Strona 1 z 2

Dużo pali, niska temperatura silnika?

: wt maja 08, 2007 15:09
autor: jn
Witam

Miesiąc temu kupiłem Golfa 1.9 TD (92r.), oczywiście zmiana rozrządu,
filtr powietrza i paliwa. Mimo to mam jeszcze kilka problemów, które chcę
rozwiązać, bo po lekturze tematów na tym forum, wiem, że jest coś nie tak.

1. Temperatura silnika.
Wskaźnik temperatury nawet nie drgnie podczas jazdy, po przejechaniu 30km
uniósł się o kilka minimetrów, nie doszedł nawet do 70 stopni (widać na zdjęciu),
gdy się zatrzymałem i nie wyłączyłem silnika po 10 minutach doszedł do 90 stopni.

Termostat do wymiany? Czy czujnik?

2. Autko dużo pali, może to być właśnie spowodowane pierwszym problemem, czyli
jazdy na zimnym silnikiem - mam rację? Ile pali, hmm nie są to dokładne pomiary, ale
około 10l, pocieszeniem jest, że zazwyczaj jest to miasto i krótkie odcinki, ale i tak z 2l
myślę powinno zejść w dół.

3. Na brzegu pojemnika do płynu chłodzącego zawsze pojawiają się małe zacieki,
na tym złączu (widać na zdjęciu).

4. Załączam fotki mojego silnika itp. - może jeszcze czegoś się dopatrzycie,
strzałkami zaznaczyłem to co mnie niepokoi, zaznaczam że nie znam się na samochodach,
co już pewnie zauważyliście czytając ten post - jestem młodym kierowcą. A oto fotki:

http://www.konta-bankowe.net/golf/0001.jpg
http://www.konta-bankowe.net/golf/0002.jpg
http://www.konta-bankowe.net/golf/0003.jpg
http://www.konta-bankowe.net/golf/0004.jpg
http://www.konta-bankowe.net/golf/0005.jpg
http://www.konta-bankowe.net/golf/0006.jpg
http://www.konta-bankowe.net/golf/0007.jpg
http://www.konta-bankowe.net/golf/0008.jpg
(fotki słabej jakości - robione telefonem, ale widać co trzeba)

Pozdrawiam
Tomek

: wt maja 08, 2007 15:40
autor: bogoria
witam
temperatura na bank termostat. to że podnosi się temp. na postoju to normalne, po ruszeniu spada bardzo szybko. nie pamiętam firmy jakiej termostat powinieneś założyc, ale "szukaj" Ci pomoże. co do zacieków na zbiorniczku, to jeśli wewnątrz i nie spada poziom to spokojnie obserwować. inna sprawa, że musisz sprawdzić jaki masz płyn, bo lepiej nie lać jakiegoś badziewia z hipermarketów, lepiej dopłacić i kupić porządny. co do wycieków oleju w okolicy pokrywy rozrządu, to nie trzeba się tym martwić, tylko jak będzie cieplej można ściągnąć, wyczyścić, odtłuścić i na" silikon"(czerwony,odporny na temp). jeśli chodzi o mokrość pod pompą to nie wiem, czy między przewodami wysokiego ciśnienia na pompie u mnie jest czujnik i on często przecieka(zdjęcie nr 6), ale nie dam głowy bo zdjęcie niewyrażne. jeśli chodzi o wyciek w okolicy turbinki, to wyczyść dokładnie i obserwuj bo możeto być oznaka be turbinki i gdzieś już oliwkę puszcza. ale na razie bez paniki. wyczyść, sprawdż jak turbinka wchodzi i relaaaxx

: wt maja 08, 2007 15:57
autor: jaszczur
jn, termostat do wymiany proponuje wahler jego oznaczenie 4253.87Dcena ok 38zł i dobrze zauważyłeś spalanie jest spowodowane niedogrzaniem motoru za co odpowiada termostat co do wycieków proponuje ci to poprzeczyszczać i sprawdzać w jakich ilosciach to się wydostaje

: wt maja 08, 2007 19:11
autor: bogoria
ten termostat jest OK!co do spalania musisz przeanalizować w jaki sposób jeżdzisz i jakie odcinki. bo jeśli krótkie to zmiana zużycia owszem będzie, ale nie imponująca. przed wymianą termostatu zorientuj się, jaki masz płyn, bo z doświadczenia wiem, że lepiej jest kupić zalecany(koncentrat vw) bo te z hipermarketów niekoniecznie mogą być dobre(chociaż tanie).
wycieki- spokojna obserwacja

: wt maja 08, 2007 19:27
autor: marcin-noe
jn,
Witam, jeśli chodzi o termostat to tak jak mówił kolegajaszczur, WAHLER najlepszy - u mnie w 1,9 TDI wymieniłem termostat właśnie na WAHLERA (temp. otwarcia 78 stopni) i sprawdza się bez zażutu -na wskaźniku po kilku minutach jazdy jest 90 stopni i ani drgnie - i tak ma byc :bigok: Sądze ze u Ciebie temp. otwarcia może być taka sama ale lepiej niech w sklepie to sprawdza po danych z dowodu...
Pozdrawiam i gratuluje zakupu... VW Golf to auto z duszą... :okej: :okej:

: wt maja 08, 2007 19:48
autor: To_mas
Termostacik załatw jak Ci koledzy radzą bo jest dobry :))

A jeśli chodzi o to http://www.konta-bankowe.net/golf/0004.jpg
To jest odma i proponuje ją wyciągnąc :)) odkręcasz tą opaske i ona sie wyciąga do góry :)))
Ja miałem podobnie !! tyl;ko troche mniej !! Wyciągnąłem potem wyciągnąłem tą uszczelka !!! co jest pod nią !! taka gumowa (patrze a ona cała popękana i rozwalona !!
Nie miałem jak kupić nowej !! (brak kasy, pózno itd:P) Zaleciałem Kupiłem super GLUE i skleiłem tą uszczelke i załozyłem ją dodatkowo na silinkonie :D:D
i co ?? i teraz ani grama łzawienia NIC :)) jest super i dopuki tak bedzie to noewej nie kupuje :PP hehe :bigok:

Ja mam Golfa 2 TD nie wiem czy w 3 jest tak samo ale jak jest to moze sie przyda :)

: wt maja 08, 2007 20:04
autor: Przewodnik
tu chyba marcin-noe się troszke pomylił taki czeski bład nie 78 stopni a 87 stopni i u ciebie jest taki sam :hmm:


:okej:

: wt maja 08, 2007 20:12
autor: jn
Dzięki panowie, jutro pędzę do sklepu i kupuję termostat,
czyszczę wszystkie brudy i obserwuję. Płyn też będę musiał
zmienić, dacie mi jakiś namiar na konkretny? Może być link
do allegro. Jest jeszcze gorzej niż myślałem, jednak pali 11l,
porażka na maksa, myślicie, że termostat dużo da?

Odcinki krótkie, styl jazdy też raczej nie najlepszy, szybko nie jeżdżę max 130km/h,
ale jeżdżę bardzo dynamicznie - czyli podsumowując, jest to opcja najgorsza ale 11l
to przesada i mam nadzieję, że to wyeliminuję.

Co do uszczelek, to nie będę kombinował, bo się nie znam - będę obserwował,
a jak będzie aż tak źle, to skontaktuję się z mechanikiem.

Jeszcze raz dziękuję, na pewno się odezwę jeszcze.

: wt maja 08, 2007 20:18
autor: jaszczur
jn, a tu masz jak spuścić płyn i zalać uklad http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102313

: wt maja 08, 2007 20:24
autor: Virus177
nie jestem pewien czy sama wymiana termostatku wystarczy jak pali az 11l :chytry: umnie max 7l po miescie z butem w podlodze oczywiscie dopiero po pojawienu sie 90 stopni na wskazniku :hmm: jak az 11l zrzera to moze gdzies jakis maly wyciek masz :smoke:

: wt maja 08, 2007 20:31
autor: Przewodnik
ZGADZAM SIĘ Z Virus177 sprawdz czy nie masz wycieku a jak katujesz niedogrzany silnik to wcale nie jest za ciekawie dla twojego turbo. powinienes jak najszybciej zrobic ten termostat. ja tez kiedyś miałem padnięty termostat i nie łapał wogule temperatury ale spalanie wzrosło maksymalnie moze o jakiś 1litr czyli 7 to maks co powinien palić moze się pomyliłes co do tego spalania, :chytry:

: wt maja 08, 2007 21:35
autor: bogoria
pozwolę niezgodzić się, że 7 to max spalania(nawet z walniętym układem chłodzenia). wystarczy poczytać żale niektórych użytkowników. najpierw wymień termostat i trzeba porównać.wydaje mi się, jeśli termostat jest walnięty, to samo działanie świec żarowych nawet przy tej pogodzie może być porąbane. ja tak miałem przed wymianą termostatu. wystarczył niedługi postój, a po uruchomieniu cały cykl grzania świec działał od początku. jeszcze jedno pytanie chociaż pewnie retoryczne jakie jest urządzenie rozruchowe(nie pamiętam w którym roku założono automat).

: wt maja 08, 2007 21:51
autor: grinio
to samo działanie świec żarowych nawet przy tej pogodzie może być porąbane. ja tak miałem przed wymianą termostatu. wystarczył niedługi postój, a po uruchomieniu cały cykl grzania świec działał od początku
Co to znaczy cały cykl grzania swiec?
Prosiłbym o jakieś konkrety i czym się to objawia i jaki ma wpływ na silnik.
Pozdrawiam

: wt maja 08, 2007 21:56
autor: Virus177
nie powiedzialem ze w TD max 7l umnie tak jest u innych moze byc wiecej wszystko zalezy od stanu silnika:Pcykl grzania swiec <--- to chyba chodzi Ci o to ze swiece po wlaczeniu silnika grzeja az osiagnie temp 68 stopni albo 2,5min (nizsze obroty silnika podczas tego procesu) :hmm: