Pompa wtryskowa z AFN-a do AHU

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wojtekNL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 15:35
Lokalizacja: Holandia

Pompa wtryskowa z AFN-a do AHU

Post autor: wojtekNL » wt maja 29, 2007 13:50

Już raz o tym pisałem ale nikt mi nic nie poradził no i chyba nie wszyscy czytają posty na nastych stronach

Załorzyłem pompe wtryskową z AFN-a do mojego caddy AHU i mam problem z ustawieniem kąta wyprzedzenia wtrysku
Przy ustawieniu w TDI graph poz. 2 40-44 ,poz.9 150 po wystygnięciu auto wogule nie chciało zapalić
Przestawiłem pompe tak żeby żeby dobrze zapalał zrobiłem pomiary i
Poz.2 138 poz.9 150

Vag nie pokazuje żadnych błędów oprucz kąta wyprzedzenia wtrysku

Co jest grane???

Auto pali dobrze ,ładnie wchodzi na obroty itd. w trasie jeszcze nie wyprubowałem(brak czasu)


Zrobiłem LOGI odczyt bloku wartości zmierzonych oczywiście na rozgrzanym silniku

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Może ktos ma na to jakis pomysł
Ostatnio zmieniony pt cze 15, 2007 20:54 przez wojtekNL, łącznie zmieniany 1 raz.


ETKA w Necie http://www.vagcat.com/

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pn cze 18, 2007 11:16

z Twojego opisu wnioskuję że problem jest z tym że pompa podczas zapalnia nie może przyspieszć kąta

zmierz (jak masz czym) ciśnienie w pompie na wolnych obrotach powinno mieć koło 7 bar (~1000obr) a 10bar przy 4000obr

może to ciśnienie przy zapalaniu jest za słabe i nie może przyspieszyć zapłonu. ewentualnie odepnij zawór przestawiacza wtrysku (będziesz musiał pociągnać plus z akumilatora do zawora stopu) i zapal

jak masz jeszcze starą pompe to ze starej przekręć zawór przestawiacza moze przepuszcza i nie może przestawić wtrysku



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn cze 18, 2007 12:34

ustawiles po wymianie kat wtrysku?? bo w mess blocks grupa 000 pozycja 02 masz 160 (okolo ) a powinno bys ok 51

sprawdz jak jest w basic settings w grupie 000
Ostatnio zmieniony pn cze 18, 2007 12:36 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

wojtekNL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 15:35
Lokalizacja: Holandia

Post autor: wojtekNL » pn cze 18, 2007 17:09

jak masz jeszcze starą pompe to ze starej przekręć zawór przestawiacza moze przepuszcza i nie może przestawić wtrysku
Właśnie go odkręciłem a w środku jest pełno metalowych opiłków ???


ETKA w Necie http://www.vagcat.com/

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn cze 18, 2007 18:33

a ze tak spytam z jakiego powodu zmieniales pompe?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

wojtekNL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 15:35
Lokalizacja: Holandia

Post autor: wojtekNL » pn cze 18, 2007 18:37

a ze tak spytam z jakiego powodu zmieniales pompe?
Urwał się klin w pompie


ETKA w Necie http://www.vagcat.com/

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn cze 18, 2007 22:02

aha :)

co do tych opilkow nie powinno ich tam byc, moze w tej drugiej pompie jest to samo


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

wojtekNL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 15:35
Lokalizacja: Holandia

Post autor: wojtekNL » pn cze 18, 2007 22:46

Adamm,
W tej starej pompie nie było tam opiłków, jutro rozbiore pompe to zobacze z kąd są te opiłki.
Gdzieś czytałem że te pompy są identyczne bo jeśli tak to może sie uda z dwóch zrobić jedną :chytry:


ETKA w Necie http://www.vagcat.com/

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt cze 19, 2007 00:08

sa sa wiec jesli w nowej sa opilki to obadaj skad, wyczysc podmienc zawory i powinno byc cacy :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

wojtekNL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 15:35
Lokalizacja: Holandia

Post autor: wojtekNL » wt cze 19, 2007 17:17

A oto przyczyna opiłków

Obrazek

Ide dalej czyścić pompe

Adamm,
Powiedz mi jeszcze kturą spreżyne założyć przy tym tłoczku ze zdjęcia bo ta z AFN-a jest troche dłuższa i twardsza
Ostatnio zmieniony wt cze 19, 2007 19:42 przez wojtekNL, łącznie zmieniany 1 raz.


ETKA w Necie http://www.vagcat.com/

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt cze 19, 2007 21:01

uuu ladnie wyrabalo tloczek, a miejsce po ktorym sie on porusza jest ok? jesli nie to lipa, a sprezyne hmmm zaloz ta ktora byla w nieruszonej pompie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

wojtekNL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 15:35
Lokalizacja: Holandia

Post autor: wojtekNL » wt cze 19, 2007 22:13

a miejsce po ktorym sie on porusza jest ok?
Wygląda OK. Przynajmniej niema tam żadnych rys.
Jutro pruba to sie okarze


ETKA w Necie http://www.vagcat.com/

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » śr cze 20, 2007 09:12

jak robisz jedną pompę z dwóch to musisz pamiętać że regulacja kąta wtrysku zależy od

1) ciśnienia w pompie - zawór regulacji ciśnienia - regulacja trzpieniem i młotkiem
2) twardości sprężyny przestawiacza wtrysku - regulacja podkładkami
3) zaworu elektromagnetycznego przestawiacza wtrysku

jak dasz za twardą sprężynę pompa bedzie miała problem z max przyspieszeniem a jak dasz za słabą to bedzie problem z opóźnieniem.

zresztą jak poskładasz podepnij vaga i zloguj kanał 004 będzie wszystko wiadomo co trzeba zrobić

[ Dodano: Czw Cze 21, 2007 08:30 ]
pozwoliłem sobie sprawdzić parametry pomp

dane podaje przy obrotach silnika - obroty pompy są o połowę mniejsze

AHU, 1Z
1000obr 6.0-7.4bar
2000obr 8.5-9.9bar

AFN, ASV
1000obr 8.1-9.5bar
2100obr 10.7-12.1bar

także jak przekładasz to zrób to parami tzn. zawór regulacji ciśnienia razem ze sprężyną przestawiacza i wszystkimi podkładkami



wojtekNL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 15:35
Lokalizacja: Holandia

Post autor: wojtekNL » czw cze 21, 2007 22:13

także jak przekładasz to zrób to parami tzn. zawór regulacji ciśnienia razem ze sprężyną przestawiacza i wszystkimi podkładkami
i tak właśnie zrobiłem ,wsadziłem te z AHU ,ustawiłem rozrząd ,odpowietrzyłem pompe i nic
nie chce zapalić
rozrząd dobrze (ustawiony sprawdziłem z 5 razy)
prubowałem odpalić na całej regulacji pompy
czuć rope na wydechu
tylko biały dymek i nic więcej


ETKA w Necie http://www.vagcat.com/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 226 gości