Strona 1 z 1

Kąt wtrysku paliwa i TDI timing

: sob maja 12, 2007 15:31
autor: seti
Witam
Sprawdzałem dzisiaj kąt wtrysku paliwa w vag-comie 3-11 i w bloku 000 w pozycji 2 wartości wahały się w granicach 42-48 przy nagrzanym silniku (temp. >80 st), ale jak kliknąłem basic settings żeby zrobić sobie TDI timing, to wartości w tym polu spadły do 6-8, czy to normalne? czy może coś źle robię. TDI timingu nie chce mi zrobić, bo pisze że jest zbyt skomplikowane żeby narysować, tzn pojawiały się punkty na wykresie ale na samym dole wykresu, tuż przy dolnej osi wykresu i znikały. A i jeszcze w czasie robienia tego TDI timingu miga kontrolka świec żarowych, czy to normalne??

Pozdrawiam

: sob maja 12, 2007 16:18
autor: bombelek
Gdy zblokujesz nastawy (basic settings) to automatycznie zaczyna migać kontrolka od świec żarowych, ale wartości rzędu 6-8 są zdecydowanie za niskie, średnio powinny spaść o około 10-12 na pozycji 2 w bloku 000 oczywiście przy zblokowaniu nastawów - wtedy możesz zobaczyć wartość na wykresie TDI Timing. Nie wiem jaka jest wartość kąta wtrysku dla Twojego silnika ale możesz to sprawdzić na wykresie i spróbować go przestawić na pompie wtryskowej - przestawiając ją w stronę silnika wtedy kąt wzrasta.

: sob maja 12, 2007 17:08
autor: seti
Mam Golfa IV z silnikiem ALH, ale w TDI timing jest dwa typy silnika jest ALH >4.99 i ALH 4.99>, co oznaczają te 4.99 i znaki większośc? Różnice w kącie wtrysku są rzędu 5 stopni dla tych dwóch silników.
Sprawdziłem jeszcze raz i kąt w TDI timingu waha się do max 12, czyli dla temperatury 140 stopni powinien być większy o około 35 stopni, czy jest możliwe, że ktoś źle rozrząd zrobił? A wogóle przy tak dużej różnicy czy autko w ogóle powinno chodzić?

To chyba już wiem dlaczego mam problemy z zapaleniem zimnego silnika, głośniejszą jego pracą, i telepaniem przy zapalaniu.

Dopiero kupiłem samochód i nie wiem gdzie był robiony rozrząd, ale już zamówiony mam nowy i niedługo powinna przyjść przesyłka więc go zrobię.
Golf ma przebieg 145 kkm, więc jeszcze czas na rozrząd ale dla pewności zrobię sobie i przy okazji wyreguluje ten kąt.

: sob maja 12, 2007 17:26
autor: bombelek
seti,
Oznaczenie ALH <4.99 i ALH >4.99 odnosi się do miesiąca i roku widocznie były jakieś zmiany po 4.99 i kąt wtrysku różnił się ale tego nie jestem pewny.
Jeżeli masz problemy z zapalaniem zimnego silnika to raczej jest to wina właśnie źle ustawionego kąta wtrysku - tak samo i głośna jego praca, nie wspominając już o telepaniu bo w nieodpowiednim momęcie jest wtryśnięte paliwo. Może ktoś wymieniał rozrząd i nie sprawdził kąta wtrysku - przy każdej wymianie rozrządu powinno się go sprawdzić.
Najlepiej gdybyś sprawdził ustawienie rozrządu i ustawił odpowiedni kąt wtrysku - wszystkie objawy powinny zniknąć :bigok:

: sob maja 12, 2007 22:23
autor: seti
Dzięki bombelek

A może ktoś mi polecić dobry warsztat w wawie gdzie bym mógł zrobić rozrząd dobrze i w miarę tanio??

: sob paź 10, 2009 12:53
autor: Tekilus
Mam MK4 1.9TDI 66kw ALH. Mam ogólnie problem z zapalaniem silnika. Sprawdzałem sobie kąt wtrysku w VAG-u na rozgrzanym silniku. W Measuring Settings był od 42-51 stopni. Natomiast w Basic Settings od 6-8 stopni. Czy to także powinno być w granicach od 49-51 stopni? Czy mam przez te małe wartości rozumieć że muszę wyregulować ten kąt?

: sob paź 10, 2009 13:46
autor: bradley
Tekilus pisze:Natomiast w Basic Settings od 6-8 stopni. Czy to także powinno być w granicach od 49-51 stopni?
Tak, w BS musisz miec okolice 40-60 w zaleznosci od temp paliwa.

Kąt wtrysku paliwa i TDI timing

: pt maja 10, 2013 00:16
autor: sroger
U mnie też wskazuje 0 http://vaglog.rtnet.pl/sroger_125906.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Do tego problem rano z odpaleniem (jak było zimno) teraz jak jest cieplej to odpala lepiej.
Dymek biały delikatny też się pokazuje.
Szarpie czasami nie regularnie przy przyśpieszaniu , tak jakby brakło paliwa.
Czy są to objawy złego ustawienia kąta wtrysku? Chyba tak, skoro Vag pokazuje 0 w 2-gim okienku ..
Aaa i wyskoczył błąd 00550 - kontrola startu wtrysku więc pewnie sam sobie odpowiedziałem .

Kąt wtrysku paliwa i TDI timing

: pt maja 10, 2013 09:21
autor: bombelek
sroger, ale odgrzałeś kotleta :helm: Niestety masz u siebie ustawiony zbyt późny kąt wtrysku. W podpisie masz mk3 więc dla niego w zasadzie idealny kąt to 51. Żeby go ustawić musisz popuścić 2 śrubki i 2 nakrętki mocujące pompę i popchnąć ją w stronę silnika (w stronę silnika przyśpieszasz kąt, a w stronę pasa przedniego opóźniasz) - na forum jest gdzieś FAQ. Ustawienia sprawdzasz oczywiście w Basic Settings. Po poprawnym ustawieniu, błąd 00550 zniknie raz na zawsze, a auto będzie odpalać dużo lepiej :)

Re: Kąt wtrysku paliwa i TDI timing

: pt maja 10, 2013 10:38
autor: sroger
bombelek pisze:sroger, ale odgrzałeś kotleta :helm: Niestety masz u siebie ustawiony zbyt późny kąt wtrysku. W podpisie masz mk3 więc dla niego w zasadzie idealny kąt to 51. Żeby go ustawić musisz popuścić 2 śrubki i 2 nakrętki mocujące pompę i popchnąć ją w stronę silnika (w stronę silnika przyśpieszasz kąt, a w stronę pasa przedniego opóźniasz) - na forum jest gdzieś FAQ. Ustawienia sprawdzasz oczywiście w Basic Settings. Po poprawnym ustawieniu, błąd 00550 zniknie raz na zawsze, a auto będzie odpalać dużo lepiej :)
w wypadku forum lepiej odgrzać starego kotleta niż smażyć nowego ze starego mięsa :D:D:D
a czy ten kąt może być odpowiedzialny za to szarpanie momentami przy przyśpieszaniu?

Kąt wtrysku paliwa i TDI timing

: pt maja 10, 2013 12:17
autor: munior
sroger pisze:a czy ten kąt może być odpowiedzialny za to szarpanie momentami przy przyśpieszaniu?
Nie może , bo to zwykle wina brudnego nastawnika :chytry: ...odpinasz wtyczkę imulsatora w skrzyni i jak przestanie szarpać ,to na 100% wina nastawnika...za mało danych co do szarpania ,bo szarpanie może mieć parę przyczyn...odepnij wtyczkę impulsatora ,to jedną z nich ,wystepującą najczęściej ,wykluczysz ,bądż potwierdzisz :grin:

Kąt wtrysku paliwa i TDI timing

: ndz maja 12, 2013 11:35
autor: pawelgpawel2
mam bore 2001 1.9 ALH kat wtrysku mam na poziomie 68-71 stopni czy te wartosci sa w normie? Vag nie pokazuje zadnych bledow z silnikiem nic sie nie dzieje powinienem zmienic kat czynic nie ruszac i dalej tak jezdzic?

Kąt wtrysku paliwa i TDI timing

: ndz maja 12, 2013 12:05
autor: wesol
Mozna deczko dygnac ale nie ma trgadii i mozna tak smigac.