Strona 1 z 4

MBC - czy zakładać?

: pt maja 18, 2007 21:49
autor: adam16v
Witam! Mam pytanie do użytkowników takiego stwarzonka jak MBC. Czy to faktycznie coś daje oprócz ręcznej możliwości ustawienia maksymalnego ciśniania turbiny? Gdzieś czytałem że szybciej rośnie ciśnienie turbo itp, ale jakoś niebardzo sobie to potrafię wyobrazić. Jeśli ktoś może to wytłumaczyc to będę wdzięczny :helm: !!

: pt maja 18, 2007 22:13
autor: euglen
adam16v, więc normalnie to wygląda to w ten sposób, że kiedy turbosprężarka zaczyna wytwarzać ciśnienie pokonuje ono opór spręzyny w "wastegate" i część spalin powoli zaczyna "omijać" łapatki wirnika idąc prosto we wydech a co za tym idzie zmniejsza się prędkość wirnika - ciśnienie wytwarzane (ilość powietrza) maleje, to wszystko dzieje się płynnie.
Po założeniu MBC (wpinasz go w przewód idący do wastegate, ale to już pewnie wiesz :wink: ) sprawa wygląda w ten sposób, że dopóki ciśnienie w układzie nie osiągnie granicy ustawionej na MBC zawór wastegate pozostaje cały czas zamknięty a nie tak jak jest orginalnie otwiera się stopniowo. W ten właśnie sposób osiąga się żądane ciśnienie szybciej. :bigok:

: pt maja 18, 2007 22:42
autor: adam16v
Czyli jednym słowem warto i efekt jest wart inwestycji??

: pt maja 18, 2007 23:13
autor: tuha
to jak moja kkk03 wkreca sie jak glupia od 1600-1800 obrotow to niewiem co na MBC by bylo :hmm: strach sie bac:)moze kiedys moze... :D

: sob maja 19, 2007 07:24
autor: souler
tu nie ma mitow i takie tematy sa bez sensu. kupowac i nie gadac.

: sob maja 19, 2007 09:50
autor: Michnik
tuha pisze:to jak moja kkk03 wkreca sie jak glupia od 1600-1800 obrotow to niewiem co na MBC by bylo :hmm: strach sie bac:)moze kiedys moze... :D
NO ja też mam KKK K03 i też uważam , że do tej turbiny to przesada by była ;) Ale ogólnie bardzo przyjemny wynalazek ten MBC ;)

: sob maja 19, 2007 11:26
autor: PinkFloyd
A czy jest sens zakładac MBC bez wzbogacania dawki??? Bo u mnie jestem zadowolony ze spalania i np. po jego zamontowaniu bez przesadnego podkrecania MBC i bez podkrecania dawki odczuje jakies pozytywne efekty???? A jakie sa negatywne skutki???? Po zamontowaniu MBC bez podkrecania dawki chyba nie powinien kopcic???? Jezeli tak to na ile mozna ustawic MBC bez wzbogacania dawki zeby było ok????

: sob maja 19, 2007 12:04
autor: Dj Darecki
PinkFloyd pisze:A czy jest sens zakładac MBC bez wzbogacania dawki???
Na samym powietrzu się nie jeździ :)
MBC bez zwiększania dawki prawdopodobnie przyspieszy wkręcanie się turbawki , bo jak pisał euglen, zawór WG jest cały czas zamknięty ,a nie stopniowo sie otwiera :)
PozdrO

: sob maja 19, 2007 14:13
autor: souler
PinkFloyd jesli masz zamiar krecic porzadnie auto to kup. jesli tylko zeby sobie bylo to szkoda pieniedzy. jesli teraz nie kopci to na wiekszym doladowaniu tez nie bedzie, bo z czego? poza tym bez zwiekszenia dawki nie warto obciazac na 'sucho' turbiny. jezdzi dobrze to nie ruszaj. chcesz zeby dostal porzadnego kopa to mbc+icek+dawka i jest szał pał.

: sob maja 19, 2007 14:27
autor: eldorado84
a taki MBC można założyć do k14? bo u mnie jest niby regulacja turbawki ale jakoś nie widze efektu; gdzie sie to podłącza wiem że wpinam go w przewód idący do wastegate ale nie wiem które jest ten przewód dokładnie i nie wiem gdzie jest wastegate, może ktoś ma fote - to bede wdzięczny

: sob maja 19, 2007 14:31
autor: souler
jesli tylko jest wezyk do wg to zawsze sie da. lepiej jest oryginalny wezyk zachowac, a do mbc dorobic sobie nowy. na rysunku wezyk zaznaczylem ;)

Obrazek

: ndz maja 20, 2007 17:24
autor: McFafik
własnie ...... a ja ma takie pytanie : o wzrost zuzycia paliwa przy jezdzie porownywalnej ... choc wiem ze jak cos ciągnie lepiej pod maska to sie bardziej ciśnie :bigok:

i druga ..... regolacje dawki zawsze trzeba robic metada prob i błedów ? .... nie ma jakiejs jednoznacznej formuły ile podkrecic konkretne srubki ?

: ndz maja 20, 2007 23:05
autor: dawid018
McFafik pisze:o wzrost zuzycia paliwa przy jezdzie porownywalnej ... choc wiem ze jak cos ciągnie lepiej pod maska to sie bardziej ciśnie :bigok:
ja nie zauważyłem wielkiej rożnicy przy spalaniu.cały czas wychodzi mi 6,8l/100km
i druga ..... regolacje dawki zawsze trzeba robic metada prob i błedów ? .... nie ma jakiejs jednoznacznej formuły ile podkrecic konkretne srubki ?
chyba nie ma.ja u siebie dawke odpowiednio ustawiałem ok 1,5 godziny ale teraz jest idealnie chyba.

: ndz maja 20, 2007 23:14
autor: To_mas
McFafik pisze:regolacje dawki zawsze trzeba robic metada prob i błedów ?
raczej tak :)) ja sie z moją bawiłem dośc sporo !! W sumie jak sie juz weźmiesz za podkręcenie ted to licz w dniach !!:PP zeby to wszystko super poustawaić :P

Ja jak zacząłem z moim grzebać to 3 dni kręciłęm bez MbC z dawką i dziurką w węzyku od WG :PP
Potem doszło MBC to tez troche sie naustawiałem i tak kazdego dnia po trochu co sie dowiedziałęm to kręcięłm przestawiałem (Zaznaczająć oryginalne połozenie:P) i szukająć odpowiednich ustawień :)
McFafik pisze:o wzrost zuzycia paliwa przy jezdzie porownywalnej
hmm nie odczówam specjalnie :/ jak mi przedtem palił 5l na 100 to teraz tez bedzie coś około tego :)))))))) choć moze zbyt krótko mam podkręconego bym mogł to wyraźnie zauwazyć:PP

McFafik, kupuj MBC kręć :P bo teraz twój SB odpada przy naszych (Moim i dawid018, ) JR 'ach :P :satan: