Strona 1 z 2

komputer i zawór ster. turbiną

: śr cze 06, 2007 19:56
autor: jablo81
Witam, mam następujący problemik:
po przekręceniu kluczyka na poz.zapłon pstryka cały czas zaworek ster. turbiną.
Autko troche opornie reaguje na gaz ponizej 2000 ale jak sie wkreci pow 2000rpm to juz idzie. Moj ojciec tez ma 1Z ,probowalem przelozyc komputer ale nie pasuje kostka poniewaz w rogach ma takie kwadratowe nadlewy , natomiast mój do niego pasuje. I co dziwne na moim kompie u niego tez pyka (pulsuje)ten zaworek od turba.
Podejrzewam iz popsuty jest czujnik cisnienia doladowania w kompie.
Ale nie znam sie na tym, moze poradzicie co to moze byc ewentualnie gdzie mozna na waga jechac sie podpiac w Kutnie lub okolicy. A jak sie podepne wagiem to na co patrzec, moze fotki porobie.

: śr cze 06, 2007 20:05
autor: damcio151
jablo81 pisze:Witam, mam następujący problemik:
po przekręceniu kluczyka na poz.zapłon pstryka cały czas zaworek ster. turbiną.
Autko troche opornie reaguje na gaz ponizej 2000 ale jak sie wkreci pow 2000rpm to juz idzie. Moj ojciec tez ma 1Z ,probowalem przelozyc komputer ale nie pasuje kostka poniewaz w rogach ma takie kwadratowe nadlewy , natomiast mój do niego pasuje. I co dziwne na moim kompie u niego tez pyka (pulsuje)ten zaworek od turba.
Podejrzewam iz popsuty jest czujnik cisnienia doladowania w kompie.
Ale nie znam sie na tym, moze poradzicie co to moze byc ewentualnie gdzie mozna na waga jechac sie podpiac w Kutnie lub okolicy. A jak sie podepne wagiem to na co patrzec, moze fotki porobie.
on sobie pstryka , taki jego urok :P , dlaczego sądzisz ,że MAP sensor jest uszkodzony :?:
Jeżeli jest wszystko ok to daj sobie spokój :)

pozdrawiam

: śr cze 06, 2007 21:00
autor: jablo81
poniewaz na jego kompie nie pstryka a na moim pstryka.Mysle ze powinien byc albo zamkniety lub otwarty a nie pstrykac. No i ojca ma lepszego kopa z niskich obrotow

: śr cze 06, 2007 21:29
autor: twardy
mój stary zaworek przed śmiercia bardzo ładnie pstrykał
nowy milczy , moze coś w tym jest :bajer:
dodam ze jak rozebrałem stary zaworek to sprezynka była bardzo mało rozciągnieta przez co mogła nie wypychać dostatecznie tłoczka. A sam tłoczek był od (pstrykania) stukania sklepany i mógł sie zacinać. Nowy to około 140złotych i spokój na najbliższe kilkadziesiat tysiecy km.

: czw cze 07, 2007 01:27
autor: DANIEL LHR
jablo81
czujnik cisniena doładowania zadko ulega awariom ,
musisz podłaczyć vaga. jak ci kostka nie pasuje to ją podpiłuj lub podłącz na ostro - + i linie K
pozdro

: czw cze 07, 2007 08:31
autor: Cinek
u mnie kiedyś też pstrykał, to była wina komputera. po wymianie zamilknął

: czw cze 07, 2007 09:49
autor: jablo81
no wlasnie podejrzewam ze to komp, bo w golfie ojca nie pyka , a jak moj komp przelozylem to zaczal pykac. A jak wymienie kompa to nie bedzie problemu z immobilaizerem bo mam chyba chipa w kluczyku

: czw cze 07, 2007 10:53
autor: Cinek
pewnie będzie :) trzeba bedzie przeprogramować

: czw cze 07, 2007 12:08
autor: jablo81
ale jak przeprogramowac?vagiem to sie robi?

: czw cze 07, 2007 12:59
autor: DANIEL LHR
ludzie to robia vagiem , ale trzeba znac pin kluczyka itp. nie ma sensu pchac sie w koszta.
najprosciej podłączyc vaga , sprawdzic kabe to ze nie cyka zworek n75 wcale nic nie znaczy. Lepiej sprawdz czy dochodzi do niego napiecie po przekreceniu kluczyka powinno byc 12v na jednym z kabli do zaworka a drugi kabel to aktywna masa.

: czw cze 07, 2007 13:10
autor: damcio151
DANIEL LHR, ale w tym temacie rozchodzi się o to , że n75 pstryka cały czas :bajer:

: czw cze 07, 2007 14:21
autor: jablo81
no wlasnie zalozylem inny komp i to samo jest, pstryka. Pewnie to juz koniec nadchodzi tego N75

: czw cze 07, 2007 18:23
autor: DANIEL LHR
to ze cyka cały czas tez nie swiadczy o tym ze jes uszkodzony ten n75 a tymbardziej komputer sterujący. w jednych tdi zaworki cykaja a w innych nie nie ma na to zasady .trzeba podłaczyc vaga zrobic log z kanału 11 pod obciązeniem i bedzie wtedy widac czy regulacja cisnienia działa poprawnie

: czw cze 07, 2007 20:33
autor: lolas79
Mam ten sam problem u siebie.....Turbina zaczyna prace po przekroczeniu 2300obr ,ja miałem przetarty przewód zasilający zawór n75,wszytsko jest zrobione a auto nadal ma muła.

Wydaje mi sie że coś nie gra na odcinku między komputerem a samym zaworem n75.

Czy zasilanie przy włą. stacyjce na styku wtyczki powinno wynosić 12v? Jeżeli nie bede miał takiej wartości ,może być coś ze sterownikiem silnika?
Zresztą na VAG-u wyskakuje mi uszkodzony sterownik silnika,z tym że wcześniej zanim wystąpiły problemy z osłabieniem auta wszystko śmigało aż miło nawet przy tym błędzie.

Pozdro :bigok: