Strona 1 z 3

Pomoc w zwiększeniu dawki powietrza

: czw maja 24, 2007 02:19
autor: maciek21wawa
Witam mam taki problem gdy zwiększam dawke paliwa na pompie (bez grzybka) pojawia mi sie kopcenie. Jak mogę zwiększyć dawke powietrza żeby przestał mi kopcić. Mam silnik 1V, Turbo przy seryjnej dawce dmucha 0,5bara a jak zwiększe dawke to dmucha 0,9-1,0 bara.
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam

: czw maja 24, 2007 07:52
autor: tuha
jakie turbo?

: czw maja 24, 2007 10:53
autor: andrew19_86
skoro ciśnienie ci się zwiększyło to turbo pompuje więcej powietrza niż normalnie,wiec wszystko powinno być oki,w niektórych dieslach nie da się zniwelować kopcenia przy większej dawce...a kopci Ci cały czas,czy tylko jak dajesz w palnik?

: czw maja 24, 2007 17:52
autor: maciek21wawa
turbo mam kkk a kopci tylko jak dam bardziej gazu, czyli nie da sie regulowac samej dawki powietrza? Przy zwiekszeniu jeszcze bardziej dawki paliwa pojawia sie wieksze kopcenie i dmucha 1,2bara

: czw maja 24, 2007 18:59
autor: tuha
da sei ziwkesyzc sama dawke powietrza kkk i cos tam jeszcze musi pisac bo samo kkk nic nikomu nie mowi...

: czw maja 24, 2007 21:49
autor: maciek21wawa
tomcio pisze:Będzie dmuchać bo masz więcej spalin jak zwiększasz dawkę, zwiększ ciśnienie zaworem WG na turbinie a jak go nie masz to kup MBC a nie ty zwiększasz powietrze zwiększając dawkę paliwa, tak to nie.
Zaworek mam ale mam jeszcze jedno pytanie czy jak kupie MBC to musze zakrecac zawór na turbo czy wystarczy samym MBC regulowac? Turbo mam kkk14

: czw maja 24, 2007 22:35
autor: tuha
wydaje mi sie ze najlpiej zakrecic(bo z odkreconym i mbc to bezsens chyba) to wtedy nie bedzie sie uchylal i wypuszcal powietrza przez co turbo szybciej sie bedzie wkrecac a wszystkim MBC bedzie sterowal a WG stanie sei niepotrzebny(MBC zastapi WG)

: czw maja 24, 2007 23:06
autor: adam16v
A jeżeli zawór na turbinie jest odkręcony na maxa, do oporu , to czy efekt szybszego przyrostu ciśnienia będzie taki jak po założeniu MBC? Nie chodzi mi o max ciśnienie .

: czw maja 24, 2007 23:44
autor: maciek21wawa
Poczytałem troszke o MBC i jak sie go wyreguluje np do 1,2bara to wtedy puszcza dalej powietrze do zaworu a skoro zawór trzyma mi ciśnienie 1,2bara i go nie wypuszcza póki nogi z gazu nie zdejme wiec chyba nie musze sie bawic zaworkiem tylko wystarczy wyregulowac MBC, czy dobrze myśle ??

PS. Ile moge dać max ciśnienie żeby nic sie nie działo z silnikiem ??

: pt maja 25, 2007 09:51
autor: maciek21wawa
tomcio pisze:Nie rozumiem, masz zawór WG z regulacją to po co chcesz MBC montować? Zakręć imbus do końca, poluzuj pół obrotu i zakontruj, przejedź sie i zobacz co i jak, popraw jeśli bedzie trzeba, wkręcając zwiększasz ciśnienie.
Dobra czyli jak zakrece troche ten zawór to szybciej turbina będzie pompować, i czy po zmianie biegu na wyższy bedzie odrazu wieksze cisnienie turbo?

: pt maja 25, 2007 10:57
autor: wynalazek
turbo bedzie pompowac wiecej ale do szybkiego uzyskania pelnego doladowania jest potrzebny zawor MBC poniewaz zawor WG otwiera sie w momencie pelnego doladowania a nie stopniowo .