Witam!!
Mam taki problem: Niedawno, przy okazji serwisu po zakupie wymieniałem paski, płyny itp. i została wymieniona plastikowa rolka napinacza paska altentora z z łożyskiem, które jest wewnątrz, jednak po przejechaniu ok. 3 tys. km zaczął dobiegać pisk z okolic tego napinacza. Z obserwacji wynika, że może to być coś co jest "osią" na której jest osadzone to kółko. Wiem, że po drugiej stronie jest jakaś sprężyna, która napina pasek.
I tu moje pytanie: czy jest tam coś, co może powodować piski i czy jest to łatwo rozbieralne i czy występują jakieś zestawy naprawcze??
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Napinacz paska alternatora
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Cześć!
Ja mam Paska z 1Z ale pewnie u ciebie będzie podobnie. sprawdź czy to napewno problem z napinaczem (ściąg pasek i sprawdź pozostałe ułożyskowania - poruszaj ręką alternator, ew. pompę klimy jak masz, itp.) Ja dorobiłem ściągacz - poszukaj na forum Passata, to będzie ci łatwiej).
Jak ściągniesz pasek to odkręć napinacz (2 śruby)
Wtedy pręt będzie luźny i jak będzie skrzypiał, ciężko chodził - to zlej obficie WD40, poruszaj i złóż w odwrotnej kolejności niż w/w.
jak będzie miał spore luzy, lub po odpaleniu mocno drży (aż czuć i słychać w aucie) to prawdopodobnie będzie do wymiany - jakieś 120 - 160zł.
Jeżeli wymieniałeś samo łożysko w rolce a nie całą to przyczyną może być też źle dobrane łożysko - powinno być z luzem temperaturowym, bo zbyt pasowne (takie za 5zł) rozleci się. Takie z luzem temp. kosztuje jakieś 20 - 40zł ale warto. Jak powiesz w sklepie z łożyskami rozmiar i że ma być z luzem temp. to dadzą ci odpowiednie. (oryginalne są angielskie), można kupić też szweda, japan, albo ger. ale w żadnym wypadku jakichś tureckich czy coś bo jak się rozleci, to pasek narobi szkód na kilka tys zł.
PZDR
Ja mam Paska z 1Z ale pewnie u ciebie będzie podobnie. sprawdź czy to napewno problem z napinaczem (ściąg pasek i sprawdź pozostałe ułożyskowania - poruszaj ręką alternator, ew. pompę klimy jak masz, itp.) Ja dorobiłem ściągacz - poszukaj na forum Passata, to będzie ci łatwiej).
Jak ściągniesz pasek to odkręć napinacz (2 śruby)
Wtedy pręt będzie luźny i jak będzie skrzypiał, ciężko chodził - to zlej obficie WD40, poruszaj i złóż w odwrotnej kolejności niż w/w.
jak będzie miał spore luzy, lub po odpaleniu mocno drży (aż czuć i słychać w aucie) to prawdopodobnie będzie do wymiany - jakieś 120 - 160zł.
Jeżeli wymieniałeś samo łożysko w rolce a nie całą to przyczyną może być też źle dobrane łożysko - powinno być z luzem temperaturowym, bo zbyt pasowne (takie za 5zł) rozleci się. Takie z luzem temp. kosztuje jakieś 20 - 40zł ale warto. Jak powiesz w sklepie z łożyskami rozmiar i że ma być z luzem temp. to dadzą ci odpowiednie. (oryginalne są angielskie), można kupić też szweda, japan, albo ger. ale w żadnym wypadku jakichś tureckich czy coś bo jak się rozleci, to pasek narobi szkód na kilka tys zł.
PZDR
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
- Lokalizacja: Podlasie
U mnie w audi po pewnym czasie zaczął piszczeć pasek od alternatora piszczał i piszczał aż pewnego razu podnoszę maskę i tu zonk nie mam prawie tego paska bo jest na sznurówkach tylko po boku paska. Przyczyna złe napięcie napinacza. Nie myśląc długo wyciągnąłem go z audi myśląc że napinacz się wyrobił( kupa roboty bo silnik wzdłuż
) Do mnie koszty napinacza samego to 220 zł. myślę pięknie. Wyciągnąłem to całą łapę mocującą i co sie okazało że oś złapała luz bo tulejki oporowe się wyrobiły mogłem sie tego domyśleć bo sworzeń mocujący rolkę ani drgnął jak się za go szarpało. Tulejki kosztują z 10 zł za sztukę więc byłem z tego zadowolony bo koszty niewielkie plus pasek za 49 zł i cały dzień roboty ale to audi więc zły dostęp do wszystkiego
) Do mnie koszty napinacza samego to 220 zł. myślę pięknie. Wyciągnąłem to całą łapę mocującą i co sie okazało że oś złapała luz bo tulejki oporowe się wyrobiły mogłem sie tego domyśleć bo sworzeń mocujący rolkę ani drgnął jak się za go szarpało. Tulejki kosztują z 10 zł za sztukę więc byłem z tego zadowolony bo koszty niewielkie plus pasek za 49 zł i cały dzień roboty ale to audi więc zły dostęp do wszystkiego
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
ghost2255, http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=88520
[ Dodano: Pią Maj 25, 2007 14:28 ]
[ Dodano: Pią Maj 25, 2007 14:36 ]
ghost2255, w razie czego jak coś nie będziesz wiedział,dzwoń nr w podpisie ale max do 21
[ Dodano: Pią Maj 25, 2007 14:28 ]
u mnie tez piszczy a wymieniłem wszystko,niestety tak już jest to piszczy na 100% bynajmniej u mnie,aby sie upewnić polej go woda jeśli przestanie to jest toghost2255 pisze:co może powodować piski
[ Dodano: Pią Maj 25, 2007 14:36 ]
ghost2255, w razie czego jak coś nie będziesz wiedział,dzwoń nr w podpisie ale max do 21
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 98 gości