Strona 1 z 3
					
				W silniku szarpnęło po czy stracił moc a teraz nie odpala
				: ndz maja 06, 2007 12:14
				autor: Kinia
				Witam
jak w temacie dziś wracałem moja IV-czką TDi z trasy nagle coś szarpnęło i silnik stracił moc jakby palił tylko na dwa gary, przejechałem jeszcze ok 2 km żeby znaleźć miejsce  do zaparkowanie przy jakim oświetleniu zgasiłem silnik po czym na nowo go uruchomiłem lecz jego praca była bardzo głośna i nierówna i zamulona aż do chwili kiedy zgasł. W chwili obecnej silnik sie nie uruchamia ?? Proszę napiszcie co może być powodem ?? dodam że żadnych wycieków na silniku nie ma - jest suchy ... czy może być uszkodzenie rozrządu a może turbiny ?? proszę o informację 

pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: ndz maja 06, 2007 12:54
				autor: Adamm
				proponuje sprawdzic ustawienie rozrzadu, moze polo scielo klin i rozrzad sie przestawil
			 
			
					
				
				: ndz maja 06, 2007 13:01
				autor: Adamtd
				poszedł pasek rozrządu albo inny kataklizm i to już dużo większy
			 
			
					
				
				: ndz maja 06, 2007 13:34
				autor: Kinia
				dziękuję, za odpowiedzi 
...sprawdzałem pasek jest cały tzn napiety chyba bardziej wchodzi  ta pierwsza opcja "o ściętym klinie i przestawionym rozrządzie" bo mimo to jeszcze, jak pisałem przejechałem na zamulonym silniku ok 1-2km zeby sparkować się pod jakąś latarnią, pasek sprawdzałem jest napięty i cały ... proszę odp. czy przy tej opcji mogąś być jeszcze jakieś uszkodzenia w silniku zakładając że przestawił się rozrząd... i 3 razy próbowałem go uruchomić 

dziękuję jeszcze raz za szybkie odpowiedzi 
pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: ndz maja 06, 2007 15:13
				autor: ziutek
				witam, mogą ale niemuszą zalerzy jakie miałeś szczescie, ale tłoki mogły się spotkać z zaworkami a to juz problem !
			 
			
					
				
				: ndz maja 06, 2007 15:26
				autor: GSOWIEC
				Oświećcie mnie, jeśli macie lepsze informacje, ale jak dla mnie to pierwszy przypadek, dyskusji na temat koła zębatego wału korbowego w MK4...
No ale sądząc po objawach bardzo prawdopodobny to przypadek... 
Chociaż przyznam, że nie mam wiedzy nt. rozwiązania technicznego klina w nowszych TDIkach, tzn. czy jest tam "półksiężyc", czy jakoś inaczej zamocowane jest to koło na wale.
			 
			
					
				
				: ndz maja 06, 2007 15:48
				autor: twardy
				pasek sprawdzałem jest napięty i cały ... proszę odp. czy przy tej opcji mogąś być jeszcze jakieś uszkodzenia w silniku zakładając że przestawił się rozrząd... i 3 razy próbowałem go uruchomić 

dziękuję jeszcze raz za szybkie odpowiedzi 
najlepiej juz nie prubuj bo jak ścina klin to możesz narobić sobie biedy , auto na linke i do mechanika.
 
			 
			
					
				
				: ndz maja 06, 2007 18:32
				autor: Kinia
				Tak też uczyniłem, mam nadzieję że wszystko skonczy się pomyślnie bez większego nakładu 

 jak i co poinfomuję do tego czasu 3majcie kciuki pozdrawiam i dziękuję za odp.
 
			 
			
					
				
				: ndz maja 06, 2007 19:43
				autor: rob555
				Mrugaja swiece zarowe?
			 
			
					
				
				: ndz maja 06, 2007 22:45
				autor: Kinia
				rob555 pisze:Mrugaja swiece zarowe?
...świece zachowują się normalnie...
 
			 
			
					
				
				: ndz maja 06, 2007 23:33
				autor: rob555
				Kinia pisze:
...świece zachowują się normalnie...
Czyli raczej cos mechanicznego...fuck....
Usterke elektroniczna by sygnalizowal mruganiem swiec zarowych po kilkunastu sek od przekrecenia kluczyka
 
			 
			
					
			
					
				
				: pn maja 07, 2007 14:36
				autor: zygimar
				Napisz jaka jest diagnoza jak juz bedziesz wiedzial.
			 
			
					
				
				: pn maja 07, 2007 14:54
				autor: Kinia
				jak napisałem wyzej ... "wyszczerbił sie zawór" mechanicy oceneil swoja pracę na ok. 2000 zł. w tym wymiana zaworów - tłoka z oporządzeniem - szlif tulei - robocizna 
 
2 opcja - to bez szlifu tulei wymiana tłoka - zaworów- robocizna - ok 1500 zł. z tym że tu może silnik brać olej 
 
... i co tu wybrać ??
tłok w/g nich używka z pierścieniami to kosz ok. 180 zł. co i jak dalej nie wiem jakoś im nie ufff ufff 
