Strona 1 z 1

Regeneracja turbo w AFN - co i jak?

: pn maja 07, 2007 23:27
autor: SaNoN
Witam mam pytanko. czy dysponuje ktos fotorelacja lub schematem jak doprowadzic takowa turbinke do swietnosci? bede ogromnie wdzieczny. jezeli trzeba to zaplace. jako ze mam zdolnosci manualne i sporo narzedzi nie chcial bym dawac tego komus do rok, wolal bym to zrobic sam. pozdrawiam i z gory bardzo dziekuje.

P.S jezeli posiadacie metode delikatnej modyfikacji(o ile takowa istnieje)to tez bede wdzieczny.

: pn maja 07, 2007 23:48
autor: SaNoN
Nie padla:) chce tylko o nia zadbac:)

: wt maja 08, 2007 08:00
autor: cowboy
SaNoN pisze:chce tylko o nia zadbac:)
jeżeli chcesz zadbać to jej nie demontuj :P :bigok:

nie pałuj na zimnym silniku !! DELIKATNIE z gazem

po pałowaniu wystudź olej - kilka minut na wolnych obr

wymiana oleju co 10 kkm

nie uprawiaj PSJ !

powodzenia !

: wt maja 08, 2007 09:35
autor: rob555
Cowboy dobrze gada... :pub: nie rozbieraj jak nie wiesz jak to sie je.

: wt maja 08, 2007 09:42
autor: cowboy
Dodam jeszcze zmieniaj co 10 kkm (razem z olejem) filtr powietrza - najlepeij KNECHT (25 PLN)

jak Ci sie bedzie chciało to pomiędzy wymianami co 5 kkm odkurzaczem wyssij syf z puchy pod filtrem - zbiera sie tam dużo piachu...

najeczściej jakiś syf z dolotu uszkadza łopatki po stronie zimnej

: wt maja 08, 2007 10:24
autor: SaNoN
OK widze ze tak sredno sie zrozumielismy:) oczywiscie dziekuje za odpowiedzi, ale mimo wszystko chcial bym ja rozebrac, jestem bardzo pedantyczny i chcial bym ja sobie wyczyscic i doprowadzic do wygladu fabrycznego. wiec jezeli ktos by posiadal jakas fotorelacje lub cos w tym stylu to bylo by bardzo milo:)

P.S turbinka jest w oleju:( i chcial bym to zrobic.

: wt maja 08, 2007 10:34
autor: cowboy
SaNoN pisze:ale mimo wszystko chcial bym ja rozebrac
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603&start=0

przecież w podwieszonym temacie masz wszystko opisane

roboty troche jest - cały dzień sobie zarezerwuj i dobre klucze nasadowe 13 i chyba 12, kanał i jazda

ściągasz dolot od filtra powietrza (2 śrubki klucz 10 + jedna mocująca do kolektora ssącego z boku), odkręcasz downpipe (3 śruby klucz 13, cholernie cięzko puszczają)

3 śruby (chyba 12) od kolektora wydechowego, odpływ oleju, doprowadzenie oleju (najlepiej odkręć całą rurke od filtra oleju) i masz turbo na stole :) - potem wg powyższego linka

[ Dodano: Wto Maj 08, 2007 10:35 ]
turbinka jest w oleju:( i chcial bym to zrobic.
jeśli turbo puszcza olej to tylko wymiana lub regenracja

czyści się kierownice, gdy łapiesz notlaufy

: wt maja 08, 2007 11:08
autor: SaNoN
Dziekuje serdecznie, tylko ze z tego co sie dowiedzialem to ta fotorelacja nie dotyczy mojej turbawki:( teraz juz sam nie wiem:) ale starania kolegow trzeba docenic.

Ona ma na sobie sporo oleju:( jestes pewny ze nie zrobie tego sam? mam naprawde duzo sprzetu i dwie prawe rece.

: wt maja 08, 2007 11:13
autor: cowboy
SaNoN pisze:z tego co sie dowiedzialem to ta fotorelacja nie dotyczy mojej turbawki:
nie, a mi sie wydaje że masz w opisie silnik 110KM, czyli AFN, czyli VNT15

http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html

tu masz dokładnie swoją turbinkę... róznice są kosmetyczne

jeżeli puszcza olej przez łożyska to tylko nowa albo regeneracja

jezeli cieknie olej z doprowdzenia oleju to mozesz wymienić rurke

[ Dodano: Wto Maj 08, 2007 11:15 ]
aha w linku powyżej masz VNT15 z AUDI czyli silnik poprzeczny, więc rózniaca jest tylko taka, że muszla zimna skierowana na dół, a turbinka na pewno taka jak u Ciebie

[ Dodano: Wto Maj 08, 2007 11:16 ]
cowboy pisze:z AUDI czyli silnik poprzeczny
oczywiście chodziło o wzdłużny :P