Problem z falująca wskazówką od obrotów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z falująca wskazówką od obrotów
witam serdecznie,
Dzisiaj jak stałem na światłach zauważyłem, że wskazówka od obrotomierza faluje, dosłownie od tysiąca do półtora tys obr. Dzieje się tak tylko na obrotach jałowych. Ciekawostką jest, że jak wyciągnę to "ssanie" to ma 1300 obrotów i wskazówka nie faluje. Czego to może być wina? Alternator, zimne luty w liczniku? Aha zaznaczam, że raz było wszystko a raz falowały. Faluje tylko wskazówka, bo silnik pracuje równiutko. Dzięki za jakieś rady
Dzisiaj jak stałem na światłach zauważyłem, że wskazówka od obrotomierza faluje, dosłownie od tysiąca do półtora tys obr. Dzieje się tak tylko na obrotach jałowych. Ciekawostką jest, że jak wyciągnę to "ssanie" to ma 1300 obrotów i wskazówka nie faluje. Czego to może być wina? Alternator, zimne luty w liczniku? Aha zaznaczam, że raz było wszystko a raz falowały. Faluje tylko wskazówka, bo silnik pracuje równiutko. Dzięki za jakieś rady
Ostatnio zmieniony czw maja 31, 2007 13:02 przez tk7, łącznie zmieniany 1 raz.
jednak to nie sprawa paska. Jest mocno naciągnięty. Ale w sumie to obroty skaczą od tysiąca do tych półtora tys, czyli to chyba nie wina paska, bo jakby sie pasek ślizgał to obroty by były poniżej tych jałowych. Dziwnym trafem w tym samym czasie przerwał si się kabelek idący do kostki alternatora(tego samego dnia) co zaowocowało nie zapalaniem się przy przekręceniu stacyjki kontrolki od ładowania a po odpaleniu miganiem lampki olejowej około pół minuty. Kabelek zlutowałem i myślałem, że przejdą od razu te falujące obroty, ale pupa. Może ktoś jeszcze ma jakieś pomysły? Jeszcze raz napiszę, że raz się tak dzieje a raz nie, zupełnie nie wiem od czego to zależy.
Po czasie w silnikach D I TD rozpadaja się dolne duże kołą dwumasowe metalowo gumowe ( parcieje guma ) na którym chodzi wielorolkowy pasek. Przez jakiś czas słychac popiskiwanie, jakby pasek sie ślizgał, ale potem przestaje- miałes tak. Po dłuższym czasie nie słychać popiskiwania tylko są wahania w obrotach na wskażniku bo guma obraca się w metalu i co jakiś czas łapie przyczepność.
a może najprościej będzie zwiększyć obroty jałowe o jakieś 50 i powinno przestać bujać, bo jak w 1 wypowiedzi napisałem jeżeli wyciągnę to "ssanie" i obroty się zwiększą do tych 1200-1300 to nic nie faluje. DZięki chłopaki za wypowiedzi
[ Dodano: Sro Cze 06, 2007 7:34 pm ]
Może komuś się przyda. Mi sie udało rozwiązać ten problem. Objawy te spowodowane były przybrudzonym stojanem w miejscu, gdzie styka regulator napięcia- przeczyściłem to papierkiem ściernym. Odnowiłem luty i pomogło.
[ Dodano: Sro Cze 06, 2007 7:34 pm ]
Może komuś się przyda. Mi sie udało rozwiązać ten problem. Objawy te spowodowane były przybrudzonym stojanem w miejscu, gdzie styka regulator napięcia- przeczyściłem to papierkiem ściernym. Odnowiłem luty i pomogło.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 147 gości