odkopie stary temat bo biore sie za remont czapki z uwagi na koniecznośc wymiany uszczelniaczy
plan:
1. uszczelniacze
2. szklanki
3. uszczelka pod głowicą
4. rozrząd
pytania
1. jaki producent - bede zaopatrywał sie w IC a tam nie ma aktualnie np. szklanek FEBI tylko jakas AJUSA - co to jest ?
2. Silnik przy max butowaniu lubi zgubic płyn chłodzący ale tylko max przy butowaniu, od samego poczatku miałem małe ubytki ale teraz czas to zrobić
jeśli bedzie konieczność splanowania lekkiego głowicy jaką uszczelkę dobrac ?
czy brać z PDeka, gdzie kupić VICTRO REINZ ?
w IC jest AJUSA, GOETZE, ERLING - to chyba tez dobre uszczelki ?
czy kupować uszczelke, jak juz bedzie wiadomo czy potrzeba planowania, czy od razu kupić np. grubszą ? mam 1,5 Bara w piku doładowania
4. rozrząd chyba wezme SKF czyli pasek, napinacz co tam jeszcze trzeba zmienić? czy kółko na wale zmieniać bo ostatnio nie było zmieniane chyba ?
dodam że mam juz nalatane ponad 65 tys na rozrządzie i przy okazji całego zamieszania bede zmieniał..
i na koniec pytanie teoretyczne
może ktoś ma po taniości głowe do jedenzeta lub afna ? albo na wymiane
pytam bo chce naprawe załatwić w 1 dzień i moze zrobienie drugiej czapki to dobry pomysł ?
wtedy mógłbym zrobić prowadnice zaworów, dotrzeć tam wszystko co trzeba... może jakiś porting ? ale to chyba w moim przypadku nie ma sensu.... nie planuje zwiększania mocy, chyba że sie pompa wysra to założe 11-stke i wystroje sie góra na 175-180KM
za wszelkie sugestie z góry dziekuje...
ps. tak m i jeszzce przyszło do głowy świece żarowe zmienić
BERU, BOSCH czy moze NGK ?
[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 13:36 ]
a i jeszcze czy jest szansa ze po przebiegu rzedu 280 tys moze być wałek rozrządu do wymiany ?
dodam że przy 250 tys auto sie shamowało na MAHA na 120KM w serii
[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 13:37 ]
Aha jeszcze jedno,
czy wymieniać śruby ???
wiadomo że ARP nie zakupie ale czy jest sens wymieniać, jeśli tak to na jakie ?