Strona 1 z 1

Problem z dobraniem skrzyni biegów

: sob maja 19, 2007 21:32
autor: Persil
Witam!!!

Mam prblem dotyczący skrzyni. A otóż mam MK3 1,9D 1Y '97 i coś nie gra mi w skrzyni biegów mam problem szczególnie jak jest zimny ze zmianą biegu z 1 na 2 słychać czasami jakieś dziwne zgrzytanie jakbym na siłę chciał wcisnąć wsteczny. Ale mało tego od jakiegoś czasu ok tygodnia dochodza z okolic skrzyni jekiś dziwne dzwieki jakby coś chciało wylecieć:) wszystko ustepuje po wciśnieciu sprzegła ale jak wiadomo ze wciśnietym sprzegłem daleko nie zajade.
Pojechałem wiec do zaprzyjaźnionego mechanika a on mi mówi że nie opłaca sie naprawiać skrzyni tylko warto kupić używaną w dobrym stanie. I taką udało mi sie znaleźć ale jedno mnie boli. Moja orginalna skrzynia ma oznaczenia DFW 01047 142 natomiast mogę kupić CHB 17122 145.
Więć prosze o pomoc czy ta szkrzynia bedzie pasować niby z wyglądu niczym sie nie rózni też jest na wodzikach (nie na lince).

Aha co najlepsze mam wstretnego pecha ostatnio zalało mi niedawno zakupiony sterownik świec żarowych wieć prosze o pomoc przy znalezieniu tego urządzonka jego oryginalne numey to 028 906 124

[ Dodano: 22 Maj 2007 21:40 ]
Chyba nikt mi nie pomoże :grrr:

: ndz maja 27, 2007 00:14
autor: jaszczur
Persil, ta chb była pakowana do motora ADZ 90km 1,8 benzyna,do ciebie podejdzie tez ta CHC taki sam motor jak u ciebie, z tym,że ona była wkładana do 96 roku a od 97 ta która ty masz,czyli DFW

: ndz maja 27, 2007 12:00
autor: PinkFloyd
Kup albo 4T była montowana do 93r lub po 93r CHD- ta mniej awaryjna i ma dłuższe przełożenia. Nie montuj skrzyni od benzyny, bo przy 160km/h bedziesz miał bardzo wysokie obroty i auto bedzie wiecej paliło.

: ndz maja 27, 2007 12:28
autor: Przewodnik
zgadzam się z Pink Floyd sam mam w swoim TD wsadzona skrzynie CHB i planuje jej wymiane jest do bani z tego względu ze silnik przy małej prędkośći ma duze obroty. kup tak jak koledzy polecają albo CHD albo 4t albo CHC taka chyba jest orginalna w MK3 dieslu.
Pink Floyd Sprawdzając w kalkulatorze wynika że CHD i 4T maja identyczne przełozeniawiec wątpie zeby CHD była dłuższa po czym tak sądzisz??

: ndz maja 27, 2007 12:36
autor: PinkFloyd
Przewodnik pisze:zgadzam się z Pink Floyd sam mam w swoim TD wsadzona skrzynie CHB i planuje jej wymiane jest do bani z tego względu ze silnik przy małej prędkośći ma duze obroty. kup tak jak koledzy polecają albo CHD albo 4t albo CHC taka chyba jest orginalna w MK3 dieslu.
Pink Floyd Sprawdzając w kalkulatorze wynika że CHD i 4T maja identyczne przełozeniawiec wątpie zeby CHD była dłuższa po czym tak sądzisz??
Nie wiem czemu ale, na 4T w 1Y przy 175km/h miałem 4700 obr, a w TD na CHD przy 185km/h mam 4600obr- pewnie przełozenie główne miają inne i CHD ponoc jest mniej awaryjna, ale o tym sie nie wypowiem.

: ndz maja 27, 2007 12:53
autor: Przewodnik
acha to szukam CHD :bigok: dziek !!i. jednak niema to jak praktyka :grin:

: ndz maja 27, 2007 12:57
autor: PinkFloyd
Przewodnik pisze:acha to szukam CHD :bigok: dziek !!i. jednak niema to jak praktyka :grin:
A na starej skrzyni masz takie brzeczenie które ustepuje po wcisnieciu sprzegłą?? Jezeli tak to z nowa skrzynią załóż nowe sprzegło z dociskiem. Bo w dieslu po czasie od drgań wyrabiają się sprężynki na tłumiku drgań tarczy i brzęczą mimo, ze tarcza jest dobra. przy nowej skrzyni to jedna robota i przy okazji wymienic uszczelnienia półosi i łożysko docisku i będzie :bigok:

: wt maja 29, 2007 18:07
autor: RobertP
Przewodnik pisze:acha to szukam CHD :bigok: dziek !!i.
możesz patrzeć jeszcze na CAT taka była montowana w paskach
albo AFF taka była w golfach i paskach

: wt maja 29, 2007 21:58
autor: 1 6 D
http://www.dieselschrauber.de/GKB.html
Tu masz rozpiskę skrzyń, jest tu wszystko w sumie co ważniejsze, wielkość flansz, typ sprzęgła i wielkość, przełożenia itp.

: śr maja 30, 2007 08:47
autor: Giugiaro1
1 6 D rozpiska ze skrzyniami fajna, niby wszystko jest, ale nie wiem jak to czytać :blush: Na co zwracać uwagę jeśli bym chciał zastąpić skrzynie 4T jakąś inną?

: śr maja 30, 2007 13:47
autor: 1 6 D
Każda skrzynia to 1 kolumna, w wierszach masz podane parametry.
Kupplungsscheibe in mm = średnica sprzęgła
Gelenkwellenflansch in mm = średnica flansz
Art der Kupplungsbetätigung = rodzaj sprzęgła

: śr maja 30, 2007 13:55
autor: Giugiaro1
1 6 D czyli jeżeli zgadzają się te parametry które mi podałeś to znaczy że skrzynia podejdzie pod mój silnik?

: śr maja 30, 2007 14:00
autor: 1 6 D
Jeszcze powinno porównać się przełożenie główne i poszczególnych biegów.