Regeneracja turbo w AFN - co i jak?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Regeneracja turbo w AFN - co i jak?

Post autor: SaNoN » pn maja 07, 2007 23:27

Witam mam pytanko. czy dysponuje ktos fotorelacja lub schematem jak doprowadzic takowa turbinke do swietnosci? bede ogromnie wdzieczny. jezeli trzeba to zaplace. jako ze mam zdolnosci manualne i sporo narzedzi nie chcial bym dawac tego komus do rok, wolal bym to zrobic sam. pozdrawiam i z gory bardzo dziekuje.

P.S jezeli posiadacie metode delikatnej modyfikacji(o ile takowa istnieje)to tez bede wdzieczny.
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 12:19 przez SaNoN, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: SaNoN » pn maja 07, 2007 23:48

Nie padla:) chce tylko o nia zadbac:)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 08, 2007 08:00

SaNoN pisze:chce tylko o nia zadbac:)
jeżeli chcesz zadbać to jej nie demontuj :P :bigok:

nie pałuj na zimnym silniku !! DELIKATNIE z gazem

po pałowaniu wystudź olej - kilka minut na wolnych obr

wymiana oleju co 10 kkm

nie uprawiaj PSJ !

powodzenia !



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » wt maja 08, 2007 09:35

Cowboy dobrze gada... :pub: nie rozbieraj jak nie wiesz jak to sie je.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 08, 2007 09:42

Dodam jeszcze zmieniaj co 10 kkm (razem z olejem) filtr powietrza - najlepeij KNECHT (25 PLN)

jak Ci sie bedzie chciało to pomiędzy wymianami co 5 kkm odkurzaczem wyssij syf z puchy pod filtrem - zbiera sie tam dużo piachu...

najeczściej jakiś syf z dolotu uszkadza łopatki po stronie zimnej



Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: SaNoN » wt maja 08, 2007 10:24

OK widze ze tak sredno sie zrozumielismy:) oczywiscie dziekuje za odpowiedzi, ale mimo wszystko chcial bym ja rozebrac, jestem bardzo pedantyczny i chcial bym ja sobie wyczyscic i doprowadzic do wygladu fabrycznego. wiec jezeli ktos by posiadal jakas fotorelacje lub cos w tym stylu to bylo by bardzo milo:)

P.S turbinka jest w oleju:( i chcial bym to zrobic.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 08, 2007 10:34

SaNoN pisze:ale mimo wszystko chcial bym ja rozebrac
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603&start=0

przecież w podwieszonym temacie masz wszystko opisane

roboty troche jest - cały dzień sobie zarezerwuj i dobre klucze nasadowe 13 i chyba 12, kanał i jazda

ściągasz dolot od filtra powietrza (2 śrubki klucz 10 + jedna mocująca do kolektora ssącego z boku), odkręcasz downpipe (3 śruby klucz 13, cholernie cięzko puszczają)

3 śruby (chyba 12) od kolektora wydechowego, odpływ oleju, doprowadzenie oleju (najlepiej odkręć całą rurke od filtra oleju) i masz turbo na stole :) - potem wg powyższego linka

[ Dodano: Wto Maj 08, 2007 10:35 ]
turbinka jest w oleju:( i chcial bym to zrobic.
jeśli turbo puszcza olej to tylko wymiana lub regenracja

czyści się kierownice, gdy łapiesz notlaufy



Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: SaNoN » wt maja 08, 2007 11:08

Dziekuje serdecznie, tylko ze z tego co sie dowiedzialem to ta fotorelacja nie dotyczy mojej turbawki:( teraz juz sam nie wiem:) ale starania kolegow trzeba docenic.

Ona ma na sobie sporo oleju:( jestes pewny ze nie zrobie tego sam? mam naprawde duzo sprzetu i dwie prawe rece.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 08, 2007 11:13

SaNoN pisze:z tego co sie dowiedzialem to ta fotorelacja nie dotyczy mojej turbawki:
nie, a mi sie wydaje że masz w opisie silnik 110KM, czyli AFN, czyli VNT15

http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html

tu masz dokładnie swoją turbinkę... róznice są kosmetyczne

jeżeli puszcza olej przez łożyska to tylko nowa albo regeneracja

jezeli cieknie olej z doprowdzenia oleju to mozesz wymienić rurke

[ Dodano: Wto Maj 08, 2007 11:15 ]
aha w linku powyżej masz VNT15 z AUDI czyli silnik poprzeczny, więc rózniaca jest tylko taka, że muszla zimna skierowana na dół, a turbinka na pewno taka jak u Ciebie

[ Dodano: Wto Maj 08, 2007 11:16 ]
cowboy pisze:z AUDI czyli silnik poprzeczny
oczywiście chodziło o wzdłużny :P



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości