Strona 1 z 1

Kopci na niebiesko jak jest zimny co to moze byc???????

: wt maja 22, 2007 09:26
autor: Matii1986
Witam posiadam golfa 3 1.9 GTD
mam taki problem natomiast rano gdy zapale samochod i wyjade nim na droge kopci mi na niebiesko (ALE NIE ZAWSZE)po osiagnieciu temperatury 70 stopni przestaje i jest spokojnie.Bylem z tym u kilku mechanikow sprawdzali mi weza od turbiny i jest sucho wiec ona napewno nie przepuszcza olejuw dwie strony! samochod nie byl przegrzany powiedziano mi ze to beda na 99% uszczelniacze ze mogl sie zrobic nagar na zaworze lub tez od starosci mogly sie rozleciec!ciekawym zjewiskiem jest ze 2-3 dni mi kopci nastepuje przerwa (Rano jak wyjade jest normalnie tak jak powino byc zero dymka niebieskiego) i po jakims czasie znowu tak kopci na niebiesko!prosze o specow z forum o pomoc bo niewiem czy zabierac sie za sprawdzanie uszczelniaczy czy czego to moze byc wina??A i jeszcze jedno to nie jest wina paliwa bo smierdzi spalonym olejem takze paliwo odpada na 100%!Pierscienie olejowe tez sa dobre!!Prosze o pomoc Pozdrawiam wszystkich z forum

: wt maja 22, 2007 12:01
autor: BENITO
W jakiś sposób dostaje ci się olej do cylindrów. Jesli to nie turbo i pierścienie to zostaje głowica.

: wt maja 22, 2007 12:03
autor: Matii1986
BENITO, i co raz bedzie kopcil a raz nie i to ma byc glowica??niewydaje mi sie no ale moze!!pozatym mysle gdyby to byla glowica to w zbiorniczku o chlodnicy byl by olej i uciekala by kompresjia no ale jest wszystko 100% dobrze!moze to uszczelniacze??

: wt maja 22, 2007 12:18
autor: Krzylu
uszczelniacze jak by to byly to caly czas by kopcil
turbo tzn uszczelnienie olejowe na turbinie

: wt maja 22, 2007 12:29
autor: Matii1986
Krzylu, zgadza sie kolego ale ja mowie o uszczelniaczach zaworowych:)Turbo jest sprawne

: wt maja 22, 2007 12:44
autor: Krzylu
dlatego pisze ze gdybys mial uszkodzone uszczelniacze zaworowe to by kopcil caly czas a nie jak mu sie chce a z uszczelnieniem na turbinie jest tak ze pod wplywem cisnienia te uszczelnienia sie dociskaja jak niema cisnienia przepuszczaja olej tak to wyglada

sprawdz tez odme czy niejest zasyfiona

: wt maja 22, 2007 20:55
autor: Matii1986
Krzylu, no tak to skoro mi raz kopci a raz nie to wyglada na to ze raz mam cisnienie a raz nie w tej turbinie skoro tak mi piszesz!jak by puscily uszczelniacze na turbie to caly czas by kopcil!!i raczej stawiam na zaworowe poniewaz roznie moze sie ulozyc na zaworze ten uszczelniacz a pozatym niewiadomo czy nie zrobil sie nagar! co masz na mysli z ta odmoa?? Pozdrawiam

: sob maja 26, 2007 02:47
autor: Art Leffe
A w jakim stanie masz świece żarowe ?? Diesel ma to do siebie, że jak jest zimny silnik to ma prawo dymić na niebieko. Nie będę szukał swoich wszystkich notatek ze szkoły, ale jeśli dymienie na niebiesto występuje przy rozruchu zimnego silnika i ustępuje po jego rozgrzaniu to nie ma sie czego bać silnik jest sprawny, tylko zainteresuj się świecami. Ja np. rano zawsze rozgrzewam je 2 - 3 krotnie przed odpaleniem i puści małego dymka i po chili jest wsjo wpożo

: sob maja 26, 2007 07:46
autor: Matii1986
Art Leffe, zgarzam sie kolego z Toba ale jak wyjade na zimnym silniku to on zostawia takie dymy jak bys wysypal popiół z wiaderka a to jest nie normalne!wczoraj zostaly wymienione uszczelniacze dzisiaj wyjechalem samochodem i narazie jest spokuj jest tak jak powinno byc zobaczymy po dlurzszym czasie co bedzie sie dzialo Pozdrawiam

: sob maja 26, 2007 09:14
autor: Art Leffe
Ano fakt, tylko jak by to była wina uszczelniacze zaworów, to silnik dymiłby przy każdym mocniejszym gazowaniu i znikałby olej. U mnie w Hondzie przy walniętych uszczelniaczach brał olej jak głupi

: czw maja 31, 2007 15:55
autor: groszek1985
to byly uszczelniacze i juz nie kopci tylko zwija asfalt:)