Strona 1 z 2

Wymiana paska rozrządu

: pn maja 28, 2007 12:45
autor: kermit82
Witam.
W najbliższym czasie planuje wymianę razrządu (nie ja będę wymieniał tylko mechanik). Ale postanowiłem, że części na wymianę kupie ja i teraz, co będę potrzebował i jakich firm części są najlepsze. Jeśli ma to w czymś pomóc to jest to golf 3 z 94 r td

: pn maja 28, 2007 12:49
autor: BENITO
Pasek to BOSCH, ewentualnie rolki jeśli będą wyrobione.

: pn maja 28, 2007 12:52
autor: jaszczur
kermit82, taki o to zestawik CONTITECH CT867K1pasek conti a rolki skf do numeru silnika: 552 765i 2 zestaw jaki możesz mieć tej samej firmy nr CT867K2 od numeru silnika: 552 766

: pn maja 28, 2007 12:57
autor: souler
pasek moze byc conti, gates, bosh. podobna jakosc i cena. napinacz dobry - skf maja dobra opinie. i dokladnie patrz co robi ten mechanik, czy czasem nie sciaga ci kola zebatego paska rozrzadu na wale, bo potem trzeba dac OBOWIAZKOWO nowa srube i dokrecic zgodnie z instrukcja [inaczej bedziesz mial zonka w przyszlosci]. nie trzeba sciagac tego kola jesli jest w dobrym stanie i nie cieknie z walu. taka podpowiedz, bo druciarze lubia sciagac wszystko, a potem zle zakladaja. mozna przy okazji wymienic simeringi na wale, walku posrednim pompy oleju. koszt groszowy, a juz bedzie zrobione. poza tym dobrze wymienic reszte paskow i rolke napinacza paska wielorowkowego [jesli jest].

: śr maja 30, 2007 22:52
autor: Macienty
BENITO pisze:Pasek to BOSCH, ewentualnie rolki jeśli będą wyrobione.
Pasek tylko i wyłacznie z nowymi rolkami :bajer:

: czw maja 31, 2007 07:24
autor: PinkFloyd
Tak jak pisze kolega SouleR lepiej nie dawac wymiany paska osobom które nie wymieniały go w VW dieslach i nie znaja bolączki silnika TD ( AAZ ) bo odkrecenie śruby na wale i dokrecenie jej jak w innych autkach spowodowac moze nawet poważny remont silnika. Albo jej nie ruszac albo nowa śruba kółko przy okazji symering na wale i nową śrubę na klej i z odp momentem- ten co wymienia i zna sie na VW powinien wedziec- choc wiele mechaniorów zna bolaczki silnika TD ale nie wie co jest tego przyczyna i póżniej bedzie :grrr: Poza tym ja stawiam na rokli SKF, pasek Contintech lub Gates na rozrzad a na wielorolkowy tylko Contintech bo on nie popiskuje- wtajemniczeni wiedza o co chodzi. No i na koniec sprawdzenie kąta wtrysku. Pozdrawiam

: czw maja 31, 2007 08:50
autor: RobertP
PinkFloyd pisze:albo nowa śruba kółko
sporo kasy te kółko kosztuje... :( a jest ze śrubą w komplecie

: czw maja 31, 2007 09:28
autor: collo
ja ostatnio wymienialem pasek conti 59 zl napinacz tam sa dwa typy ja mialem akurat mialem ten tanszy ok 90 zl wymiana 100zl

: czw maja 31, 2007 20:25
autor: PinkFloyd
RobertP pisze:
PinkFloyd pisze:albo nowa śruba kółko
sporo kasy te kółko kosztuje... :( a jest ze śrubą w komplecie
Za kółko chyba ok 30-40 zł a śrubę kupiłem w ASO bo to bardziej bezpieczne, dałem za nie chyba ok 8 lub 12 zł nie pamiętam dokładnie. Od kolegi z ASO dostałem klej na tą śrubę i nigdy nie było problemu z wałem. Mój ojciec na Taxi na 1,9D przejechał 660 tys km bez problemu z wałem ale zawsze wszystko było wymieniane jak potrzeba.

: czw maja 31, 2007 20:34
autor: mikan
jak pasek to i rolke. tansza opcja skf-a moze byc ina,tez dobra i czesto spotykana w wielu furach nowszych nawet,boscha paska rozrzadu nie polecam ,lepiej gates-a,nie szalejscie tylko z bredą i dayco :) co do kleju to locktite czerowny albo versachem tez czerowny daje rade,fakt faktem mi sie klin na wale zerwal:)

: czw maja 31, 2007 20:44
autor: RobertP
PinkFloyd pisze:
RobertP pisze:
PinkFloyd pisze:albo nowa śruba kółko
sporo kasy te kółko kosztuje... :( a jest ze śrubą w komplecie
Za kółko chyba ok 30-40 zł a śrubę kupiłem w ASO bo to bardziej bezpieczne, dałem za nie chyba ok 8 lub 12 zł nie pamiętam dokładnie.
o kurcze PinkFolyd tylko pozazdrościć, ode mnie chcieli skroić i to nie w ASO
za te kółko co jest na wale ponad 400zł i mówili że oryginał :-k
stąd moje stwierdzenie że sporo kasy ...

: czw maja 31, 2007 20:49
autor: PinkFloyd
RobertP pisze:
PinkFloyd pisze:
RobertP pisze: sporo kasy te kółko kosztuje... :( a jest ze śrubą w komplecie
Za kółko chyba ok 30-40 zł a śrubę kupiłem w ASO bo to bardziej bezpieczne, dałem za nie chyba ok 8 lub 12 zł nie pamiętam dokładnie.
o kurcze PinkFolyd tylko pozazdrościć, ode mnie chcieli skroić i to nie w ASO
za te kółko co jest na wale ponad 400zł i mówili że oryginał :-k
stąd moje stwierdzenie że sporo kasy ...
Ale chodzi ci o kółko zębate czy koło z tłumikiem drgań metalowo- gumowe. Bo te drugie tyle kosztuje- ono jest przykręcone do tego małego , ale je sie wymienia jak popiskuje guma na nim. Poza tym niektórzy je wymieniaja myślac ze bicie na wale to jego wina , a to najczesciej wina małego kółka i śruby lub czoła wału.

: czw maja 31, 2007 20:50
autor: mikan
podrobki HP kosztuja chyba z 32zl do td a 36 do tdi, bo sie kolko rozni,

: czw maja 31, 2007 21:44
autor: Macienty
PinkFloyd pisze:Za kółko chyba ok 30-40 zł a śrubę kupiłem w ASO bo to bardziej bezpieczne, dałem za nie chyba ok 8 lub 12 zł nie pamiętam dokładnie.
Pytanie tylko, po co ja odkrecałes? :bajer: