Strona 1 z 1
Sprzęgło - wymiana? Jakie i gdzie?
: sob maja 26, 2007 01:36
autor: maciek
Witam,
Mam prośbę o potwierdzenie obaw laika (jeszcze
) jeśli chodzi o padające sprzęgło.
Pierwszym objawem, odczuwalnym od kilku tysięcy km są wibracje na pedale sprzęgła (przy ruszaniu).
Drugi objaw to szarpanie na niskich biegach.
Trzecim i chyba bezdyskusyjnym jest diagnoza (niewymuszona) mechanika (servis VW ale nie ASO). Facet powiedział, że odczuwa przy ruszaniu sprzęgło i pewnie za kilka tysięcy km trzeba będzie je będzie zmienić:(
Mam do Was serdeczną prośbę o potwierdzenie moich obaw na podstawie szarpania i wibracji oraz prośba o wskazanie jaki zestaw najlepiej kupić.
W IC i na allegro.pl dostępne są sprzęgła 4max, LUK i SACHS.
Doradźcie, które z nich najlepiej wybrać i gdzie w okolicach Warszawy zamontować (oczywiście nie ASO).
Dzięki z góry za porady. Jeśli nie wyrazilem się dostatecznie fachowo, to sorki (przekopałem całe forum w temacie sprzęgła).
Pozdrawiam
Maciek
: sob maja 26, 2007 22:20
autor: jaszczur
maciek, osobiście proponuję ci komplecik sachsa,fakt droższy ale spokój na dłuższy czas,4 max to lipa straszna(jaka cena taki materiał)takie coś to sie kupuje jak chcesz auto sprzedać a masz coś do wymiany,a jak dla siebie to ci mówię że nie ma co oszczędzać,a co do tego gdzie wymieić to pytanie raczej do kolegów z mazowsza,pzdr
: ndz maja 27, 2007 21:25
autor: opał
a koło dwumasowe jest ok?
: ndz maja 27, 2007 22:10
autor: suavomer
maciek, poczytaj tu, może usportowisz sobie sprzęgło pod przyszłe mody?
http://sprzegla.com/
: ndz maja 27, 2007 22:13
autor: QwertKalety
SACHS jest chyba najlepszym sprzęgłem ale LUK nie jest wcale zły:D. Seryjnie montowane są SACHS, LUK, albo połączenie SACHS-LUK. Co innego łożysko-są wkładane różnych producentów (VALEO, LUK, SACHS, SKF itp). Wracając do tematu ja bym założył LUK`a - tańsze od SACHS i również dobre.
: ndz maja 27, 2007 23:06
autor: maciek
suavomer pisze:maciek, poczytaj tu, może usportowisz sobie sprzęgło pod przyszłe mody?
http://sprzegla.com/
Dzięki za poradę, ale na razie nie zamierzam przerabiać auta z prostej przyczyny. Będzie nim jeździć również moja żona.
Dzięki za pozostałe porady.
Wybiorę chyba SACHS'a.
PS: Nawet nie wiem jak można tuningować ASV...
Pozdrawiam
Maciek
[ Dodano: 27 Maj 2007 23:31 ]
opał pisze:a koło dwumasowe jest ok?
Nie ma pojęcia czy koło dwumasowe jest ok.
Jeśli można je wyczuć na słuch to chyba nie jest ok...
A tak serio... w jaki sposób można je sprawdzić?
Pozdrawiam
Maciek
: pn maja 28, 2007 09:44
autor: QwertKalety
maciek pisze:Jeśli można je wyczuć na słuch to chyba nie jest ok...
U mnie w pasku jak koło dwumasowe było zwalone to wogóle nie można było wrzucić biegu. Gdy się wcisło pedał sprzęgła i próbowało wrzucić jakiś bieg to było słychać taki charakterystycny dźwięk, ciężki do opisania. Najpierw opcja że sprzęgło zwalone - do wymiany. Nowe sprzęgło kupione, skrzynia zrzucana i naszym oczom ukazał się widok że koło dwumasowe jest całe w kawałkach:/, tarcza sprzęgła lekko skrzywiona, ale dobra.
: pn maja 28, 2007 10:28
autor: maciek
QwertKalety pisze:maciek pisze:Jeśli można je wyczuć na słuch to chyba nie jest ok...
U mnie w pasku jak koło dwumasowe było zwalone to wogóle nie można było wrzucić biegu. Gdy się wcisło pedał sprzęgła i próbowało wrzucić jakiś bieg to było słychać taki charakterystycny dźwięk, ciężki do opisania. Najpierw opcja że sprzęgło zwalone - do wymiany. Nowe sprzęgło kupione, skrzynia zrzucana i naszym oczom ukazał się widok że koło dwumasowe jest całe w kawałkach:/, tarcza sprzęgła lekko skrzywiona, ale dobra.
Jeśli chodzi o "wrażenia dźwiękowe" to słychać bardzo delikatny zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego i czasami jedynki.
A co do koła dwumasowego, to myślałem o wymianie kompletu (sprzęgło + koło dwumasowe).
Być może da się zdiagnozować, który element jest do d..., a który jeszcze się nada... ale to się chyba wiąże z demontażem skrzyni (co samo w sobie jest drogie).
Jeśli znacie jakiś inny sposób, to prośba o ewentualny link do opisu takiej czynności.
PS: Na razie da się jeszcze jeździć ale nie chcę dopuścić do momentu kiedy coś się kompletnie rozsypie albo , co gorsza, uszkodzi np. skrzynię...
Pozdrawiam
Maciek
: pn maja 28, 2007 15:34
autor: Magic-Cookie
ja tez mam ASV i kilka dni temu wymienilem sprzeglo na takie jak bylo czyli LUK
chodzi wszystko elegancko... za komplet (tarcz, docisk, łożysko) zaplacilem 580zl.. pozdrawiam
ps. przed wymiana tez czulem wibrace w pedale...
: pn maja 28, 2007 16:57
autor: maciek
Magic-Cookie,
Ale rozumiem, że w komplecie LUK'a jaki kupileś nie było koła dwumasowego...
Pozdrawiam
Maciek
: pn maja 28, 2007 17:16
autor: QwertKalety
maciek pisze:Ale rozumiem, że w komplecie LUK'a jaki kupileś nie było koła dwumasowego...
Nowe koło dwumasowe to wydatek do 1000zł, są komplety np z LUK (koło dwumasowe+zestaw sprzęgła) w granicach 1200zł-1300zł albo Valeo (koło dwumasowe+zestaw sprzęgła) za około 1200zł.
Magic-Cookie, wymienił sprzęgło i problem znikł, ale nie wiadomo jak to będzie u Ciebie. Najlepiej poproś o diagnozę mechanika, może on coś pomoże.
sprzeglo golf4
: sob lip 11, 2009 18:18
autor: dario3103
Koledzy mam pytanie u mnie tez szykuje sie sprzeglo do wymiany.Mam tez dobrego mechanika ktöry sie tym zajmie ale mam pytanie.Chce wymienic i miec spoköj wiec wymienie sprzeglo lozysko docisk ale nie wiem co zrobic z kolem dwumasowym wymienic czy nie.Wiem ze wzrokowo moze bedzie wyglädac ok ale za 20tys. km sie wysypie i znowu bedä koszta wymiany itd.A tak za jednym razem moze wymienie wszystko.Co myslicie na ten temat?
: sob lip 11, 2009 19:12
autor: To_mas
dario3103 pisze:Co myslicie na ten temat?
zebyś poczytał trochę forum a poźniej zadawał pytania
sprzeglo golf4
: sob lip 11, 2009 19:17
autor: dario3103
Dziekuje za pomoc.Po drugie wymienie sobie wszystko za jednym razem.