Strona 1 z 1
Regeneracja turbo w AFN - co i jak?
: pn maja 07, 2007 23:27
autor: SaNoN
Witam mam pytanko. czy dysponuje ktos fotorelacja lub schematem jak doprowadzic takowa turbinke do swietnosci? bede ogromnie wdzieczny. jezeli trzeba to zaplace. jako ze mam zdolnosci manualne i sporo narzedzi nie chcial bym dawac tego komus do rok, wolal bym to zrobic sam. pozdrawiam i z gory bardzo dziekuje.
P.S jezeli posiadacie metode delikatnej modyfikacji(o ile takowa istnieje)to tez bede wdzieczny.
: pn maja 07, 2007 23:48
autor: SaNoN
Nie padla:) chce tylko o nia zadbac:)
: wt maja 08, 2007 08:00
autor: cowboy
SaNoN pisze:chce tylko o nia zadbac:)
jeżeli chcesz zadbać to jej nie demontuj
nie pałuj na zimnym silniku !! DELIKATNIE z gazem
po pałowaniu wystudź olej - kilka minut na wolnych obr
wymiana oleju co 10 kkm
nie uprawiaj PSJ !
powodzenia !
: wt maja 08, 2007 09:35
autor: rob555
Cowboy dobrze gada...

nie rozbieraj jak nie wiesz jak to sie je.
: wt maja 08, 2007 09:42
autor: cowboy
Dodam jeszcze zmieniaj co 10 kkm (razem z olejem) filtr powietrza - najlepeij KNECHT (25 PLN)
jak Ci sie bedzie chciało to pomiędzy wymianami co 5 kkm odkurzaczem wyssij syf z puchy pod filtrem - zbiera sie tam dużo piachu...
najeczściej jakiś syf z dolotu uszkadza łopatki po stronie zimnej
: wt maja 08, 2007 10:24
autor: SaNoN
OK widze ze tak sredno sie zrozumielismy:) oczywiscie dziekuje za odpowiedzi, ale mimo wszystko chcial bym ja rozebrac, jestem bardzo pedantyczny i chcial bym ja sobie wyczyscic i doprowadzic do wygladu fabrycznego. wiec jezeli ktos by posiadal jakas fotorelacje lub cos w tym stylu to bylo by bardzo milo:)
P.S turbinka jest w oleju:( i chcial bym to zrobic.
: wt maja 08, 2007 10:34
autor: cowboy
SaNoN pisze:ale mimo wszystko chcial bym ja rozebrac
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603&start=0
przecież w podwieszonym temacie masz wszystko opisane
roboty troche jest - cały dzień sobie zarezerwuj i dobre klucze nasadowe 13 i chyba 12, kanał i jazda
ściągasz dolot od filtra powietrza (2 śrubki klucz 10 + jedna mocująca do kolektora ssącego z boku), odkręcasz downpipe (3 śruby klucz 13, cholernie cięzko puszczają)
3 śruby (chyba 12) od kolektora wydechowego, odpływ oleju, doprowadzenie oleju (najlepiej odkręć całą rurke od filtra oleju) i masz turbo na stole

- potem wg powyższego linka
[ Dodano: Wto Maj 08, 2007 10:35 ]
turbinka jest w oleju:( i chcial bym to zrobic.
jeśli turbo puszcza olej to tylko wymiana lub regenracja
czyści się kierownice, gdy łapiesz notlaufy
: wt maja 08, 2007 11:08
autor: SaNoN
Dziekuje serdecznie, tylko ze z tego co sie dowiedzialem to ta fotorelacja nie dotyczy mojej turbawki:( teraz juz sam nie wiem:) ale starania kolegow trzeba docenic.
Ona ma na sobie sporo oleju:( jestes pewny ze nie zrobie tego sam? mam naprawde duzo sprzetu i dwie prawe rece.
: wt maja 08, 2007 11:13
autor: cowboy
SaNoN pisze:z tego co sie dowiedzialem to ta fotorelacja nie dotyczy mojej turbawki:
nie, a mi sie wydaje że masz w opisie silnik 110KM, czyli AFN, czyli VNT15
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
tu masz dokładnie swoją turbinkę... róznice są kosmetyczne
jeżeli puszcza olej przez łożyska to tylko nowa albo regeneracja
jezeli cieknie olej z doprowdzenia oleju to mozesz wymienić rurke
[ Dodano: Wto Maj 08, 2007 11:15 ]
aha w linku powyżej masz VNT15 z AUDI czyli silnik poprzeczny, więc rózniaca jest tylko taka, że muszla zimna skierowana na dół, a turbinka na pewno taka jak u Ciebie
[ Dodano: Wto Maj 08, 2007 11:16 ]
cowboy pisze:z AUDI czyli silnik poprzeczny
oczywiście chodziło o wzdłużny
