Strona 1 z 2

Temperatura silnika w AGR

: śr maja 02, 2007 11:02
autor: RALFI
Witam

Mam pytanie wskaźnik temp. pokazuje pięknie 90 stopni i jadąc w korku czy na trasie zawsze równo 90 stopni. I stad pytanie ponieważ stałem w korku z 20 min temp. na dworzu w sobote z 25 stopni w słońcu a wskaźnik równo 90 stopni nawet nie drgnie, czy to możliwe zeby nie łapał temp. w korku, te silniki tak dobre mają chłodzenie??, wcześniej miałem 1Z i po tym czasie już wentyaltor chodził, prośba o opinie użytkowników AGR-a, Pozdrawiam

: śr maja 02, 2007 11:07
autor: souler
to tylko sie cieszyc z tego. nie szukaj problemow gdzie ich nie ma. wentyl pewnie sie zalaczyl, ale go nie slyszales. gdyby sie nie zalaczyl to i temp by skoczyla, zwlaszcza w korku.

: śr maja 02, 2007 11:09
autor: skorp
wczoraj stałem w korku 45min i też temperaturka nie wztosła ponad 90stopni,ażsie zdziwiłem ale widocznie silniki te są na tyle dobrze chłodzone że potrzeba większego upału żeby się wentylatorek włączył.dużo tez zależy od czystości silnika i chłodnicy.

: śr maja 02, 2007 21:21
autor: mular
Ewidentnie musisz jechac do afryki.

Re: TEMPERATURA SILNIKA AGR

: śr maja 02, 2007 21:51
autor: daro31ie
RALFI pisze:Witam

Mam pytanie wskaźnik temp. pokazuje pięknie 90 stopni i jadąc w korku czy na trasie zawsze równo 90 stopni. I stad pytanie ponieważ stałem w korku z 20 min temp. na dworzu w sobote z 25 stopni w słońcu a wskaźnik równo 90 stopni nawet nie drgnie, czy to możliwe zeby nie łapał temp. w korku, te silniki tak dobre mają chłodzenie??, wcześniej miałem 1Z i po tym czasie już wentyaltor chodził, prośba o opinie użytkowników AGR-a, Pozdrawiam

Pracujacy wentylator to nic innego jak awaryjne chlodzenie silnika. W dzisiejszych czasach tak oblicza sie zdolnosc chlodnicy aby wentylator byl tylko zabezpieczeniem przy problemach nap z termostatem.

Wiec ciesz sie i moze :pub:

: śr maja 02, 2007 22:02
autor: Wiesiek74
Cześć
Ja tez mam AGR i też mnie to zaciekawiło że wstazóka zatrzymuje się dokładnie na 90
i ani drgnie, ale wiatraka nigdy niesłyszałem. :bajer:

: śr maja 02, 2007 22:09
autor: mular
Daro31ie wentylator jest po to zeby wymuszac przeplyw powietrza przez chlodnice np. na postoju a nie przy problemach z termostatem bo gdy termostat sie nie otworzy to nawet 2 wentylatory nie pomoga . Jesli RALFI I WIESIEK maja klopoty ze temp. im ladnie stoi na 90 st. to ja juz nic nie wiem. PRZECIEZ tak ma byc.

: czw maja 03, 2007 12:04
autor: Wiesiek74
Ja nie mówiłem że mam problem, ale miałem na myśli to że termostat jest wyjątkowo
stabilny w porównaniu do innych marek, którymi jeźdiłem.
Pozdrawiam Wiesiek. :bajer:

: pt maja 04, 2007 08:03
autor: RALFI
Dokładnie, też sie zdziwiłem że tak pięknie jest regulowany przepływ płynu chłodzącego w tych silnikach, dzieki za wszelkie sugestie, chodziło mi o to czy czujnik nie padł i pokazuje tylko do 90 stopni, ale widać AGR-y tak mają ze dobrze są chłodzone i trzymają w korku czy na trasie 90 stopni. Pozdrawiam

TEMPERATURA SILNIKA AGR

: pt maja 04, 2007 08:24
autor: mcmichal20
Witam, własnie tez mnie to ciekawiło w moim AGR autko spoko sie nagrzewa do 90stopni i tak trzyma i tez nie widzialem nie slyszalem, aby wentylator sie załączal kiedykolwiek bylem nawet u elektryka i sprawdził, ze wszystko ok- jak bedzie potrzeba to sie zalaczy. Dobrze usłyszec, ze inni tez tak mają. Pozdro

: śr maja 23, 2007 09:20
autor: RALFI
Panowie w pewnym sensie rozwiązałem swój problem (pytanie) dotyczące trzymania temperatury 90 stopni w upałach w korku czy na trasie i postanowiłem się podzielić informacjami pomimo złośliwych postów typu " jedź do Afryki" ale zazwyczaj piszą to ludzie którzy nic do powiedzenia nie mają a więc do tematu: czujnik temp. skonstruowany jest tak w silniku AGR i pochodnych że charakterystyka jego jest nie liniowa tzn. w zakresie temperatury silnika od 75 stopni do 105 zawsze na szafie pokazuje 90 stopni, po to tak zrobili aby nie denerwować kierowcy, i teraz wiadomo ze w korkach temp. wzrasta ale nie przekracza 105 które nie mają znaczenia dla silnika (układ zamknięty). Dopiero po przekroczeniu tej temp. wskazówka szybko skacze do góry a to już zły znak. Więc wszystkim użytkownikom AGR-a będzie pokazywało 90 oczywiście przy sprawnym układzie chłodzenia a w rzeczywistości jest trochę inaczej (temp. spada i podnosi się). Pozdrawiam wszystkich i myślę że ta informacja Wam się przyda.

: czw maja 24, 2007 00:26
autor: jajko
RALFI, a skąd masz takie informacje? IMHO to byłoby głupie, bo dowiadujesz się o kiepskiej sytuacji niemalże w ostatniej chwili, a jak jesteś w tym momencie np. na autostradzie i jedziesz 160km/h, to ani gdzie się zatrzymać i jak zareagować, a przed chwilą właśnie minąłeś ostatni zjazd, co wtedy?
Mogę się mylić, ale sensu w takim ustawieniu czujnika nie widzę. :bajer:

: czw maja 24, 2007 08:05
autor: RALFI
jajko pisze:RALFI, a skąd masz takie informacje? IMHO to byłoby głupie, bo dowiadujesz się o kiepskiej sytuacji niemalże w ostatniej chwili, a jak jesteś w tym momencie np. na autostradzie i jedziesz 160km/h, to ani gdzie się zatrzymać i jak zareagować, a przed chwilą właśnie minąłeś ostatni zjazd, co wtedy?
Mogę się mylić, ale sensu w takim ustawieniu czujnika nie widzę. :bajer:
Też mi się to nie podoba ale te informacje mam od ludzi którzy na codzień zajmują się elektroniką samochodową, powiem jeszcze tak że założyłem nie oryginalny czujnik i pokazywał mi normalną temp. 80 stopni i jak stanąłem w korku temp. wzrastała do 90 stopni i po ponownym ruszeniu (czyt. normalnej jeździe) znowu spadała do 80. Czyli jak czujnik ma charakterystyke liniową widać na szafie każdy skok temp. Po założeniu oryginału cały czas pokazuje 90 stopni - korek czy trasa więc dla mnie wniosek jest jeden taki jak opisałem wcześniej. (przy sprawnym układzie są wentylatory które nie dopuszczą do takiej temp i powinno być dobrze).

Jeżeli ktoś ma inne info na ten temat to proszę o wypowiedzi, a dokładniej jeżeli ktoś ma AGR i pochdne czy słyszał kiedyś wentylator chodzący i jaką temp. miał na szafie (może to nam pomorze wysnuć prawidłowe wnioski).Pozdr.

: czw maja 24, 2007 19:35
autor: souler
105 stopni dla silnika to jeszcze nie zabojstwo wiec moze byc tak jak piszesz, aczkolwiek mozna sobie zmierzyc opor czujnika przy roznych temp i bedzie jakies odniesienie. 200-290 ohmow to ok. 90 stopni. dopiero 110 i w gore mozna sie modlic o graty.