Strona 1 z 2

Przyspieszenie w 1.9TD

: pn maja 28, 2007 12:33
autor: Tommi_86
Witam wszystkich
to moj pierwszy post na forum, JESTEM NOWYM UZYTKOWNIKIEM. Mam pytanie do posiadaczy golfa 3 z silnikiem 1.9 TD. Ja kupilem kilka tygodni temu takie wlasnie autko i chce zapytac jak wyglafda w waszych cudach sprawa przyspieszenia? moj co prawda rozpedza sie do 160 ale bardzo wolno, mozna powiedziec OCIĘŻALE, nie ma kopyta jak np. w audi a4 1.9 tdi ojca. Czy to normalne w golfach z tym silnikiem?
prosze o odpowiedz
pozdrawiam

: pn maja 28, 2007 12:46
autor: tuha
1.9tdi ma wiekszego kopa bo ma wiecej mocy:)jak masz nie grzebny aaz to ma 75kucy czyli malutko...ale mozna bardzo latwo zrobic z niego mala rakiete bardzo znikomym kosztem.wystarczy poszukac na forum o zwieksznieu dawki paliwa i turbo i mozna wykrecic okolice 10s do setki z 17sekund fabrycznych...

Re: Przyspieszenie Golf III 1.9 TD

: pn maja 28, 2007 12:51
autor: souler
Tommi_86 pisze:Witam wszystkich
to moj pierwszy post na forum, JESTEM NOWYM UZYTKOWNIKIEM. Mam pytanie do posiadaczy golfa 3 z silnikiem 1.9 TD. Ja kupilem kilka tygodni temu takie wlasnie autko i chce zapytac jak wyglafda w waszych cudach sprawa przyspieszenia? moj co prawda rozpedza sie do 160 ale bardzo wolno, mozna powiedziec OCIĘŻALE, nie ma kopyta jak np. w audi a4 1.9 tdi ojca. Czy to normalne w golfach z tym silnikiem?
prosze o odpowiedz
pozdrawiam
a co chciales od silnika 75 koni? nie porownuj tego z tdi. przyspieszenie golfa to jakies 15-16s do setki. max predkosc 170-180 i nie radze probowac wiecej.

: pn maja 28, 2007 12:51
autor: Tommi_86
tak ma tylko 75 koni, szczegolnie widac to na trasie podczas wyprzedzania... czyli radzisz mi 2 zabiegi - zwiekszenie dawki paliwa i turbiny? jest odczuwalna roznica w jezdzie?:)

: pn maja 28, 2007 12:52
autor: tuha
nawet barrrrdzo:)ktos kto nie wie ze to ma 75 fabrycznie i sie przejedize uwaza ze ma o wiele wiecej:)zaleznie od tego jakie masz turbo mozna duzo wykrzesac a rozniece czuc i to bardzo,tylko zeby turbo podkrecic trzeba miec wskaznik zeby silnika nei wysadzil;)1.0bar jest bezpieczna granica na poczatek :satan: pare linkow do poczytania
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57345
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55639
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

: pn maja 28, 2007 12:59
autor: Tommi_86
ok dzieki wielki bede cos kabinowal :D

: pn maja 28, 2007 13:00
autor: souler
tuha na zla droge go sprowadzasz. najpierw niech pozna budowe silnika i pozna mechaniczne aspekty uzytkowania i eksploatacji, a potem mozna sie bawic. zrobi se chlopak krzywde i bedzie temat, ze cos padlo...

: pn maja 28, 2007 13:02
autor: tuha
dlatego dalem do poczytania o tym i nie mialem zamiaruy nikogo sproawdzac na zla drogie bo zasada przy kreceniu i uzytkowaniu jest jedna zew TRZEBA ROBIC TO Z GLOWA i tak jak SouleR napsial najpier jak najwiecej poczytaj o tym i nie krec na maxa nigdy..

: pn maja 28, 2007 13:09
autor: Tommi_86
sam nie mam zamiaru tego zrobic :) Ale jesli zrobi sie to profesjonalnie przez osobe ktora sie na tym zna to chyba nic zlego z tego nie wyniknie?

: pn maja 28, 2007 13:38
autor: tuha
1,9 pojemnosci z turbem i 75 koni?to chyba samo sie nasuwa ze cos nie tak :)

: pn maja 28, 2007 17:27
autor: PinkFloyd
Juz nie raz pisałem, jakos mam od fabryki bez modyfikacji darmowe 83-84KM moment 166Nm i powiem ze rozpedza sie :bigok: Nigdy w trasie od 80km/h nie redukowałem gazu tylko gaz do deski i :grin: Poza tym bardzo szybko buja sie do 170km/h, a z rozbiegiem do 185km/h i 4600 obr i koniec jazdy :hmm: . Ale to ponoc normalne w silnikach na pompach po 95r. Wystarczy poszukac w opisach w niektórych danych AAZ ma 140Nm, a niektórych 150Nm, te 150Nm to dla wersji po 95r ale i tak mają te wiecej. Nie jeżdziłęm AAZ-tem starszym wiec sie nie wypowiem. Wg mnie bardzo dobrze sie zbiera i spalanie srednie 6-6,5l, w miescie nawet do 7l. Powiem tak nie widze różnicy na korzysc mojego rodzinnego MK IV TDI 90KM, wydaje mi sie nawet ze mój mkIII TD lepiej sie zbiera. Ale to pewnie dlatego ze MK IV cięzkie jest.

: sob sty 05, 2008 20:48
autor: ddriver
witam..mam taki sam silni 1.9td tylko ze w passacie w kombi... ostro byl zamulony na 5 wcale nie chcial ciagnac. ostatnio zwiekszylem w nim tylko dawke paliwa tamta srubo w pompie ale efekty sa bardzo duze.. bez porownania to co bylo wczesniej a co jest teraz.. de setki teraz mam jakies 16sekund na zimowych oponach a wczesniej bylo ponad 24.. a teraz normalnie ciagnie na 5 chociaz mam wsadzona szybsza skrzynie passata b4.. teraz tylko pytanie o ile mozna zwiekszyc ta dawke i czy to ma wplyw na zywotnosc silnika?

: sob sty 05, 2008 21:54
autor: pawel21_5
ddriver Ze zwiększeniem dawki wiąze sie zwiększenie cisnienia na turbie.To zależy ile zwiększyłeś bo jak za dużo to będzie ci kopcił, dużo palił. Chyba że miałes skręconą dla oszczędności. Niewielkie pokrecenie ta srubka powoduje znaczne zmiany. Nawet o 1/6 obrotu czyli trzeba ostroznie krecic :smoke:

: ndz sty 06, 2008 10:14
autor: ddriver
ja wkrecilem gdzies tak z pol obrotu ta srube oboty wskoczyly mi na 2000/min wiec obnizylem je do 1000 tamta pozioma sruba na pompie od strony wtryskiwaaczy... a dyma czarnego puszcza tylko jak wkece go na maksymalne obroty tj 4500/min ale tylko na moment zeby zobaczyc co jest.. ale mysle ze teraz 180km/h powinien wycisnac wczesniej wcale nie chcial ciagnac praktycznie..a teraz jest duzo lepiej....a moze ktos kiedys specjalnie zmniejszyl ta dawke zeby mniej palil czy cos...bo dziwilo mnie to dlaczego on taki zamulony byl... pozdro :chytry: