Strona 1 z 3

Pompa wtryskowa z AFN-a do AHU

: wt maja 29, 2007 13:50
autor: wojtekNL
Już raz o tym pisałem ale nikt mi nic nie poradził no i chyba nie wszyscy czytają posty na nastych stronach

Załorzyłem pompe wtryskową z AFN-a do mojego caddy AHU i mam problem z ustawieniem kąta wyprzedzenia wtrysku
Przy ustawieniu w TDI graph poz. 2 40-44 ,poz.9 150 po wystygnięciu auto wogule nie chciało zapalić
Przestawiłem pompe tak żeby żeby dobrze zapalał zrobiłem pomiary i
Poz.2 138 poz.9 150

Vag nie pokazuje żadnych błędów oprucz kąta wyprzedzenia wtrysku

Co jest grane???

Auto pali dobrze ,ładnie wchodzi na obroty itd. w trasie jeszcze nie wyprubowałem(brak czasu)


Zrobiłem LOGI odczyt bloku wartości zmierzonych oczywiście na rozgrzanym silniku

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Może ktos ma na to jakis pomysł

: pn cze 18, 2007 11:16
autor: TomTDI
z Twojego opisu wnioskuję że problem jest z tym że pompa podczas zapalnia nie może przyspieszć kąta

zmierz (jak masz czym) ciśnienie w pompie na wolnych obrotach powinno mieć koło 7 bar (~1000obr) a 10bar przy 4000obr

może to ciśnienie przy zapalaniu jest za słabe i nie może przyspieszyć zapłonu. ewentualnie odepnij zawór przestawiacza wtrysku (będziesz musiał pociągnać plus z akumilatora do zawora stopu) i zapal

jak masz jeszcze starą pompe to ze starej przekręć zawór przestawiacza moze przepuszcza i nie może przestawić wtrysku

: pn cze 18, 2007 12:34
autor: Adamm
ustawiles po wymianie kat wtrysku?? bo w mess blocks grupa 000 pozycja 02 masz 160 (okolo ) a powinno bys ok 51

sprawdz jak jest w basic settings w grupie 000

: pn cze 18, 2007 17:09
autor: wojtekNL
jak masz jeszcze starą pompe to ze starej przekręć zawór przestawiacza moze przepuszcza i nie może przestawić wtrysku
Właśnie go odkręciłem a w środku jest pełno metalowych opiłków ???

: pn cze 18, 2007 18:33
autor: Adamm
a ze tak spytam z jakiego powodu zmieniales pompe?

: pn cze 18, 2007 18:37
autor: wojtekNL
a ze tak spytam z jakiego powodu zmieniales pompe?
Urwał się klin w pompie

: pn cze 18, 2007 22:02
autor: Adamm
aha :)

co do tych opilkow nie powinno ich tam byc, moze w tej drugiej pompie jest to samo

: pn cze 18, 2007 22:46
autor: wojtekNL
Adamm,
W tej starej pompie nie było tam opiłków, jutro rozbiore pompe to zobacze z kąd są te opiłki.
Gdzieś czytałem że te pompy są identyczne bo jeśli tak to może sie uda z dwóch zrobić jedną :chytry:

: wt cze 19, 2007 00:08
autor: Adamm
sa sa wiec jesli w nowej sa opilki to obadaj skad, wyczysc podmienc zawory i powinno byc cacy :)

: wt cze 19, 2007 17:17
autor: wojtekNL
A oto przyczyna opiłków

Obrazek

Ide dalej czyścić pompe

Adamm,
Powiedz mi jeszcze kturą spreżyne założyć przy tym tłoczku ze zdjęcia bo ta z AFN-a jest troche dłuższa i twardsza

: wt cze 19, 2007 21:01
autor: Adamm
uuu ladnie wyrabalo tloczek, a miejsce po ktorym sie on porusza jest ok? jesli nie to lipa, a sprezyne hmmm zaloz ta ktora byla w nieruszonej pompie

: wt cze 19, 2007 22:13
autor: wojtekNL
a miejsce po ktorym sie on porusza jest ok?
Wygląda OK. Przynajmniej niema tam żadnych rys.
Jutro pruba to sie okarze

: śr cze 20, 2007 09:12
autor: TomTDI
jak robisz jedną pompę z dwóch to musisz pamiętać że regulacja kąta wtrysku zależy od

1) ciśnienia w pompie - zawór regulacji ciśnienia - regulacja trzpieniem i młotkiem
2) twardości sprężyny przestawiacza wtrysku - regulacja podkładkami
3) zaworu elektromagnetycznego przestawiacza wtrysku

jak dasz za twardą sprężynę pompa bedzie miała problem z max przyspieszeniem a jak dasz za słabą to bedzie problem z opóźnieniem.

zresztą jak poskładasz podepnij vaga i zloguj kanał 004 będzie wszystko wiadomo co trzeba zrobić

[ Dodano: Czw Cze 21, 2007 08:30 ]
pozwoliłem sobie sprawdzić parametry pomp

dane podaje przy obrotach silnika - obroty pompy są o połowę mniejsze

AHU, 1Z
1000obr 6.0-7.4bar
2000obr 8.5-9.9bar

AFN, ASV
1000obr 8.1-9.5bar
2100obr 10.7-12.1bar

także jak przekładasz to zrób to parami tzn. zawór regulacji ciśnienia razem ze sprężyną przestawiacza i wszystkimi podkładkami

: czw cze 21, 2007 22:13
autor: wojtekNL
także jak przekładasz to zrób to parami tzn. zawór regulacji ciśnienia razem ze sprężyną przestawiacza i wszystkimi podkładkami
i tak właśnie zrobiłem ,wsadziłem te z AHU ,ustawiłem rozrząd ,odpowietrzyłem pompe i nic
nie chce zapalić
rozrząd dobrze (ustawiony sprawdziłem z 5 razy)
prubowałem odpalić na całej regulacji pompy
czuć rope na wydechu
tylko biały dymek i nic więcej