Strona 1 z 1

Jak ustawic rozrzad?

: śr maja 16, 2007 19:38
autor: Artur_GTD
WItam wiec tak mam pytanko jak ustawic rozrzad w golfie II 1.6 TD silnik JR?? PILNE!!!
drugie pytanko chodiz mi o kolo zebate poniewaz na walku rozrzadu mam miejsce na klin a w kole tego miejsca niema jak jest orginalnie??

: śr maja 16, 2007 20:09
autor: slimak20
Z tym klinem to tak jest oryginalnie czyli Go niema!!
Ja mam silnik SB i tez nie miałem klina na wałku ani na kole.koło na wałek rozrządu "wchodzi" tylko w stożek. najlepiej wsaź sobie płaskownik po drugiej stronie wałka rozrządu aby go zablokować i sciągnij kolko z wałka.znaki znajduja sie na bloku silnika (taka blaszka w kształcie strzałki)również na kole od wałka rozrzadu jest znak(dziurka).kółko od rozrzadu ustaw żeby padało na znak na bloku w równej lini!!

: czw maja 17, 2007 07:05
autor: sp3rat
Najgorzej
slimak20 pisze:najlepiej wsaź sobie płaskownik po drugiej stronie wałka rozrządu aby go zablokować i sciągnij kolko z wałka
Nie wolno blokować wałka rozrządu w ten sposób, w celu odkręcenia koła zębatego. Wiem coś na ten temat. Przy zbyt mocno dokręconym kole pęka druga końcówka wałka, właśnie tam gdzie proponowałeś włożyć kawał płaskownika. To wycięcie służy tylko do ustawiania wałka.
Do blokowania koła trzeba znaleźć inny, lepszy sposób.
Jurek

: ndz maja 20, 2007 09:52
autor: Bolekrsko
to ustawiasz rorzad czy rozkrecasz glowice? w skrzyni(wał) na kole pompy znak. i na wałku klin i wszytsko gites gra :)

: ndz maja 20, 2007 19:19
autor: Neoarti
Ja ustawiam zawsze w bardzo prosty sposób
wał ustawiam na znaku (otwór w skrzyni) jak nie ma znaków na wałku to po zdjęciu pokrywy zaworów ustawiam wałek na “poziomo” i blokuję dorobionym płaskownikiem (sprężanie na pierwszym cylindrze)
pompę blokuję za pomocą dorobionego pręta o średnicy ok 15,5 mm zastępującego trzpień nastawczy i to wszystko nigdy nie ściągam koła wałka rozrządu choć tak jest podobno łatwiej