.W mojej starej pompie są luzy poziome na wałku.

Re: Pompa wtryskowa-grzybek

: pt cze 08, 2007 05:48
autor: RobertP
mireko zobacz ten temat pompowy http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547

: pt cze 08, 2007 08:45
autor: Bordos
Grzybek pozwala ci lepiej wykorzystac paliwo :bigok:

A gorę pompy da się przełożyc i nie jest to specjalnie trudne. Ja tak zrobilem i efekt jest super :okej:

Musisz tylko bardzo uwazac, zeby nic do pompy się nie dostało (nawet najmniejsze ziarnko piasku) bo kaplica:/

A co do wałka od gazu to gdzies jest mój temat o tulejce w której się on znajduje. Bo jak ma luzy i podcieka, to albo oring który się tam znajduje trzeba wymienic, albo oring i tulejkę.

: pt cze 08, 2007 09:13
autor: vw_vandal
mireko, nie ma sensu wymieniać samego grzybka jak pisze Bordos, poniewarz pompa bez grzybka ma tłoczek 8 mm a z grzybkiem 9 mm ja na twoim miejscu kupiłbym pompe z grzybkiem. Jeśli masz luzy na wałku poziomym to moim zdaniem zawieź trzeba pompe do pompiarza na tulejowanie u nas koszt z uszczelnieniem i tulejowaniem ok 250 zł, a za tyle kupisz pompe z grzybkiem prosto z zachpdu ;)

: pt cze 08, 2007 09:18
autor: mireko
Wiem,że najlepiej jest zregenerować pompę lub kupić drugą,ale kupiłem drugi silnik z pompą i tam właśnie jest pompa bez grzybka.Spróbuję przesypać z jednej górę do drugiej.

: pt cze 08, 2007 09:20
autor: Bordos
vw_vandal pisze:mireko, nie ma sensu wymieniać samego grzybka jak pisze Bordos, poniewarz pompa bez grzybka ma tłoczek 8 mm a z grzybkiem 9 mm ja na twoim miejscu kupiłbym pompe z grzybkiem. Jeśli masz luzy na wałku poziomym to moim zdaniem zawieź trzeba pompe do pompiarza na tulejowanie u nas koszt z uszczelnieniem i tulejowaniem ok 250 zł, a za tyle kupisz pompe z grzybkiem prosto z zachpdu ;)

Z tłoczkiem masz rację - bo do pompy 8 mm wstawilem grzybka - ale wraz z wymianą pompy na 9 mm, nalezy wymienic też wtryski na takie z SB/JR ( tak sie dowiedziałem na forum, gdy wymienialem swoją górę ).

A po wymianie góry na taki z grzybkiem różnica jest niesamowita w przyśpieszaniu - szczegulnie powyzej 3000 rpm a przy okazji mój 1V zamiast 6.5 L po miescie pali 5.5 :))

Chociaz u mnie to nie tylko wina grzybka - bo jeszcze doszedł gov-mod i dawka troszkę większa.

: pt cze 08, 2007 12:54
autor: vw_vandal
Bordos pisze:ale wraz z wymianą pompy na 9 mm, nalezy wymienic też wtryski na takie z SB/JR ( tak sie dowiedziałem na forum, gdy wymienialem swoją górę ).
To coś się źle dowiedziałeś Każdy 1.6 TD ma wtryski ustawione na 155 bar czyli 1V jak najbardziej też ;)

: pt cze 08, 2007 13:29
autor: adam16v
SB niema czasem ustawionego ciśnienia wtrysku na wyższym poziomie?

: pt cze 08, 2007 14:47
autor: mireko
A czy ktoś może napisać jak rozpoznać oznaczenia silnika-SB,RA itd.Czym się różnią?Mają jakieś oznaczenia na bloku?

: pt cze 08, 2007 15:58
autor: adam16v
W numerach silnika będziesz miał te 2 literki

: pt cze 08, 2007 16:04
autor: vw_vandal
adam16v, nigdy nie miałem doczynienia z wtryskiwaczami od SB\RA ale JR i 1V na wtryskiwaczach mają wybite 155 bar widziałem na własne oczy ;) O wtryskiwaczach od SB\RA czytałem po katalogach i niby też mają 155 bar ale też słyszałem coś o 160 bar a nawet 164 barach ;)