Strona 1 z 1

Po wizycie w serwisie dymi

: śr maja 30, 2007 20:08
autor: llooki
Witam
wczoraj odebralem auto vw passat 1.9 D 1991r z serwisu gdzie zostal wymieniony rozrzad filtr powietrza oraz ustawienie pompy wtryskowej. Okazalo sie ze samochod zaczol znacznie dymic na czarno, silnik zchodzi z obrotow bardzo powoli, a w dodatku odnosze wrazenie ze wczesniej mozna bylo wyciagnac wyzsze obroty silnika (szybciej konczy sie bieg)
Dodatkowo jesli chodzi o uruchomiania to na zimnym silniku pali na dotyk a na rozgrzanym trzeba znacznie pokrecic.
Moje pytanie jaka moze byc przyczyna tych objawow ??
Prosze o szybka pomoc gdyz jutro chcem jechac do serwisu rozmawiac na temat moich spostrzezen

pozdrawiam llooki

Re: Po wizycie w serwisie dymi

: śr maja 30, 2007 20:15
autor: PinkFloyd
llooki pisze:Witam
wczoraj odebralem auto vw passat 1.9 D 1991r z serwisu gdzie zostal wymieniony rozrzad filtr powietrza oraz ustawienie pompy wtryskowej. Okazalo sie ze samochod zaczol znacznie dymic na czarno, silnik zchodzi z obrotow bardzo powoli, a w dodatku odnosze wrazenie ze wczesniej mozna bylo wyciagnac wyzsze obroty silnika (szybciej konczy sie bieg)
Dodatkowo jesli chodzi o uruchomiania to na zimnym silniku pali na dotyk a na rozgrzanym trzeba znacznie pokrecic.
Moje pytanie jaka moze byc przyczyna tych objawow ??
Prosze o szybka pomoc gdyz jutro chcem jechac do serwisu rozmawiac na temat moich spostrzezen

pozdrawiam llooki
Dymi przy mocnym ododaniu gazu, czy w innych przypadkach??? Pewnie podnieśli dawkę paliwa, schodzi wolno z obrotów dlatego, zę pewnie pokrecili wydatkiem szczatkowym pompy i za mocno go wykrecili, a ze obrotów nie osiaga wyzszych to powód wykrecenie srubkim max obr. W silnikach ze wstepna komora moze byc ze na ciepło bez swiec zarowych trzeba pokrecic ok 1,5s zeby odpalił-można to zmniejszyc podnoszac lekko kąt wtrysku lub dajac akumulator o pradzie rozruchowym min 600A (EN )
A pompę CI regulowali na silniku???
Bo jeżeli tak to na silniku można tylko podnieśc obroty i zminić kąt wtrysku. Do wszystkich innych regulacji powinno sie wymontowac pompę i ustawić ją na sole pobierczym do wartości fabrycznych- jeżeli się chce miec wszystko dobrze ustawione.

: śr maja 30, 2007 23:10
autor: llooki
dymi przy dodaniu gazu
na cieplym trzeba krecic znacznie dluzej niz 1.5s
do tego akumulator mam zdajsie 750A.
tego jak regulowali pompe nie jestem w stanie okreslic bo mnie przy tym nie bylo pewnie poszli na latwizne!!

[ Dodano: 30 Maj 2007 23:13 ]
jeszcze wracajac do dymienia Napisales ze podniesli mi dawke paliwa a powodem regulacji bylo zbyt duze spalanie

: czw maja 31, 2007 07:16
autor: PinkFloyd
Ja kiedys tez miałęm rózne problemy z pompa jak niewłasciwa osoba pokreciłą to i tamto. W dobrym serwisie pomp wtryskowych wymontowali mi pompę i ustawili wg wszystkich wartości fabrycznych, najpierw sprawdzili turbo i cisnienie dołądowania i jego szczelnośc- bo ja ma TD i sprawdzili wtryski żeby wyeliminowac inne nieprawidłowosci. Po modyfikacjach autko pali średnio 6-6,5l tylko ja jeżdze w trasie nawet do 150km/h, w mieście 6,5- zimą nawet 7l ale tak jest :bigok: V max jest 185km/h i super elastycznośc, trzyma teraz obroty i łądnie z nich schodzi. Tak samo jak miałem ze starym MK III D tez dałem im do ustawienia, autko ładnie po tym paliło, nie dymiło i jak na zwykłego D to na prostej mnie zaskoczył było nawet 170 km/h

Niżej zdjecie jak wyglada regulacja na stole pobierczym Obrazek