Strona 1 z 1
Opinie potrzebne o 101KM - koszty eksploatacji itp
: wt maja 01, 2007 20:36
autor: martinsurf
Witam
chciałem sie dowiedziec czegos wiecej odnośnie silnika 1,9 TDI 101 KM nie znam numeru serii, chce kupic mk4 Variant 2002 rok dokładnie z tym silnikiem
Prosze o Wasza opinie czy ktos jeździł z tym motorkiem, jak wyglada jego ekspalatcja,(spalanie, itd) Jak mozecie to podajcie tez dane technincze tego motoru. Z góry dziekuje za informacje
Pozdro
martinsurf
: wt maja 01, 2007 20:42
autor: rob555
AXR lub ATD
Podstawowy pompowtrysk. Rakieta to nie jest ale przyjemnie jezdzi. Po wizycie u tunera bedzie smigac bardzo milo.
Spadalnie wyzsze niz w VP (90 i 110KM) o okolo litra, pozatym jezdzi na drozszym oleju.
Re: SILNIK 1,9 TDI 101 KM pompowtrysk z MK4 2002 rok- prosze
: śr maja 02, 2007 01:12
autor: mirass
martinsurf pisze:Witam
chciałem sie dowiedziec czegos wiecej odnośnie silnika 1,9 TDI 101 KM nie znam numeru serii, chce kupic mk4 Variant 2002 rok dokładnie z tym silnikiem
Prosze o Wasza opinie czy ktos jeździł z tym motorkiem, jak wyglada jego ekspalatcja,(spalanie, itd) Jak mozecie to podajcie tez dane technincze tego motoru. Z góry dziekuje za informacje
Pozdro
martinsurf
siostra ma takie cudo w swojej fabii. przebieg obecny to 70 tysiecy i na motor nie mozna zlego słowa powiedziec.pali 5-5,litra w miksie a pomiar mocy po infekcji przeszedł moje oczekiwania 146 KM/335Nm
: śr maja 02, 2007 10:28
autor: martinsurf
Fabia troche lzejsza od VW, ale po wirusie to golf bedzie tez aldnie smigał ciekawe jak z żywotnoscia tego silnika po wirusie.
Zobaczymy moze poszukam wersji 130 KM ale niełatwo taka znalesc za rozsadne pieniadze, wiadomo to co dobre kosztuje kupe szmalu.
Pozdro
: śr maja 02, 2007 13:10
autor: cowboy
martinsurf pisze:jak z żywotnoscia tego silnika po wirusie
jeżeli dobrze napisany program, olej zmieniany co 10-12 kkm, kierownik uświadomiony to żywotność powinna być taka sama jak na serii..
nie wiem jak w PD ale na pompie spalanie przy spokojnej jeździe może nawet nieznacznie się zmniejszych
: śr maja 02, 2007 14:47
autor: piąty
Mam właśnie taki model, Variant ATD, 74 kW.
Ładnie śmiga, na trasie przy prędkościach 110-120km/h ciapie ok. 5,2-5,5 l.
Przy 140-150 ok. 6 l/100. W mieście nie wiem bo nigdy nie sprawdzałem, mam go od 2 miesięcy.
Wszystko fajnie tylko trochę mułowaty w dolnym zakresie obrotów.
Uśmiech na twarzy pojawia się po przekroczeniu 1800 obrotów.
Nie wiem jak u innych, bo u mnie obniżył się trochę poziom oleju na miarce po przejechaniu od wymiany dystansu 5 000 km. Ale gdzieś już czytałem, że mogą trochę brać oleju - dlatego bez paniki.
Oczywiście jak trafisz wersję z silnikiem 130 KM to ok, ale jak zostaniesz przy tym 100 KM to również nie będziesz narzekał.
Pozdrawiam i udanego zakupu.
: czw maja 03, 2007 19:12
autor: ojeju
Hej mam właśnie takie autko<Vriant 74KW>
Spoko pali około6
Moc- można więcej
Mam z nim maly problemik a mianowicie troche trzęsie motorkiem na wolnych obrotach,jak jest ciepły silniczek.
JAK PODNIEŚĆ DAWKĘ PALIWA NA JAŁOWYM - PROSZę O POMOC
ZASTANAWIAM SIę NAD WIRUSEM-WARTO??
: czw maja 03, 2007 22:46
autor: mirass
ojeju pisze:Hej mam właśnie takie autko<Vriant 74KW>
Spoko pali około6
Moc- można więcej
Mam z nim maly problemik a mianowicie troche trzęsie motorkiem na wolnych obrotach,jak jest ciepły silniczek.
JAK PODNIEŚĆ DAWKĘ PALIWA NA JAŁOWYM - PROSZę O POMOC
ZASTANAWIAM SIę NAD WIRUSEM-WARTO??
a 2-mas w jakiej jest kondycji ?
warto zrobić infekcje - naprawde czuc róznicę
: czw maja 03, 2007 22:50
autor: Darass
miałem troche do czynienia z tym silniczkiem, u mojego dziadka w Fabii. dziadzio juz ma nakulane 210tyś km i przy silniku zrobił tylko wtryski. nie musiał robic ale zrobił. pozatym rozrząd, olej i śmiga. na prawde jeszcze nigdy go nie zawiódł i po takim przebiegu chodzi jakby z salonu wyjechał. wiecej problemów (chodz i tak nie wiele) ma z sabą fabią, ale na silnik złego słowa powiedzieć nie moze. nie wiem jak to w golfie jezdzi, ale w fabii na prawde milutko. pozatym moze o tym świadczyć fakt, ze przy przebiegu 180tyś był na hamowni i pokazało 104KM, niutków nie pamiętam, także serie ma + mały rabacik
jeżeli znajdziesz zadbany i pewny egzemplasz, to śmiało mozesz brać.
pozatym u nas w Polsce w salonie mowili ze ten silnik do 500tyś km powinien chodzić bez zarzutu, natomiast w salonie w niemczech mówili ze jak bedzie dobrze eksploatowany to moze i milion wytrzymać. po prostu typowy wół roboczy
mirass pisze:warto zrobić infekcje - naprawde czuc róznicę
nie powiem jak to sie ma w VW (ale na pewno super) ale robiłem chipa u ojca w Oplu Vectrze 2.0DTI. robilismy to w V-techu. Na hamowni wyszło 96KM i 201Nm. Po chipie było 120KM i 252Nm. różnica? ogrooomna. jak depnąłem na gaz to banan na twarzy. wogóle nie poznałem auta. niby 24KM a różnica na prawde spora. wczesniej dobić to 200km/h było ciężko, z góry jeszcze ok. teraz na prostej 200km/h leci z palcem w d... a z góry 220 poleci. w VW wiadomo ze lepiej sie kręcą silniki i pewnie 130KM jest w zasiegu reki, takze różnica bedzie jeszcze wieksza
: czw maja 03, 2007 23:14
autor: rob555
Darass pisze: w VW wiadomo ze lepiej sie kręcą silniki i pewnie 130KM jest w zasiegu reki, takze różnica bedzie jeszcze wieksza
Dobrze prawisz
Te silniki ok 135-140KM na seryjnych gratach robia na lajtowym sofcie. Roznica oooogromna
: czw maja 03, 2007 23:41
autor: piąty
Jaki jest orientacyjny koszt ? Coraz bardziej chodzi mi to po głowie...
: pt maja 04, 2007 00:38
autor: Darass
rob555 pisze:Roznica oooogromna
otóż to
do czasu jak sam nie wsiadłem do auta po chipie, to myslalem ze różnica bedzie minimalna, ale gdzie tam
czuć różnice, i to zayebiście czuć
piąty pisze:Jaki jest orientacyjny koszt ? Coraz bardziej chodzi mi to po głowie...
ja dałem jakieś 1300zł i pewnie teraz koszta są mniej wiecej te same.