Strona 1 z 1
Brzęczenie przepustnicy przy przekręconym zapłonie w SDI
: wt maja 08, 2007 08:42
autor: todzio
W momencie kiedy mam włączony zapłon z okolic przepustnicy wydobywa się delikatne brzęczenie.Mechanik wstępnie "na szybkiego" stawierdził iż przepustnica zaczyna kuleć. Na tą chwilę auto chodzi mi bez zarzutów. Zasugerował że jesli mi całkowicie padnie wówczas nie mam co się spieszyć z jej wymianą tylko ustawi mi ją na stałe jako otwartą. I tu moje pytanie czy faktycznie można tak zrobić i jak auto będzie się zachowywało po takim zabiegu? W końcu jakąś funkcję ta przepustnica spałniała a teraz miała by być na stałe otwarta...?Czy będą tego jakieś skutki uboczne? Jak silnik będzie się zachowywał? A może w skrócie ktoś mi również napisze jaką funkcję w układzie mojego silnika spełnia w/w przepustniaca?
: wt maja 08, 2007 11:00
autor: Corvax
A dokładnie to o jaką przepustnicę temu mechanikowi chodziło???
: wt maja 08, 2007 13:04
autor: todzio
Już prezentuje
: wt maja 08, 2007 13:12
autor: cowboy
todzio pisze:Już prezentuje
czyli EGR, tak myślałem ale nie byłem pewien czy w SDI tez to występuje
todzio pisze:ustawi mi ją na stałe jako otwartą
moim zdaniem lepiej ją zamknąć na stałe
: wt maja 08, 2007 15:35
autor: todzio
A możesz w skr. sprecyzować jaką ona funkcję spełnia w tym silniku?
: wt maja 08, 2007 15:44
autor: cowboy
A możesz w skr. sprecyzować jaką ona funkcję spełnia w tym silniku?
jeżeli to
recyrkulacja spalin, jak się domyślam to ma funkcje ekologiczne...
sprawdź czy do tego zaworu w kolektorze ssącym doprowadzona jest rurka około fi 35 do kolektora wydechowego
: wt maja 08, 2007 15:45
autor: Corvax
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51401
poprzez obniżenie temp. spalania w wyniku doprowadzenia do cylindrów spalin, zmniejsza emisje szkodliwych gazów. Działa w ustalonych stanach pracy silnika.
: sob maja 19, 2007 09:23
autor: todzio
Byłem w ASO i zapytałem serwisanta o tą przepustnicę, gość twierdzi że ta przepustnica odpowiedzilana jest za łagodne wygaszenie silnika tzn. chodzi o rzucanie silnikiem podczas wyłączenia zapłonu. Zasugerował też, że jeśli uszkodzi się całkowicie i nie zdecyduje się na wymianę to należy ustawić ją jako otwartą ( w pozycji zamkniętej ponoć nie odpalę auta).
Natomiast w postach dotyczących mojego zapytania piszecie, że jest to przepustnica EGR a z tego co wyczytałem na wielu forach faktycznie w przypadku tej przepustnicy gdy padnie, należy ją usatwić jako zamkniętą.
Dla uzupełnienia info na temat interesującej mnie przepustnicy odczytałem jej nr katalogowy: 038 128 063 C. Czy ktoś rozwieje moje wątpliwości co do funkcji tej przepustnicy w układzie silnika i w jakiej pozycji faktycznie należy ją ustawić w przypadku jej całkowitego uszkodzenia?