Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
mireko
- Nowicjusz

- Posty: 35
- Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:50
- Lokalizacja: podlasie
-
Kontakt:
Post
autor: mireko » pn maja 28, 2007 13:44
Witam serdecznie.W moim Audi 1.6TD (chyba RA) mieszało olej z płynem.Po wymianie uszczelki znowu wali olej do płynu.Olej czysty i trochę go ubywa.Głowica robiona,uszczelka Elring.Co może być przyczyną?Przewody do chłodnicy nie są mocno nadęte.Chłodnica oleju na powietrze.
Ostatnio zmieniony pn maja 28, 2007 18:16 przez
mireko, łącznie zmieniany 1 raz.
-
bongo
- V.I.P.

- Posty: 7767
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
- Lokalizacja: Londyn
-
Kontakt:
Post
autor: bongo » pn maja 28, 2007 21:07
mireko pisze:Po wymianie uszczelki znowu wali olej do płynu
Albo uszczelka zle zrobiona,głowica pęknięta,albo nie daj Boże blok...Innej opcji nie ma...
-
GRIZLI
- Użytkownik

- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
-
Kontakt:
Post
autor: GRIZLI » pn maja 28, 2007 21:58
Znam ten ból z autopsji. Jeśli masz to samo co ja znam, winny jest mechanik. Po zdjęciu głowicy nie wyczyścił dokładnie oworów z gwintem na szpilki przykręcające głowicę. Na rogach bloku są otwory szpilek, obok takiego otworu z jednej strony jest kanał oloejowy a z drugiej -cieczy chłodzącej. Po wkręceniu szpilki w tak brudny gwint, mogło nastapić pęknięcie(rozsadzenie) od otworu szpilki do kanału olejowego oraz do kanału cieczy. Jako, że olej w silniku pracuje pod większym ciśnieniem, on to własnie przedostaje się do cieczy a nie odwrotnie. Łatwo to sprawdzić po zdjęciu głowicy. Wystarczy dokładnie wyczyścić te miejsca na bloku i można dostrzec te pęknięcia. TAK było kiedyś u mnie w Mk1.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
grinio
- Mały gagatek

- Posty: 126
- Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
- Lokalizacja: Piwniczna
Post
autor: grinio » wt maja 29, 2007 10:20
Jest jeszce jedna mozliwosc to chlodniczka oleju ktora jest przy filtrze oleju. mialem przypadek ze wlasnie ona byla przyczyna dostawania sie oleju do ukladu chlodzenia.
Pozdrawiam
-
mireko
- Nowicjusz

- Posty: 35
- Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:50
- Lokalizacja: podlasie
-
Kontakt:
Post
autor: mireko » wt maja 29, 2007 10:31
Nie pocieszyliście mnie... jeśli to pęknięty blok-tragedia...A co do chłodniczki oleju-niestety olej chłodzony powietrzem-silnik RA.
-
RobertP
- VWGolf.pl Killer

- Posty: 2799
- Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
- Lokalizacja: Ostróda
Post
autor: RobertP » wt maja 29, 2007 17:52
tomcio pisze:Jest jeszce jedna mozliwosc to chlodniczka oleju ktora jest przy filtrze oleju. mialem przypadek ze wlasnie ona byla przyczyna dostawania sie oleju do ukladu chlodzenia.
potwierdzam, sam widziałem takie auto, zdejmij węże z chłodniczki, połącz je króćcem i opaskami dobrze i obserwuj czy olej z tamtąd nie wylatuje po trochę.
czekajcie czekajcie czy chłodniczka oleju nie jest przypadkiem tylko zbiornikiem
z wejściem i wyjściem płynu chłodniczego i żadnych innych dziurek ona nie ma
jest tylko okalającym zbiornikiem tego trzpienia mocowania filtra
oleju przecież ona jest tylko nałożona na ten trzpień i dokręcona nakrętką
to jakim cudem z niej może wydostawać się płyn chłodniczy ? chyba że jest dziurawa.
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
-
mireko
- Nowicjusz

- Posty: 35
- Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:50
- Lokalizacja: podlasie
-
Kontakt:
Post
autor: mireko » wt maja 29, 2007 19:24
Czy ktoś mi powie,czy jest możliwość mieszania płynu z olejem w turbinie?Przecież idzie przewód olejowy z podstawy filtra do turbiny i przewód płynu chłodzenia od dołu turbiny.
-
RobertP
- VWGolf.pl Killer

- Posty: 2799
- Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
- Lokalizacja: Ostróda
Post
autor: RobertP » wt maja 29, 2007 19:46
mireko pisze:przewód płynu chłodzenia od dołu turbiny.
z tyłu od dołu turbiny .... chodzi Ci o ten osłonie zbrojonej ?

remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
-
mireko
- Nowicjusz

- Posty: 35
- Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:50
- Lokalizacja: podlasie
-
Kontakt:
Post
autor: mireko » wt maja 29, 2007 20:27
Już sam nie wiem.Teraz chodziłem patrzeć i idzie przewód z góry turbiny z filtra oleju i pod turbiną grubszy (chyba olejowy)-pewnie powrót.Zuważyłem jeszcze jakiś przewód z płynem wchodzący w bok bloku z lewej strony.
-
mireko
- Nowicjusz

- Posty: 35
- Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:50
- Lokalizacja: podlasie
-
Kontakt:
Post
autor: mireko » wt maja 29, 2007 22:07
tomcio pisze:RobertP pisze:chyba że jest dziurawa.
otóż to, sprawdzenie zajmuje chwilę a warto wykluczyć taką możliwość.
Olej chłodzony powietrzem...Nie mam chłodnicy oleju chłodzonej płynem.
-
RobertP
- VWGolf.pl Killer

- Posty: 2799
- Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
- Lokalizacja: Ostróda
Post
autor: RobertP » śr maja 30, 2007 09:30
mireko pisze:Nie mam chłodnicy oleju chłodzonej płynem.
masz TD i nie masz chłodniczki oleju? dziwne ...
wg książki w której jest napisane że silniki z turbodoładowaniem i automatyczną skrzynią ją posiadają
wiesz myślę jednak że ten olej przedostaje Ci się do układu chłodzenie
jednak przez uszczelkę, ewentualnie pękniętą głowicę
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
-
mireko
- Nowicjusz

- Posty: 35
- Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:50
- Lokalizacja: podlasie
-
Kontakt:
Post
autor: mireko » śr maja 30, 2007 12:53
Silnik według papierów RA.Olej chłodzony powietrzem.Może jakiś przeszczep z innego auta?Bez demontażu głowicy chyba żaden warsztat nie zdiagnozuje usterki?
[ Dodano: 31 Maj 2007 14:03 ]
A ile % dajecie,że może to być pęknięta głowica?Spróbować zmienić jeszcze raz uszczelkę?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości