Strona 1 z 2

Problem z chlodzeniem

: pn maja 21, 2007 10:44
autor: common
Witam mam problem ze swoim golfem a mianowicie problem jest z wyrzucaniem płynu chłodzącego przez zbiorniczek wyrównawczy. nie ma płynu w oleju ani na odwrót. wymieniałem korek to tez nic nie daje. problem wskazuje na uszczelkę pod głowicą ale co jest najdziwniejsze dwa lata temu problem był taki sam i uszczelkę wymieniłem i było ok. czy jest możliwe aby drugi raz uszczelka nie siadła oczywiście głowica była planowana, czy to jakaś wada bloku.Czy blok również można planować? proszę o jakieś porady. z góry dziękuje.

: pn maja 21, 2007 11:15
autor: souler
korek jesli nie jest oryginal moze byc do dup$. wentyle dzialaja? termostat sie otwiera?

: pn maja 21, 2007 12:00
autor: common
korek był oryginał, ale schodzę teraz do garażu w zbiorniczku nie ma nic płynu a pod autem kałuża w samochodzie ogrzewanie działa ok jeśli chodzi o wskaźnik temp to był w położeniu jak zwykle na 90st i nigdy nie podskoczył wyżej tyle ze słyszałem ze jest to elektronicznie tak ustawione i nie jest zbyt dokładny. spalanie rowniez na tym samym poziomie wiec chyba termostat ok

: pn maja 21, 2007 12:21
autor: szatanek
Witam, Panowie skoro temat jest o chłodzeniu w AFN-ie, to podepne sie i spytam czy u Was w TDI tak samo jak u mnie wskaźnik tem. zawsze stoi równiutko na 90 st. niezależnie czy jest chłodno na dworze czy gorąco, czy wogóle u kogoś wskaźnik wysunął sie troche w prawo jak np. staliscie w korku w lecie? U mnie zawsze jest tak samo, nie wiem czy tak ma byc czy coś jest nie tak z tym wskaźnikiem. A spytam jeszcze jak sie u was włącza wentylator do wskazówka jest w jakim połozeniu, jeżdze autem juz przwie rok i u mnie jeszcze nigdy sie nie włączył wiatrak, zawsze wskazuje 90 st. nie wiemczy to normalne??

: pn maja 21, 2007 12:36
autor: common
normalne podobno dlatego tak jest aby nie denerwować kierujacego. ja mam asv

: pn maja 21, 2007 12:38
autor: RALFI
U mnie w AGR jest to samo, 90 stopni i nawet nie drgnie - miasto czy trasa, pozdr

: pn maja 21, 2007 13:41
autor: Szyszon
1z - raz w prawo raz w lewo... pod gorke sie grzeje a z gorki chlodnieje... w trasie rowne 90 stopni, w korkach wlacza sie wentyl przy (na oko) 96 stopniach

: pn maja 21, 2007 16:54
autor: szatanek
Brat ma audi B4 u niego tez wskazówka wychodzi podad 90 st. poprostu widac ze sie czasem rusza, a u mnie w AFN stoi na bacznośc na 90 st i nic, powiedzcie czy w waszych afn-ach tez tak jest? Ile stopni powinien miec płyn w zbiorniczku wyrównawczym w nagrzanym silniku, napewno bedzie miał mniej niz w bloku silnika, ale czy ktoś mierzył u siebie i ile ma ?

[ Dodano: 21 Maj 2007 16:55 ]
A to audi tez 1Z .

: pn maja 21, 2007 23:06
autor: maszynistapawel
Witam. Skoro o chłodzeniu była mowa to ja się podziele też moim problemem. A mianowicie chodzi o to iż w moim Golfiku 1,9 TD nie włącza się wentylator chłodzenia cieczy i mi z pod maski aż para się wydobywa. Światła i te sprawy w Bydgoszczy i miasto przejechałem z postojami w 3 godziny. Na trasie poza miastem temperatura jest normalna. Nawet przy wskazaniu termometru 100 stopni wentylator milczy. Po podłączeniu do akumulatora wentylator działa. Pomóżcie bo nie wiem od czego zacząć.

: wt maja 22, 2007 00:06
autor: souler
maszynistapawel pisze:Witam. Skoro o chłodzeniu była mowa to ja się podziele też moim problemem. A mianowicie chodzi o to iż w moim Golfiku 1,9 TD nie włącza się wentylator chłodzenia cieczy i mi z pod maski aż para się wydobywa. Światła i te sprawy w Bydgoszczy i miasto przejechałem z postojami w 3 godziny. Na trasie poza miastem temperatura jest normalna. Nawet przy wskazaniu termometru 100 stopni wentylator milczy. Po podłączeniu do akumulatora wentylator działa. Pomóżcie bo nie wiem od czego zacząć.
do wymiany termiczny zalacznik wentylatora. masz go wkreconego w chlodnice z tej strony co akumulator. dwubiegowy z charakterystyczna wtyczka na 3 piny. klucz 19 albo 22, moze nawet 24. nie pamietam juz dokladnie. koszt ok. 30-40zl. wymien jak najszybciej.

: wt maja 22, 2007 14:29
autor: maszynistapawel
No i dalej nic. Pojechałem i kupiłem ze szrotu czujnik na 3 piny. Najlepsze że w chłodnicy miałem wkręcony na 2 piny ale wszędzie idą 3 kable. Wlałem w układ chłodzenia wode destylowaną i wkręciłem czujnik na 3 piny. Woda się zagotowała a wentylator nie drgnął. I wróciłem do punktu wyjścia.

: wt maja 22, 2007 15:10
autor: szatanek
Skoro podpinałeś bezpośrednio wentylator pod prąd i chodził , włącznik bimetaliczny zmieniłeś i nic, to szukaj przyczyny w przewodach, gdzieś masz przewany obwód i ci go nie włącza. Posprawdzaj miernikiem czy jest ciągłość w kablach, pzdr.

: wt maja 22, 2007 16:47
autor: maszynistapawel
Ide sprawdzać okablowanie. a może to być termostat??

: wt maja 22, 2007 16:48
autor: souler
tak moze. dolny waz jest cieply? jesli nie jest to do sklepu po nowy termostat - wahler.