Strona 1 z 1
Test dynamiczny zrobiony, bardzo proszę o opinie
: pn cze 04, 2007 21:19
autor: GRIZLI
Witam
Od jakiegoś czasu moje autko słabiej reaguje na gaz. Zwłaszcza na trasie stało się to dokuczliwe. Jak wynika z wielu postów, jedynym lekarstwem jest przeprowadzenie testu dynamicznego. Prawdę mówiąc myślałem, że nie uda mi się zrobić to wg zaleceń z forum: 1500-4500 obr na 4 biegu. Od około 3500 szło już ciężko do 4000 a powyżej........myślałem ,że nie dojdzie powyżej 4200. Dobrze, że prosta była dłuuuuga i nie było ruchu, jakoś udało się choć silnik strasznie się męczył. Osobiście wydaje mi się, że przepłyka jest chyba do kitu ale reszta wyników praktycznie nic mi nie mówi. Niestety, niewiem dlaczego ale nie zapisało bloku 001, reszta chyba jest OK.

: wt cze 05, 2007 01:12
autor: Adamm
na moje oko to widac ze Ci przeplywka wriuje i zaniza wartosci, obcina Ci powietrze czasem prawie 300 mg a to juz bardzo duzo, ale dziwnie ze przez chwile pokazuje sporo (takie wstawki) cos ewidentnie z nia nie tak
podmien od kogos przeplywke i sie przejedz
: wt cze 05, 2007 08:15
autor: GRIZLI
Jasne, może jutro uda mi się od kolegi pożyczyć. A jak reszta wyników?TURBO i inne parametry?
edit
Przy ponownym logu wystarczą same kanały 003,008 i 013?
: wt cze 05, 2007 08:19
autor: Adamm
jak podmienisz przeplywke to zloguj wszystko bo jak Ci przeplywka obcina to i trubo mniej pompuje
: wt cze 05, 2007 09:01
autor: TomTDI
kanał 004
ok pod obciążeniem co na wolnych i basci.. ?????(logów brak)
kanał 003
falowanie wartości - jeśli jeszcze masz EGR to go zaślep i wtedy zrób logi bo może być od niego jak przepuszcza
kanał 008
z 8 kanału wynika że przepływka ogranicza dopiero przy 3900 i to niekoniecznie bo może katalizator (jeśli jest) albo kolektor dolotowy jest zasyfiony. Jeśli katalizator jest to trzeba odpiąć wydech przed katalizatorem i zrobić logi (trochę będzie głośno), w przypadku kolektora trzeba wyczyścić
przy 3150obr też jakby ogranicza ale tu ciśnienie spadło (ciekawe dlaczego skoro było poniżej wartości zadanej - może grucha się zacina albo N75)
jeśli powyższe rzeczy są ok to podmianka przepływki
[ Dodano: Wto Cze 05, 2007 15:29 ]
jak nie masz od kogo wziąć przepływki to zrób test z diodą (porada kolegi voss'a)
-sciagni wtyczke z LMM
-podlacz normalna diode np. 1N4148 do wtyczki z pin 4 na pin 5 ( kierinek z 4->5) i niezakladaj wtyczki na LMM
to symuluje max. wartosc masy powietrza jesli sinik bedzie chodzil dobrze i niedymil zbyt wiele, to masz walnieta przeplywke
jesli bedzie na obr. duzo dymu to raczej masz klopot z zatkanym kolektorem albo z niezamykajacym sie ERG
: pt cze 08, 2007 17:18
autor: janek822
TomTDI pisze:sciagni wtyczke z LMM
-podlacz normalna diode np. 1N4148 do wtyczki z pin 4 na pin 5 ( kierinek z 4->5) i niezakladaj wtyczki na LMM
to symuluje max. wartosc masy powietrza jesli sinik bedzie chodzil dobrze i niedymil zbyt wiele, to masz walnieta przeplywke
jesli bedzie na obr. duzo dymu to raczej masz klopot z zatkanym kolektorem albo z niezamykajacym sie ERG
ok ale jaka to normalna dioda? np na allegro jest kilka rodzaji
http://www.allegro.pl/search.php?string=1N4148
: pt cze 08, 2007 19:52
autor: dziechu
Kup zwykla diode krzemowa, np. prostownicza lub uniwersalna, najtansza.