Strona 1 z 1

110KM po diagnostyce, prośba o wskazówki

: wt maja 01, 2007 11:01
autor: AndrzejOsz
Witam kolegów
Byłem swoim autem na diagnostyce bo jak pisałem wcześniej mam pewne problemy. Po podpięciu pod kompa wyskoczył kod usterki 17965 "Regulacja ciśnienienia w kolektorze dolotowym - regulacja poza zakresem" Testu dynamicznego nie robiliśmy tylko diagnosta wsiadł ze mną i dawał mi wskazówki jak jechać, więc kazał mi ciągnąć auto do ponad 4 tys, po ok 3 tys auto tak jakby brakowało płynności, zaczeło jakby wahlowac i na 3 biegu przy 4 tys tryb awaryjny. Wg diagnosty przyczyną jest zawór podciśnieniowy przy sprężarce doładowania ale najpierw kazał przeczyścic zawór egr (chyba tak to sie pisze). Nie wspominał o N75. Co wy na to bo chce teraz wstawić auto do mechanika i obawiam się zebym za duzo nie grzebał i szukał przyczyny, wiadomo koszta??? Wogóle to duzo moze mnie to kosztowac.
Pozdrawiam i zgóry dzięki za wskazówki

: wt maja 01, 2007 11:55
autor: Adamm
zapieczone kierownice w turbinie, zacinajaca sie gruszka ze sztanga, wezyki od n-75

Re: tdi 110KM po diagnostyce, prośba o wskazówki

: śr maja 02, 2007 01:14
autor: mirass
AndrzejOsz pisze:Witam kolegów
Byłem swoim autem na diagnostyce bo jak pisałem wcześniej mam pewne problemy. Po podpięciu pod kompa wyskoczył kod usterki 17965 "Regulacja ciśnienienia w kolektorze dolotowym - regulacja poza zakresem" Testu dynamicznego nie robiliśmy tylko diagnosta wsiadł ze mną i dawał mi wskazówki jak jechać, więc kazał mi ciągnąć auto do ponad 4 tys, po ok 3 tys auto tak jakby brakowało płynności, zaczeło jakby wahlowac i na 3 biegu przy 4 tys tryb awaryjny. Wg diagnosty przyczyną jest zawór podciśnieniowy przy sprężarce doładowania ale najpierw kazał przeczyścic zawór egr (chyba tak to sie pisze). Nie wspominał o N75. Co wy na to bo chce teraz wstawić auto do mechanika i obawiam się zebym za duzo nie grzebał i szukał przyczyny, wiadomo koszta??? Wogóle to duzo moze mnie to kosztowac.
Pozdrawiam i zgóry dzięki za wskazówki
sprawdź wężyki i jak mozesz to podmień od kogoś N75 i czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i wtedy test dynamiczny VAGiem

: śr maja 02, 2007 13:16
autor: cowboy
EGR zawsze warto wyczyścić a nawet zaślepić - rozkręć kolektor ssący io zobacz jaki tam jest syf

zawalony EGR może powodować małe wahlowania obrotów..

teraz o sterowaniu turbiną

sprawdź czy sztanga po odpaleniu zostaje wciągnieta do gruszki w turbinie (około 1,5cm), po odpaleniu powinna opaść szybko

sztanga powinna dać się wciskać do gruszki około 1,5 cm na zgaszinym silniku - powinno być czuć opór membrany - powinna szybko odbijać do pirwotniego położenia...

możesz też n75 i n18 zaminić miejscami, przejechać się i zaobserwować róznice :P

n75 ma białą głowiczkę (steruje turbiną) n18 czarna czapka (steruje EGR - recyrkulacja spalin)