Strona 1 z 1

Na wyzszych predkosciach szaleje obrotomierz, miga olej

: śr maja 30, 2007 18:57
autor: mikan
witam na wstepie, mam problem ze swoim AAZ, mianowicie od poczatku czyli od 5 miesiecy jak go mam jest taka sytuacja ze na wyzszych obrotach badz przy wyzsych predkosciach zaczyna mi szalec wskazowka predkosciomierza, spada ,ponosci sie , w tym samym momencie ckontriolka oleju miga i kontrolka poziomy plynu w chlodnicy ale nie jednoczesnie ale na przemian,dodam ze czujniki oleju wymienilem, olej tez, filtr,tydzien temu zerwal mi sie klin na wale i rozebralem caly silnik.przerobilem wal na tdi,nowe zawory, plan i szczelnosc glowiy,nowe szklanki , uszelniacze itd,panewki byly ok,tloki sztywno chodzily w cylindrze i nie ruszalem, poza tym oleju o dziwo jak na td nie palil ani nie dymil , zaplon jest ustawiony orginalnie,turbina sucha i proste lopatki,wyjezdzam po remoncie i to samo, mniej moze ale to samo.140 , opuszcze z gazu i saleje licznik i kontrolka. moze ktos z was przerabial cos takiego bo mi sie pomysly koncza, aha impulator wyjalem, poruszalem, oczyscilem piny itd, prosze o odpowiedzi

: śr maja 30, 2007 20:37
autor: moment
siemka ja miałem problem troszke inny a mianowicie podniosła mi sie wskazówka od obrotów o jakies 500 i tak staneła nawet jak był zgaszony , ja wyczyściłem wszystkie masyi było ok ale za ta awarie odpowiadała chyba masa na alternatorze bo najpierw ją wyczysiłem i było git dodam ze wskazówka od obrotów tejak jechałem.
pozdro

: śr maja 30, 2007 21:59
autor: mikan
nie no u mnie to latanie wskazowki jest od predkosciomierza i zawsze przt wiekszej predkosci niz spacerowa i na wiekszych depnieciach, no i zawsze w tym samym momencie miga szybko kontroka oleju i czsem zalancza kontroka plynu chlodzacego,ale nie jednoczesnie jak przt braku tylko na przemian , ktos cos moze wiecej wie ?

: czw maja 31, 2007 06:55
autor: moment
ja mimo wszystko sprawdził bym masy na twoim miejscu pozdro

: czw maja 31, 2007 08:52
autor: djmolo
Mam silnik AAZ i to też przerabiałem. na 90% problem tkwi w elektryce a dokładnie w złączu przy alternatorze. Idzie z niego sygnał na liczniki. Odepnij wyczyść i sprawdz. jak nie to jakas przerwa jest na tej lini.

: czw maja 31, 2007 10:26
autor: mikan
teraz silnik niedawno wyjmowalem i wszytsko bylo porozkrecane i oczyszczone, impulsator tez takie zachowanie licznik tripuje , kontrolki migaja i wskazowka lata

: czw maja 31, 2007 16:35
autor: damian-ppp
A może gdzieś na liczniku jest problem? Tzn może na liczniku nie ma masy, albo jakieś zwarcie się robi? Warto sprawdzić...

: czw maja 31, 2007 19:29
autor: mikan
nie no ok, zgadzaloby sie , ale wszytsko sie dzieje powyzej 100km/h i przy depnieciach albo przy 10 minutowej jezdzie 140km/h, swiruje wszytsko,. wskazowka, kontrolki oleju i plynu , temperatura jest ok,oleju nie ubywa, nie dymi o dziwo .

: czw maja 31, 2007 20:57
autor: damian-ppp
No to nie wiem... Ale mimo wszystko radziłbym Ci wyjąć licznik i wszystko tam przejżeć... W umie to niewiele robotki a może się uda... Idzie weekend więc w sobotę można się tym zająć :hmm: Jakieś piwko w przerwie w pracy na pewno pomoże :pub:

: czw maja 31, 2007 21:41
autor: mikan
heh, sejsa sesja :) ale trzeba sie bedzie po sesji zabrac za to bo chce sie z podswietleniem pobawic, juz polowa zarowek nie nie dziala