Jak zwiększyć moc w 1.9D

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mp1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Jak zwiększyć moc w 1.9D

Post autor: mp1985 » ndz cze 03, 2007 20:25

co można zrobić żeby poprawić osiągi silnika 1Y- seryjnie ma 64KM

na razie mam wywalony katalizator i wspawaną w jego miejsce rurę- wydaję mi się że elastyczność się nieco poprawiła- albo to efekt placebo :kac:



co jeszcze można zrobić oprócz dodania turbo i IC- bo to troszkę za duży koszt- jeśli ktoś robił niech napisze ile +/- to wyszło




zapraszam do rozmowy na temat 1Y
Ostatnio zmieniony ndz cze 03, 2007 21:39 przez mp1985, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » ndz cze 03, 2007 21:05

było na ten temat kilka razy - praktycznie nic się nie da zrobić, możesz pobawić się dawką paliwa, wyrzucić wszystko z bagażnika i zmienić filtr powietrza na nowy

pozostaje nauczyć się jeździć mając 64KM/124Nm - czyli starać się przewidzieć, co stanie się przed nami oraz deptać do 4000rpm na każdym biegu albo go sprzedać ;)


był mk3, jest prawie mk4

Awatar użytkownika
mp1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mp1985 » ndz cze 03, 2007 21:36

he filtr powietrza mam wymieniony oczywiście standardowy nie jakiś pseudo sportowy


może ma ktoś jakieś konkretne pomysły/doświadczenia?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz cze 03, 2007 21:39

mp1985, prawda jest taka , że jedynie zmiana autka lub swap silnika pomoże :(



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz cze 03, 2007 21:50

adas01 pisze:deptać do 4000rpm na każdym biegu
ale to troche go szkoda sam tak probowałem jezdzic, ale to nie to.
tak szczerze to ładnie zap... jak mu sie daje po 5 tys na 3 ponad 100 :D
moim zdaniem najlepiej jedzie do 3600 jak sie chce przykozaczyć:D
adas01 pisze:pozostaje nauczyć się jeździć mając 64KM/124Nm
jak chcesz cos wyprzedzic to dajesz gaz jakies 10sek wczesniej jak juz kolesia dogonisz to autko jest rozpedzone:D proste no nie


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
mp1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mp1985 » ndz cze 03, 2007 21:56

tomcio tak właśnie myślałem ale mam już porobione właściwie wszystko od strony mechanicznej (z blacharką tak sobie) hamulce, zawieszenie i dużo dużo więcej no po prostu "trochę" zainwestowałem w to auto i na chwilę obecną mogę śmiało powiedzieć że technicznie jest w super stanie... tylko cholera mocy jest mało no ale trudno sprzedaż nie wchodzi w grę bo ze względu na kolor (biały) i średni stan blacharki- jest trochę pryszczy nie dostał bym "satysfakcjonujących" mnie pieniędzy za to auto pozostaje polatać nim jeszcze ze 2-3lata potem sprzedać za bezcen i kupić coś naprawdę mocnego- oczywiście TDI

[ Dodano: 03 Cze 2007 22:04 ]
"jak chcesz cos wyprzedzic to dajesz gaz jakies 10sek wczesniej jak juz kolesia dogonisz to autko jest rozpedzone:D proste no nie" hehe coś o tym wiem



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » ndz cze 03, 2007 22:11

mam pytanko czy wyjęcie katalizatora i wstawienie w jego miejsce rury poprawia moc ?
coś mi się nie chce wieżyć aby rożnica była widoczna


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz cze 03, 2007 22:14

Neoarti pisze:coś mi się nie chce wieżyć aby rożnica była widoczna
oj daje daje jak mi sie oderwal wydech przy silniku to jechal jak zły:D

mp1985,
tez mam bialego i tez mam plan sprzedazy za bezcen ale trzeba wyjezdzic to co sie wlozyło.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » ndz cze 03, 2007 22:28

Jeszcze zostaje zmiana kolektorów i dodanie turbo, ale nie wiem, czy nie taniej było by zrobić swapa.
Ostatnio zmieniony ndz cze 03, 2007 22:28 przez BENITO, łącznie zmieniany 1 raz.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
mp1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mp1985 » ndz cze 03, 2007 22:28

marcin999, trzeba wyjezdzic to co sie wlozyło ---dokładnie teraz furka chodzi jak należy wszystko porobione



Neoarti, "coś mi się nie chce wierzyć aby rożnica była widoczna" -- ja mam wyjęty i wydaje mi się że jest nieco bardziej elastyczny ale tak jak pisałem może to być tylko placebo + fakt że wcześniej okolice katalizatora były pordzewiałe i miały dziury przez co silnik był głośniejszy teraz jest ciszej no i nie wiem wydaje mi się że lepiej idzie ale ręki nie dam sobie uciąć

[ Dodano: 03 Cze 2007 22:31 ]
BENITO, jakie to +/- koszt by był? i jaką moc można by usyskać po poszczególnyc przeróbkach??

1.dodanie samego turbo??
2.zmiana kolektorów??
3.turbo +IC??



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pn cze 04, 2007 07:49

Zalezy od ce nczęści, nowe turbo to minimum 800 zł, czasami nawet za 500 czy 600 da się wyrwać w dobrym stanie używkę, same kolektory już przy tym pikuś, trzeba posukać na szrotach takiego z AAZ najlepiej. Potem tylko regulacja pompy i w miaręmozna jeździć, chyba że tanio trafisz na wersję z grzybkiem, to wymieniaj.
Z IC już inna sprawa, zalezy jaki trafisz i gdzie bedziesz chciał go umieścić jak trafisz dobry IC, to orurowanie, kolanka, łączniki i zaciski to niewielkie koszty. Bez samego IC w 100 zł się zmieścisz.

Jak widzisz, chyba lepszym rozwiązaniem jest swap całego TD, bo AAZ pewnie z 800 - 1000 zł kosztuje, czyli tyle co by cię ta robota wyniosła.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » pn cze 04, 2007 09:43

marcin999 pisze:moim zdaniem najlepiej jedzie do 3600
bardzo możliwe, nigdy nie robiłem dokładnych pomiarów - bardzo wysoko kręcę go tylko, kiedy wyprzedzam, a wtedy nie ma czasu na zabawy w obserwacje obrotka ;) , także często kończę w okolicach czerwonego pola, ogólnie : chcesz przyspieszać - jeździsz 3000-4000 rpm, a czy temu silnikowi to szkodzi? - wydaje mi się, że jak jest rozgrzany, to nie, grunt to nie robić tego na zimno
marcin999 pisze:jak chcesz cos wyprzedzic to dajesz gaz jakies 10sek wczesniej jak juz kolesia dogonisz to autko jest rozpedzone:D proste no nie

czyli właśnie włączyć myślenie i przewidywanie zanim dojdzie do manewru
mp1985 pisze:pozostaje polatać nim jeszcze ze 2-3lata potem sprzedać za bezcen i kupić coś naprawdę mocnego
a do tego czasu oszczędzać na paliwie, lać OO oraz latem mieszać z OR, a zaoszczędzoną walutę odkładać na TDI - tym bardziej, że 1Y polata na wszystkim, moje prywatne odczucia są takie, że 45L ON + 10L OR sprawia, że silnik pracuje znacznie ciszej i łagodniej, a mocy na pewno mu nie ubywa


był mk3, jest prawie mk4

Awatar użytkownika
mp1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mp1985 » pn cze 04, 2007 12:20

ja tam leję od chwili zakupu olej opałowy + 0,5l mixolu na bak i śmiga ok niby ludzie piszą że nie trzeba dolewać mixolu...

kurde sam nie wiem tak na allegro patrzyłem to turbo jak by pokombinować to za 500zł da rade kupić... ale właśnie to sie troche mija z celem


ps. ile mogłbym dostac za silnik 1Y? na allegro sa po 1600-1800zł ale to chyba nie do osiągnięcia cena (na szrocie na ul strażackiej w warszawie za 1Y też chcą 1800zł


adas01, to jest racja przepali wszystko - tzn narazie jeszcze nie exsperymentowalem z olejem roslinnym bo mam dostep do oleju opalowego(2,20zł-2,40zł za 1l) i wychodzi taniej niż OR a nawet jesli byl by w tej samej cenie co roślinny to wole lac opałowy bo to chyba lepsze paliwo



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 200 gości