Chłodzenie INTERCOOLERA

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sevek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt mar 03, 2006 15:36
Lokalizacja: ŻYWIEC/KATOWICE

Chłodzenie INTERCOOLERA

Post autor: sevek » pt maja 18, 2007 11:10

Witam wszystkich,

Jestem świeżo po wymianie TURBO :grin: :grin: :grin: i najwyższy czas poprawić coś przy intercoolerze :food:

Otóż w trudnej historii mojego goferka zaginęła plastikowa osłona intercoolera, przez co grzeje się on z każdej strony (zwłaszcza od silnika). a i dostęp do świerzego powietrza ma trudny.

I dalej - Od jakiegoś czasu zastanawiam się na wycięciem nawiewu na intercooler w masce silnika i wykończenie go jakimś "seksownym blowerem" :chytry:

Co o tym sądzicie ????? Proszę o opinie.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt maja 18, 2007 11:17

Nawiew jak najbardziej,gorzej z tym "seksownym blowerem" .Średnio wygląda coś takiego na Golfiku.



sevek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt mar 03, 2006 15:36
Lokalizacja: ŻYWIEC/KATOWICE

Post autor: sevek » pt maja 18, 2007 11:30

jeżeli chodzi o "seksowny blower" to nie miałem na myśli jakiejś gigantycznej chromowanej konstrukcji :) tylko niewielki wlot, który zbierał by powietrze.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt maja 18, 2007 11:34

W sumie można założyć cuś takiego,albo poszukać oryginalnej kierownicy powietrza do icka co niewątpliwie proste nie będzie.



Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » pt maja 18, 2007 21:24

sevek, dac go w inne miejsce :chytry:
Obrazek


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

sevek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt mar 03, 2006 15:36
Lokalizacja: ŻYWIEC/KATOWICE

Post autor: sevek » sob maja 19, 2007 12:35

WOW, ale trochę chyba jest z tym roboty. Tym bardziej, że widzę iż ten icek jest trochę inny niż ja mam, w moim wlot i wylot jest z jednej strony.
Chyba jednak łatwiej będzie zrobić wlot na masce.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » sob maja 19, 2007 15:29

sevek, nie łatwiej bedzie sprzedac orginalny i wsadzic przed chłodnice jakiś inny wiekszy??ale nie tak jak mamacientyvw, bo tam troszke rzeźby jest i cięcia pasa.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » ndz maja 20, 2007 11:52

dawid018, zaznaczam ze auto nie jest moje :)


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » ndz maja 20, 2007 13:07

aaa no tak.sorki :bigok:


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

MADMAXOG
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 10:38
Lokalizacja: chojna- zachodniopom.

Post autor: MADMAXOG » ndz maja 20, 2007 15:36

Witam! Ja też mam problem z chłodzeniem icka, bo założyłem od SB ale nie mam wszystkich plastyków. Ja myślę zrobić (założyć) jakiś mały wentylator od spodu IC-ka typu motocyklowego i ewentualnie regulować jego obroty by nie chodził na maksa (mam już prosty układ eletroniczny do regulacji obrotów, bo na oporniku to kicha wyjdzie gdyż się grzeje i trzeba jego dużej mocy). Na razie nie mam czasu tego zrobić ale tak zrobię i dodatkowo jest już termometr temp. powietrza doładującego za IC. Można będzie porównać temperatury i efektywność chłodzenia powietrza.


1.6TD JR+IC+k24 1.2bar/3.500obr/min

McFafik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
Lokalizacja: Kraków / Starchowice
Kontakt:

Post autor: McFafik » ndz maja 20, 2007 17:10

a moze sprobujcie z malym natryskiem wody ?? niektorzy tak robia i podobno dziala
mała pompka od spryskiwaczy .... jakis tam dyfuzor rozpryskujacy wode ..... :)


PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz maja 20, 2007 21:48

mała pompka od spryskiwaczy .... jakis tam dyfuzor rozpryskujacy wode
Prawie jak w Subaru :bajer:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz maja 20, 2007 22:08

McFafik pisze:a moze sprobujcie z malym natryskiem wody ?? niektorzy tak robia i podobno dziala
mała pompka od spryskiwaczy .... jakis tam dyfuzor rozpryskujacy wode ..... :)
hmm to nie jest głupie :)) Ciekawe czy bym to jeszcze wciśnął gdzieś u sibie :))
Np zrobił bym to moze jakoś ze spryskiwacza reflektora co mam z Mk4 :P hehe musze pomyśleć nad tym :))



McFafik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
Lokalizacja: Kraków / Starchowice
Kontakt:

Post autor: McFafik » ndz maja 20, 2007 22:36

taki pomysl podawal mi ad.ek z forum - mial kiedys tez SB podobno i troche przy nim robil
zapytajcie moze go to wam moze podpowie jak to mial zrobione


PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 228 gości