Peknięcie w głowicy 1.6TD, czy da sie ja uratować ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Peknięcie w głowicy 1.6TD, czy da sie ja uratować ??

Post autor: Lukas-182 » pt cze 01, 2007 23:10

Witam wszystkich forumowiczów.

W lutym wymieniałem uszczelkę pod głowicą, głowicę planowałem. Na głowicy mam małe pęknięcie w miejscy komory spalania. Teraz po 3 miesiącach jazdy znów zaczęło wywalać mi płyn chłodniczy jak przycisnę autko, zaznaczam, że nie katowałem samochodu. Prawdopodobnie znów padła uszczelka i to przez te pęknięcie, być może się powiększyło.

Czy jest jakiś sposób naprawienia tego pęknięcia, chodzi mi o spawanie, czy jest to możliwe ??? czy też jedynym wyjściem jest zakup całej głowicy. Co byście radzili ?? Ile w ogóle kosztuje używana i w dobrym stanie głowica ??

Z góry dziękuje za pomoc.



greg

Post autor: greg » sob cze 02, 2007 00:17

zrzuć głowicę i daj do sprawdzenia - normą jest ze pęka pomiędzy zaworami - jak pękniecie między chłodzeniem no to problem.



Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peknięcie w głowicy 1.6TD, czy da sie ja uratować ??

Post autor: untaztood » sob cze 02, 2007 01:16

Lukas-182 pisze:Witam wszystkich forumowiczów.

W lutym wymieniałem uszczelkę pod głowicą, głowicę planowałem. Na głowicy mam małe pęknięcie w miejscy komory spalania. Teraz po 3 miesiącach jazdy znów zaczęło wywalać mi płyn chłodniczy jak przycisnę autko, zaznaczam, że nie katowałem samochodu. Prawdopodobnie znów padła uszczelka i to przez te pęknięcie, być może się powiększyło.

Czy jest jakiś sposób naprawienia tego pęknięcia, chodzi mi o spawanie, czy jest to możliwe ??? czy też jedynym wyjściem jest zakup całej głowicy. Co byście radzili ?? Ile w ogóle kosztuje używana i w dobrym stanie głowica ??

Z góry dziękuje za pomoc.
Ja potrzebowałem głowicę kupić, ale do MK3 AAZ. W IDEALNYM stanie kupiłem ją za 650 zł.



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » sob cze 02, 2007 20:19

a ile może kosztować oryginalna głowica od 1.6TD, w dobrym stanie, bez pęknięć i z hydraulicznymi popychaczami ??



Awatar użytkownika
mikan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 12:55
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: mikan » sob cze 02, 2007 20:28

pekniecia miedzy zaworami nie stanowia problemu, pospawasz, zrobisz 10 tys i dalej bedzie pekac,w 1.9 przynajmnije za cienkia scianka jest i peka,ja swoja zrzucilem po zerwaniu klinu,dalem na szlif profilaktycznie i na szczelnosc,wszytsko ok wyszlo , zalozylem i jezdze i jest ok,niedzadze zeby od tego ci plyn wpierdzielal i zeby od tego ci uszczelke rozwalilo,popychacze nowe kosztuja po 30zl sztuka,zawory kolo 20 zl za sztuke



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » sob cze 02, 2007 20:31

kazda jest z peknieciami jak chcesz bez pekniec to tylko nowa a jak wiadomo cena bedzie wysoka.miedzy gniazdami norma w td jesli sa pekniecia
sprawdz czy nie jest krzywa glowica moze poprostu za szczupła uszczelke dales ;)
planowanie jest konieczne wtedy jesli w danym miejscu przekracza jakas tam okreslona szczeline.cos mi sie wydaje ze przegrzales silnik :|



Awatar użytkownika
mikan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 12:55
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: mikan » sob cze 02, 2007 20:47

po co wogule nową, ty tak stwierdziles ? czy mechanik czy kolesie w szlifierni ?



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » sob cze 02, 2007 22:32

ale te pęknięcie idzie aż do kanału płynu chłodniczego i przy wyższym ciśnieniu doładowania momentalnie rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia i momentalnie wywala płyn np. podczas wyprzedzania. Dzisiaj wywaliłem termostat, bo myślałem, że nie otwiera i dlatego wywala, ale po wyjęciu jest tak samo. Głowica była planowana przed zmianą uszczelki, myślicie, że pomoże jak założę grubszą uszczelkę ?? Ile w ogóle może kosztować taka głowica, 400-500zł ???



greg

Post autor: greg » sob cze 02, 2007 22:35

Lukas-182 pisze:ale te pęknięcie idzie aż do kanału płynu chłodniczego i
no to sorry - bo na próbie szcelnosci powinno wyjść - że brak szczelnosci



mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » sob cze 02, 2007 22:48

Nowa glowice gola 2 dni temu kupil moj znajomy i mowil ze dal 1600 ale widzialem i to jakas podruba nawet firmy nie ma



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » sob cze 02, 2007 23:31

mular, kurcze za 1600zł to ja będę miał cały silnik :) nowe głowice to ja widziałem za jakieś 1000zł.

a po ile chodzą dobre używki ???



Awatar użytkownika
mikan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 12:55
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: mikan » sob cze 02, 2007 23:33

www.allegro.pl wyjasmnia wszytsko, poza tym skad bedziesz wiedzial ze sprzedana tobie glowica z zapewnienem sprzedawcy o jej super stanie nie bedzie sie mijala z prawda, jak lookalem z ciekawosci to kolo 600zl jakas niby po regeneracji widzialem ale nie wiadomo ile tej i jaka to regeneracja byla



mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » ndz cze 03, 2007 00:17

Lukas-182 pisze:mular, kurcze za 1600zł to ja będę miał cały silnik :) nowe głowice to ja widziałem za jakieś 1000zł.

a po ile chodzą dobre używki ???
ja ci tylko napisalem ile znajomy dal nigdy przed takim problemem jak ty nie bylem



Awatar użytkownika
mikan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 12:55
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: mikan » ndz cze 03, 2007 00:23

ja bym zaniosl do spawania zeby zrobili tak zeby byla szczelna i tyle, jak odmowia to bedziesz sie martwil o inna,wstepni ci okresla koszta i nie wydadza ci nieszczelnej przeciez



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości