Strona 1 z 2

Dziwne zachowanie ukł. chłodzenia

: pt maja 25, 2007 23:39
autor: Bordos
Od roku miałem w aucie problem z ciśnieniem w układzie chłodzenia. We wrzesniu 2006 miałem zmienianą uszczelkę pod głowicą - to się trochę zmniejszyło, ale nadal węże były prawie jak opony...

Temperatura rosła wtedy dosyc wolno zawsze ( niezależnie czy w rano czy np. po krótkim postoju).

Dwa tygodnie temu, udało mi się tanio od golfa 3 kupic zbiornik wyrównawczy (mój był tak zakamieniony, ze nic widac nie było ile jest płynu ) i przy okazji kruciec ten od nagrzewnicy metalowy założyłem - i problem z ciśnieniem znikł - węże nie są jak opony - troszkę twardnieją - ale zawsze da się je bez duzego wysiłku ścisnac:)

Ale teraz auto zachowuje się dziwnie - rano po zapaleniu, temperaturka rośnie trochę szybciej niz wczesniej. Ale jadac, jest na pierwszej kresce (tej grubej białej) a gdy przystane i stoji na luzie bez jazdy, szybko rośnie do połowy gdzie sie włącza wentylator. Jak znowu pojade - to po chwili spada na 1 kreske:/.

Z tego co wiem, to wskazówka powinna ciagle stac na środku.

Termostat sprawdzałem - grzejąc auto na postoju - i do pewnego momentu dolny wąz chłodnicy jest zimny - potem przy temp blisko 100 C, (dokładnie nie powiem, bo mierzyłem ekperymentalnym termometrem zrobionym na uczelni - ale 100 nie przekracza bo nie gotuje sie) i dolny wąz robi się ciepły - czyli termostat się otwiera.

Co może byc jeszcze nie tak ?

: sob maja 26, 2007 08:32
autor: 15XI80
Bordos pisze:ale 100 nie przekracza bo nie gotuje sie) i dolny wąz robi się ciepły - czyli termostat się otwiera
W zamknietym ukladzie cisnieniowym temperaturwa wrzenia jest wyzsza, okolo 120 stopni

: sob maja 26, 2007 08:56
autor: tuha
sprawdzales jak uszczelka pod glowica?moze przez to wariuje uklad chlodzenia....oby nie...

: sob maja 26, 2007 14:59
autor: dawid018
Bordos, to normalne że na postoju ci się auto szybciej zagrzeje.w czasie jazdy płyn chłodzi sie powietrzem przelatujacym przez chłodnice a na postoju nie.u mnie normalnie wskazówka nawet nie przekracza połowy wskaźnika chyba że jade dłuższą chwile ok 160-170 w goracy dzień to wtedy sie coś ruszy.

: sob maja 26, 2007 17:49
autor: Bordos
dawid018 pisze:Bordos, to normalne że na postoju ci się auto szybciej zagrzeje.w czasie jazdy płyn chłodzi sie powietrzem przelatujacym przez chłodnice a na postoju nie.u mnie normalnie wskazówka nawet nie przekracza połowy wskaźnika chyba że jade dłuższą chwile ok 160-170 w goracy dzień to wtedy sie coś ruszy.
No to masz identycznie jak ja:)

: sob maja 26, 2007 18:03
autor: To_mas
No to macie coś chłopaki spartolone :PP bo powinna stać w połowie przy normalnej jezdzi !!!
A tak ciepło jak jest teraz to i sie moze lekko wychylać ....
Jak jak przycisne mojemu to od razu to widze na wskazówce bo od razu sie troche wychyla w prawo :)

: sob maja 26, 2007 20:11
autor: Giugiaro1
U mnie wskazówka jest wychylona lekko na prawo, kawałek za kontrolke, kiedy auto się rozgrzeje. Problemów z układem chłodzenia nie ma. Ogrzewanie bardzo dobrze grzeje, jeszcze w żadnym aucie takiego nie spotkałem.

: sob maja 26, 2007 20:33
autor: M.P.
U mnie jest troche inny problem szlag trafił termostat a że była niedziela to go wyciągnełem całkiem śmigam tak tydzień i musze codziennie dolewac wody(jak załoze termostat zaleje płyn) nawet pół zbiorniczka ,i teraz mam pytanie czy woda tak szybko odparowuje ???? a sprawdziłem czy nie ma jej w oleju jest ok. ??????

: sob maja 26, 2007 20:35
autor: souler
M.P. pisze:U mnie jest troche inny problem szlag trafił termostat a że była niedziela to go wyciągnełem całkiem śmigam tak tydzień i musze codziennie dolewac wody(jak załoze termostat zaleje płyn) nawet pół zbiorniczka ,i teraz mam pytanie czy woda tak szybko odparowuje ???? a sprawdziłem czy nie ma jej w oleju jest ok. ??????
gdzies ci ucieka. krocce podejrzane

: sob maja 26, 2007 20:51
autor: M.P.
no właśnie nie sprawdzałem już różnie grzałem go na maxa i nic nawt kropelki swieciłem lampami na zimno na ciepło codzienna kontrola po wyjeździe z garażu i nic a rano codziennie około 1 literka musze dolac

: sob maja 26, 2007 21:08
autor: Neoarti
U mnie też wariuje temperatura ale to raczej czujnik albo zegar bo czujnik już raz wymieniałem
w upalne dni temperatura dochodzi do 110 stopni i wtedy załącza sie wentylator
płyn się nie gotuje nawet po długiej trasie podczas jazdy po miescie pokazuje różnie raz 80 raz równo na połowie czyli 90 a raz ok 100 termostat działa silnik się nie przegrzewa ale to nie wkurza stawiam na zegar bo czujnik wymieniłem poprzedni pokazywał maksymalnie 70-80 stopni poza tym nawet jak jest bardzo gorący zawsze po uruchomieniu dogrzewa mi przez jakiś czas świece a za to podobno też odpowiedzialny jest czujnik temperatury wody

: sob maja 26, 2007 22:46
autor: dawid018
To_mas pisze:No to macie coś chłopaki spartolone :P P bo powinna stać w połowie przy normalnej jezdzi !!!
mi sie wydaje ze jest wszystko ok.mam tak od 2 lat i nic sie nie dzieje.auto sie normalnie zagrzewa.zima grzeje jak poj**^%&$.płyn nie ubywa.nic z tym nie robie bo wg mnie jest dobrze.

: ndz maja 27, 2007 08:14
autor: vw_vandal
Bordos, aby wyeliminować uszczelkę odpal auto, nalej do pełna płynu do zbiorniczka tak aby powstała równa powierzchnia przy wlewie i czekaj i patrz czy co jakiś czas nie pokazują się pęcherzyki powietrza jak tak to coś już się dzieje.

: ndz maja 27, 2007 14:18
autor: Bordos
vw_vandal pisze:Bordos, aby wyeliminować uszczelkę odpal auto, nalej do pełna płynu do zbiorniczka tak aby powstała równa powierzchnia przy wlewie i czekaj i patrz czy co jakiś czas nie pokazują się pęcherzyki powietrza jak tak to coś już się dzieje.
Znam ten sposób - i nic się nie dzieje, bo odpowietrzeniu, są tylko zmarszczki wywołane tym, że wszystko drży - ale bąbelków nie ma - niezaleznie czy się dodaje gazu czy nie:)

Wiec pewnie jest ok:)