Strona 1 z 1
Kopcenie z rury wydechowej jakie i kiedy ?
: śr maja 16, 2007 15:48
autor: To_mas
Hej
)
Dziś zauwazlem ze mi Golf troche bardzo kopci jak mu daje w deche tzn :
Jadą do 2 tyś to tam troche coś mu wyleci (normlne)
Jak zacznie ciągnąc turbina to kopcenie ustaje !!
Jak mam 0,5 bara to prawie ze nie wiedze nic w lusterku wstecznym
i tak samo jak wchodze na max cisnienie czyli 0,8-0,9 ( tak mam ustawione) mam je coś przed 4 tyś obr.
Ale kiedy wojdzie do tych 4 tyś to juz kupci jak lokomotywa ://///
Dodazm ze obrotek mi chyba zniza więc sugerujcie sie tym ze jak pociągne go bardziej na max ciśnieniu to kopic :;//
Dawki paliwa na pompie nie mam ruszonej !!!!! Tylko LDA i szlif podkładki
cczy tak powinno być (bo wg mnie za bardzo kopci :/)
: śr maja 16, 2007 15:54
autor: 1 6 D
Może ta sprężynka w LDA jest za miękko ustawiona i za dużo wciskany jest boostpin?
: śr maja 16, 2007 18:49
autor: Lukas-182
Ja mam identyczną sytuację jak ty, To_mas, pisałem na forum i powiedzieli, żebym jechał na ustawienie zapłonu, pojechałem, miałem przestawiony, ustawił mi tak jak powinno być i trochę pomogło, bo mniej kopci, ale kopci nadal, mechanik powiedział, że prawdopodobnie do wymiany są pierścienie na tłokach i dlatego kopci, innego wytłumaczenia nie znalazł, dlatego, że mam wymienione uszczelniacze zaworach, szlifowane zawory, planowaną głowicę i nową uszczelkę, turbo po regeneracji, wycieków na silniku nie ma, a olej mi znika i to w dużej ilości, jakieś 300ml, na 3000km !!! i jedynie może brać olej przez pierścienie i dlatego kopci.
Co do tego LDA, to sprobuj wykręcić tą sprężynę pod membraną, o jakieś 1 do 2 pełnych obrotów w lewo, wtedy trzpień dopiero będzie szedł w dół jak wystąpi większe ciśnienie i dopiero zwiększy dawkę paliwa,a teraz może za szybko podaje większą dawkę i dlatego kopci. Może to pomoże.
: śr maja 16, 2007 20:22
autor: To_mas
Lukas-182 pisze:
Co do tego LDA, to sprobuj wykręcić tą sprężynę pod membraną, o jakieś 1 do 2 pełnych obrotów w lewo, wtedy trzpień dopiero będzie szedł w dół jak wystąpi większe ciśnienie i dopiero zwiększy dawkę paliwa,a teraz może za szybko podaje większą dawkę i dlatego kopci. Może to pomoże.
Ja słyszałem ze tym nie powinno sie tym bawić :/// Ale w sumie jak zrobie 2 obroty i zaznacze sobie ustawienie to zawsze bede mogł wrócić
))
Ale tak:
Zwiększyłme troszke dawke paliwka (kolo 1/6 pelnego obrotu)!!! dziwne ale kopci jakby troche mniej :PP hehe a idzie lepiej
(po tym minimalnym zwiększeniu dawki boost osiąga pełne 0,9
)
Wkręciłem tez śrube w MBC o 1 obrót by zwiększyć jeszcze ciut doładowanie :PP zobaczymy co teraz sie bedzie działo
jak coś to dodam mu jeszcze paliwka tak do ok 1/4 obrotu
: śr maja 16, 2007 21:45
autor: Lukas-182
To_mas pisze:Zwiększyłme troszke dawke paliwka (kolo 1/6 pelnego obrotu)!!!
, ja na początku zabawy w podkręcanie, to zwiększyłem dawkę o 1/2 obrotu !!! Szedł jak burza, ale zmniejszyłem, bo bałem się, że jak tak pojeżdżę to wypali mi tłoki
no i ta chmura dymu z tyłu
Teraz jest dawka na 1/6 ustawiona i powiem ci, że też mniej dymi, niż na standardowej dawce. Wymienię pierścienie i pobawię się z dawką, na chwilę obecną chcę pozbyć się tego dymienia.
Co do tego LDA, to wyczytałem, że jak zaczyna dymić po zabawie z trzpieniem to należy wykręcać tą sprężynę, aby bardziej zgniatała membranę.
: śr maja 16, 2007 22:20
autor: To_mas
Lukas-182, no własnie mi mniej dymi
więc jest ok
Ale jeśli ruszę to spręzyne to nie bedzie sie wolniej turbo wkręcało ?????? i pozniej łapało ??
[ Dodano: Sro Maj 16, 2007 22:23 ]
Czy tu gdziś widać spręzynke o której mowa ???
: śr maja 16, 2007 22:43
autor: 1 6 D
To ta niebieska, dokładniej chodzi o obracanie tego "słoneczka" w górę lub w dół.
: śr maja 16, 2007 22:52
autor: Lukas-182
Nom, widać, to ta seledynowa i pod nią jest takie zębate pokrętło, wykręcając w lewo, zwiększasz nacisk na sprężynę i trzpień zaczyna schodzić dopiero pod większym ciśnieniem.
Turbo nie będzie się wolniej wkręcało, od tego jest chyba dawka paliwa, układ LDA jest po to aby podczas wzrostu ciśnienia podawał większą dawkę paliwa, adekwatną do ilości powietrza, coś takiego.
: śr maja 16, 2007 23:03
autor: To_mas
Aha czyli sugerujecie zeby tym kułeczkiem zębatym co go ta blaszka poprawej blokuje !! to chyba coś w stylu zeby sie samo nie przesówało :PP
I tym trzeba by ybło pokręcić w lewo
)
Zobacze to jutro
)) narazie zwiększyłem tą dawke tak jak pisałem :PPP no i troche jeszcze na turbieni podkręciłem (nie wiem ile mi dmucha bo nie było kiedy sprawdzić)
Jak bedzie kopcił to pokręce tym "słoneczkiem"
[ Dodano: Czw Maj 17, 2007 21:29 ]
Ok wiec tak
) obruciłem tym słoneczkiem w lewo !!!! o dokładnie 19 ząbków czyli pół obrotu
)))
Mój mk2 dymił dość sporo na obrotach do 2 tyś Tzn rozpędzając sie spokojnie nie dymił ale jadąc np z 1,5 tyś obr wciskając gaz do dechy na 3 biegu to dopuki sie nie "włączyła" turbina :PP
A teraz po tym przestawieniu juz tak nie kupci !! chyba o polowe mniej i jst fajnie !!
WIEC TAK NARAZIE ZOSTAWIE