Napinacz paska alternatora

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ghost2255
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw cze 01, 2006 22:26
Lokalizacja: Wrocław

Napinacz paska alternatora

Post autor: ghost2255 » czw maja 24, 2007 19:21

Witam!!

Mam taki problem: Niedawno, przy okazji serwisu po zakupie wymieniałem paski, płyny itp. i została wymieniona plastikowa rolka napinacza paska altentora z z łożyskiem, które jest wewnątrz, jednak po przejechaniu ok. 3 tys. km zaczął dobiegać pisk z okolic tego napinacza. Z obserwacji wynika, że może to być coś co jest "osią" na której jest osadzone to kółko. Wiem, że po drugiej stronie jest jakaś sprężyna, która napina pasek.
I tu moje pytanie: czy jest tam coś, co może powodować piski i czy jest to łatwo rozbieralne i czy występują jakieś zestawy naprawcze??

Z góry dziękuję za odpowiedzi.



pannonia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sty 06, 2007 21:49
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pannonia » czw maja 24, 2007 20:41

Cześć!
Ja mam Paska z 1Z ale pewnie u ciebie będzie podobnie. sprawdź czy to napewno problem z napinaczem (ściąg pasek i sprawdź pozostałe ułożyskowania - poruszaj ręką alternator, ew. pompę klimy jak masz, itp.) Ja dorobiłem ściągacz - poszukaj na forum Passata, to będzie ci łatwiej).
Jak ściągniesz pasek to odkręć napinacz (2 śruby)
Wtedy pręt będzie luźny i jak będzie skrzypiał, ciężko chodził - to zlej obficie WD40, poruszaj i złóż w odwrotnej kolejności niż w/w.
jak będzie miał spore luzy, lub po odpaleniu mocno drży (aż czuć i słychać w aucie) to prawdopodobnie będzie do wymiany - jakieś 120 - 160zł.
Jeżeli wymieniałeś samo łożysko w rolce a nie całą to przyczyną może być też źle dobrane łożysko - powinno być z luzem temperaturowym, bo zbyt pasowne (takie za 5zł) rozleci się. Takie z luzem temp. kosztuje jakieś 20 - 40zł ale warto. Jak powiesz w sklepie z łożyskami rozmiar i że ma być z luzem temp. to dadzą ci odpowiednie. (oryginalne są angielskie), można kupić też szweda, japan, albo ger. ale w żadnym wypadku jakichś tureckich czy coś bo jak się rozleci, to pasek narobi szkód na kilka tys zł.
PZDR



gienekp007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: gienekp007 » czw maja 24, 2007 22:32

U mnie w audi po pewnym czasie zaczął piszczeć pasek od alternatora piszczał i piszczał aż pewnego razu podnoszę maskę i tu zonk nie mam prawie tego paska bo jest na sznurówkach tylko po boku paska. Przyczyna złe napięcie napinacza. Nie myśląc długo wyciągnąłem go z audi myśląc że napinacz się wyrobił( kupa roboty bo silnik wzdłuż
) Do mnie koszty napinacza samego to 220 zł. myślę pięknie. Wyciągnąłem to całą łapę mocującą i co sie okazało że oś złapała luz bo tulejki oporowe się wyrobiły mogłem sie tego domyśleć bo sworzeń mocujący rolkę ani drgnął jak się za go szarpało. Tulejki kosztują z 10 zł za sztukę więc byłem z tego zadowolony bo koszty niewielkie plus pasek za 49 zł i cały dzień roboty ale to audi więc zły dostęp do wszystkiego :grin:



ghost2255
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw cze 01, 2006 22:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ghost2255 » czw maja 24, 2007 23:51

Wymieniałem rolkę z łożyskiem, więc myślę, że to nie ona. Ale rzeczywiśćie ostatnio są takie dziwne wibracje silnika, więc chyba jednak ten napinacz będzie do wymiany.
Czy może mi ktoś rozpisać po kolei jak wyciągnąć ten pręt od napinacza?



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pt maja 25, 2007 14:25

ghost2255, http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=88520

[ Dodano: Pią Maj 25, 2007 14:28 ]
ghost2255 pisze:co może powodować piski
u mnie tez piszczy a wymieniłem wszystko,niestety tak już jest to piszczy na 100% bynajmniej u mnie,aby sie upewnić polej go woda jeśli przestanie to jest to

[ Dodano: Pią Maj 25, 2007 14:36 ]
ghost2255, w razie czego jak coś nie będziesz wiedział,dzwoń nr w podpisie ale max do 21



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 98 gości