Strona 1 z 1

[Passat B6] Zasysa ciecz chlodzaca

: czw maja 10, 2007 20:20
autor: aki
Witam, mój ojciec ma passata z 2001 roku TDI 130 KM. Autko sprawuje sie bardzo dobrze, ale jest jeden problem. Mianowicie podczas jazdy ze zbiorniczka na ciecz chłodzącą schodzi cieć poniżej min. Coś ją zasysa. Po otwarciu korka ciecz wraca do swojego poziomu. Przy dłuższych trasach podczas znikania cieczy zbiornik staje sie pusty. Za zbiornikiem można zauważyć ze cieć zostaje "wypluta" ciecz i zostają białe plamy.

Co może być tego powodem???

Za pomoc dzięki :)

Poniżej fotki zbiornika i ślady wyplutego płynu.
Obrazek Obrazek

: czw maja 10, 2007 22:00
autor: Darass
dziwna sprawa z tym zbiorniczkiem, ale ja chcialem tylko napisać że to nie jest Passat B6 tylko B5 FL ;)

: czw maja 10, 2007 23:23
autor: souler
korek dobry?

Re: Problemy w passacie B6 TDI

: pt maja 11, 2007 01:23
autor: RobertP
B6 2001 ? :-k
aki pisze:Przy dłuższych trasach podczas znikania cieczy zbiornik staje sie pusty. Za zbiornikiem można zauważyć ze cieć zostaje "wypluta" ciecz i zostają białe plamy.
po tym wydaje mi się że termostat nie otwiera do końca dużego obiegu
i stąd gotowanie się płynu na małym obiegu
może jeszcze korek należałoby podmienić
oraz być może problem jest po stronie uszczelki pod głowicą ... :-k
albo wszystko na raz :-k :-k :-k

: pt maja 11, 2007 09:40
autor: aki
Korek wymieniłem na nowy oryginał.

No Passat jest B5 FL. Ale często słyszę właśnie ze to nie są B5 FL tylko B6 i tak mi sie tez napisało :)

: pt maja 11, 2007 10:29
autor: RobertP
aki pisze:Korek wymieniłem na nowy oryginał.
no to wymień termostat, może ten który obecnie siedzi zacina się
lub nie do końca luba wcale nawet sie nie otwiera
sprawdź dolny wąż od chłodnicy czy po przejechaniu załóżmy 15km
robi się gorący jak ten górny jak nie to termostat wymieniaj
druga sprawa jeśli termostat działa to czy przy przegrzewaniu się silnika
włącza się wentylator umieszczony na chłodnicy, jak nie to sprawdzaj go
odepnij kabel z włącznika/czujnika umieszczonego w chłodnicy kabel 3 żyłowy
zewrzyj piny 1 z 2 we wtyczce na tym kabelku, to powinien włączyć się
I bieg wentylatora , skoro np. się nie włącza to na razie drugiego nie ma
co sprawdzać jak się nie włącza to leć do skrzynki bezpiecznikowej i sprawdź
bezpieczniki, od tego wentylatora będzie to bezpiecznik 30A koloru zielonego,
możesz sobie miernikiem/voltomierzem sprawdzić przychodzące w tej wtyczce.
która odpinałeś od włącznika/czujnika, napiecie 12V ma byc tylko na 1 kabelku (w jednej dziurce/pinie)
jak to wszystko będzie działać i termostat i wentylator to stawiam na uszczelkę pod głowicą
po nagrzaniu się silnika kompresja dmucha w układ chłodzenia
i stąd Ci może wywalać płyn na zewnątrz

: pt maja 11, 2007 21:34
autor: inek01
aki pisze:Ale często słyszę właśnie ze to nie są B5 FL tylko B6 i tak mi sie tez napisało
Ta, pewnie wg tych od ktorych to slyszysz najnowszy model to B7 :panna:

: ndz maja 13, 2007 21:56
autor: Pruszkowiak
inek01 pisze:
aki pisze:Ale często słyszę właśnie ze to nie są B5 FL tylko B6 i tak mi sie tez napisało
Ta, pewnie wg tych od ktorych to slyszysz najnowszy model to B7 :panna:
Kolega do dzisiaj się ze mną sprzecza że są B7.Jak widze ogłoszenie Passat B7 na allegro to mnie to rozwala :rotfl: