Strona 1 z 1

scieło mi polowe paska rozrzadu

: sob maja 12, 2007 21:16
autor: jacas69
pasek ma przejechane 20000 km nie ma luzu na kole, napinacz rolka byly tez zmieniane wtedy co pasek , i dzisiaj sie okazala ze zostala mi tylko polowa paska tzn przesunal sie od silnika i scielo go o kraj napinacza albo o osłonę no i nie ma polowy ,pasek byl gejtsa czyli nie jakas lipa.moze koledzy maja sugestje co sie dzieje dzieki za pomoc

: sob maja 12, 2007 21:21
autor: djtom
powodów moze byc wiele np obudowa zle załozona - drze o kant gdzieś, nallepiej jak załozysz nowy pasek odpal bez obudowy górnej - od razu wyjdzie czy pasek jest zwalany czy nie i ew gdzie sie drze.

: sob maja 12, 2007 21:25
autor: jacas69
no tak ale na obudowie nie ma jakis wielkich sladow ,poza tym nie wiem czy to sie dzialo stopniowo w tch 20000 km czy raczej w ostatnim czasie.dodam ze auto ma przejechane kolo 450000 km

: sob maja 12, 2007 21:27
autor: djtom
a jak zdjąłes obudowe to był gumowy pył?

: sob maja 12, 2007 21:29
autor: jacas69
tak był

: sob maja 12, 2007 21:32
autor: djtom
no to jak myslisz, gdzie tnie pasek? w srodku obudowy. a o co moze ciac? bo na kołach raczej nie... albo o napinacz bo zle ustawiony (mało prawdopodobne) albo gdzies o obudowe. jesli jest zwalany z kół (cały czas idzie w bok to na 100% zdziera sie o obudowe ale wtedy to juz grubsza naprawa czeka (wymiana kół). dobra rada - i tak musisz zmienic pasek wiec jak załozysz nowy to odpal bez obudowy i wszystko zobaczysz.

: sob maja 12, 2007 21:36
autor: jacas69
czyli Twoim zdaniem to wina kół?

: sob maja 12, 2007 21:37
autor: djtom
wcale nie koniecznie, zle ustawiony napinacz tez moze to powodowac. jak odpalicsz bez obudowy to od razu zobaczysz czy pasek jest zwalany, jesli tak a napinacz jest dobrze napiety to koła :crazy: sprawdz jeszcze luz na kółku pompy.

: sob maja 12, 2007 21:43
autor: jacas69
kolo pompy nie ma luzu .co do napinacza to byl (wg mnie) dobrze ustawiony .Mialem kiedys cytryne AX w dieslu i mialem podobny numer ,tam pomogla wymiana kół

: ndz maja 13, 2007 21:07
autor: Neoarti
ja też miałem podobny problem tylko ze w 1,9d okazało się że przy wymianie paska został założony kiepski napinacz i spychał pasek od silnika przycinając jego krawędz
założyłem nowy pasek i napinacz luka i wszystko gra

: ndz maja 13, 2007 21:13
autor: Bula88
proponuje sprawdzic czy aby napewno napinacz jest poprawnie naciagniety. u ojca bylo to samo i sie okazalo, ze napinacz w druga strone byl naciagniety. jesli dobrze pamietam to prawidlowo powinien byc naciagniety w prawa strone. pozdro :pub:

: ndz maja 13, 2007 22:57
autor: diaz34
:ass: Mialem identyczny problem w swojm passaciku,u mnie przyna sie okazal napinacz

: pn maja 14, 2007 10:34
autor: lolas79
Potwierdzam co koledzy piszą ,ten sam problem ,te same objawy nowy pasek nakulane 1800km i ścinał się od zewnętrznej strony.Po wymianie napinacza wszystko gra i buczy. :bigok:

: pn maja 14, 2007 11:28
autor: daszczyk
Napinacz naciągnięty w drugą strone ( na maxa napina ) i ściąga z kół !!! miałem to samo. Mechanik mi napinacz poprawnie założył i nowy pasek i jest OKI. A temu co źle założył wygarnąłem mu od kowali przy klientach i dwóch odrazu zrezygnowało z jego usług ;)

pozdro
seba