Strona 1 z 2

uszczelka głowicy

: czw cze 07, 2007 13:54
autor: M.P.
co z tym zrobić ??? objawy były normalne dla uszkodzenia uszczelki głowicy, czyli nadmierna temperatura oraz wywalanie płynu zbiorniczkiem wyrównawczym .Muszę się przyznać ,że po pierwszym skoku temp. wyjołem termostat i zalałem układ woda i tak prawie 2 tygodnie hulałem . Po zciągnięciu głowicy zobaczyłem taki obraz jak widać na fotkach co z tym zrobić ?
Czy trzeba jakoś czyścić płaszcz wodny ????? poradzi mi ktoś !!!!!!! Obrazek Obrazek

: czw cze 07, 2007 14:01
autor: Cinek
możesz spróbować to wyczyścić, bo innego wyjścia nie ma. ale nie wiadomo co tam jest, jak nie było obiegu wody to mogło coś popękać. ale wyczyść wszystko ładnie, przedmuchaj albo wymyj wodą pod ciśnieniem, złóż i zobaczysz. do wody wlej jakiegoś środka do czyszczenia układów chłodniczych, wymień wode ze 2 - razy. jak nie bedzie sie nic dziać to bangladesz a jak zacznie przeciekać albo dmuchać to niestety szukaj nowego motoru:)

: czw cze 07, 2007 15:07
autor: M.P.
wymiana silnika to steczność ten całkiem nieźle sobie klekotał gdyby nie ten zapchany płaszcz wodny , środek do czyszczenia ???jaki konkretnie????

[ Dodano: 07 Cze 2007 20:44 ]
jakiej firmy uszczelke polecacie

Re: uszczelka głowicy

: czw cze 07, 2007 21:30
autor: RobertP
M.P. pisze:zalałem układ woda i tak prawie 2 tygodnie hulałem . Po zciągnięciu głowicy zobaczyłem taki obraz jak widać na fotkach co z tym zrobić ?
kurcze na fotach kiepsko to wygląda
to na kranówce śmigałeś nawet nie wlałeś destylowanej ?
zobacz na mojej fotce, ja latałem całe lato i może ciut więcej
na destylowanej i takiego czegoś jak u Ciebie nie ma
może już wcześniej ktoś coś wlewał
Obrazek
M.P. pisze:jakiej firmy uszczelke polecacie
Goetze lub Elring

: czw cze 07, 2007 21:55
autor: adam16v
A jesli chodzi o uszczeli pod głowicę to te markowe jakie znoszą max ciśnienie turbiny? Wiem że dobrze zakładac matalową uszczelkę od 1.9TD, no ale jak jest z oryginalnymi? Z tego co słyszałem to 1.2-1.3 bara powinny znosić jesli się mylę to mnie poprawcie i wyprowadźcie z błędu :)

: czw cze 07, 2007 22:14
autor: zaprzal
adam16v pisze:no ale jak jest z oryginalnymi? Z tego co słyszałem to 1.2-1.3 bara powinny znosić
nie ma na to reguly, jedna wydmuchasz na 1,2 druga na 1,7...

: czw cze 07, 2007 22:19
autor: adam16v
Ok. Czyli zastosowanie metalowej uszczeli zasadniczo rozwiązuje problem wydmuchania uszczeliki. A tak ogólnie jakie ciśnienie (jesli mamy metalową uszczelkę) będzie spokojnie znosił silnik?
Sorki za offtopic

: czw cze 07, 2007 22:55
autor: zaprzal
adam16v, zniesie cisnienie z seryjnego turbo

: pt cze 08, 2007 05:39
autor: RobertP
adam16v pisze:A tak ogólnie jakie ciśnienie (jesli mamy metalową uszczelkę) będzie spokojnie znosił silnik?
jak już zmienisz uszczelkę na metalową i jeśli modzisz
to zwróć uwagę że seryjnym turbo krzywdy jej nie zrobisz
a jak zmieniasz turbinę lub masz zamiar to napisz na jaką
to ludzie Ci tu poradzą, więc nic się nie cykaj ładuj uszczelkę
i kręć tą turbinę :)

: pt cze 08, 2007 09:26
autor: vw_vandal
M.P., mi się wydaje że ktoś lał uszczelniacza do płynu i o to wynik !! Jak nic nie modzisz to załuż standardową uszczelkę nawet taką samą jak masz w silniku czyli Elringa ;)

: pt cze 08, 2007 11:48
autor: adam16v
Modzisz modzisz, tylko się cykam czy mi oryginalnej przy 1.3 bara ( jak mam teraz) nie wydmucha i czy czegos innego nie uszkodzi. Jak juz mi wydmucha to wtedy metalową założę. Inna sprawa że żal mi tez tyrbinki kkk14 przy wyższych ciśnieniach niż 1.3 bara.

: pt cze 08, 2007 12:51
autor: vw_vandal
adam16v, szkoda kkk14 za malusia ja jeździłem na c iśnieniu 1.4 bara trochę zrobiłem aż mi wywaliło uszczelkę ale powiem tak że przy 1.1 bara wyżej sie kreci niż na 1.4 bara. I jak masz okazje to zapodaj metalową.

: pt cze 08, 2007 13:23
autor: adam16v
Ustawiłem właśnie 1.2 bara, ale przy pełnym gazie i max ciśnieniu dymi na czarno. Może to sprawa dzisiejszego upału... :(

: pt cze 08, 2007 16:05
autor: vw_vandal
adam16v, moim zdaniem to coś jest źle wyregulowane ;)