Garret T3 - jak podkręcić - fotoporada

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Garret T3 - jak podkręcić - fotoporada

Post autor: dawid018 » pt kwie 27, 2007 00:14

witam.przy okazji kręcenia w silniku postanowiłem zrobić krótka i treściwą fotoporade jak podkręcić garreta T3.

1-odkręcamy 2 węże które idą do głównego węża od dolotu
2-odkręcamy wąż dolotu który idzie do turbo(odkręcamy przy turbinie)
3-zdejmujemy węże
4-zdejmujemy gumowy wężyk który idzie do zaworu WG(łączy 2 metalowe króćce)
5-powinno to wyglądać tak:
Obrazek
6-następnie w wężyku który zdjęliśmy robimy mały otwór (najlepiej na środku)
7-potem wkładamy tam rurkę.ja wykorzystałem wentyl z dętki od malucha który rozwierciłem żeby mial większy otwór wewnętrzny(chyba wiertłem 6 ale dokładnie nie pamiętam)
8-Obrazek
9-dobrze by bylo zeby połączenie miedzy rurka a wężykiem było dość szczelne
10-następnie zakładamy wężyk do turbo
Obrazek
11-zakładamy i skręcamy węże
12-odpalamy brykę i jedziemy sie przejechać i ustawić ciśnienie.
13-ciśnienie ustawiamy zaciskając końcówkę rurki.im bardziej zaciśniemy tym mniejsze ciśnienie mamy.



mam nadzieje że komuś sie to przyda.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 29, 2007 13:17 przez dawid018, łącznie zmieniany 1 raz.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Wzmocniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt sty 12, 2007 23:14
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: Wzmocniak » ndz kwie 29, 2007 12:14

Ja wogóle wywaliłem ten wężyk od zaworu upustowego, zawór na kolektorze zakręciłem na max. Ciśnienie doładowania dochodzi do 1,8 bar przy max. bucie. Zrobiłem już 15 tys. km i hula bez problemiku. Oleju ani grama nie bierze (wymieniam co 7,5 tys), a kopie jak głupi. Jedyne co cierpi to sprzęgło. Już drugie mi padło. Szukam jakiegoś intercoolera. Z czego będzie najlepszy?


Nic lepszego od Golfa drugiego. Co by nie, jakoby hej.

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz kwie 29, 2007 12:30

Wzmocniak, ja bym to troche zmienjszył :PPP jak Ci sie zacznie sypać to poleciwszystko :PP
A co do sprzęgła to kup se jakieś lepsze to padać nie bedzie :))

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2007 12:35 ]
dawid018, chłopie :)) no dzięki tobie to ja chyba nie bede kupować MBC :D:D

Te twoj fotoporady to są bomba !!!! a mnie sie napewno przydzadzą :PP
Jutro zaraz sie za to zabieram :D:D a jak czasu starczy to i gov mod zrobie :D

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2007 12:36 ]
A czy takie rozwiązanie jest bezpieczne ???????
bo chyba zasada działania taka sama jak MBC no nie ???
chyba mnie rozumiesz nie chce sie pozbyć silnika :P hehe

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2007 12:37 ]
no i turbina rzecz jasna :D



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » ndz kwie 29, 2007 13:00

To_mas, jest całkowicie bezpieczne jeśli nie przedobrzysz z ciśnieniem.wczesniej jezdziłem tak jak Wzmocniak, ale tez troche bałem sie o silnik.poza tym nigdy nie moglem rozpędzić auta do więcej niż 150km/h bo ciśnienie za bardzo rosło.teraz mam tak jak na fotkach,ciśnienie na 1.1 bara ustawione(w porywach 1,2)i jezdzi sie super.nie matrwie sie teraz ze dostane jakimś zaworem albo tłokiem po zębach :bigok:


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz kwie 29, 2007 13:11

T3 da rade dmuchac 1,6-1,8b tylko dobry intercooler trzeba miec i jak sie nie przesadzi z paliwkiem to powinno byc OK, jak pojdzie uszczelka pod glowica to zalozyc metalowa z 1.9td na nowych srubach i tyle


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » ndz kwie 29, 2007 13:14

zaprzal, tylko że to się wiąże z pewnymi kosztami a mnie biednego maturzysty nie stać na take coś :bigok: ale może po szkole coś więcej dłubne.

zaprzal, czy można jakoś na oko okreslić czy sie nie przesadiło z paliwem np przy 1,6 bara??


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz kwie 29, 2007 13:21

dawid018 pisze:zaprzal, czy można jakoś na oko okreslić czy sie nie przesadiło z paliwem np przy 1,6 bara??
nie mozna :) najlepiej miec wskaznik EGT. Bez wskaznika ustawilbym tak, zeby nie bylo dymu gdy pojawi sie pelne doladowanie - moze bedzie bezpiecznie, a moze nie :) Sam musisz stwierdzic czy stac cie na takie ryzyko czy za 330-400zl kupic wskaznik


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz kwie 29, 2007 13:26

dawid018 pisze:nie matrwie sie teraz ze dostane jakimś zaworem albo tłokiem po zębach :bigok:
dobre :PP
zaprzal pisze:tylko dobry intercooler trzeba miec
ja mam ic od mondeo 1.8 TD umiejscowiłem go przed chłodnicą :)) wystarczy czy 3a mieć coś jeszcze większego ??:PP

Jutro zrobie moze jego foto bo bede musiał ściągać zderzak jak mi przyjdzie moj chrom :)
no i bede dłubał przy cisnieniu !! nareszcie :) dzieki dawid018, :pub:



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » ndz kwie 29, 2007 13:37

zaprzal, a czy osiągniecie ok90-95KM jest możliwe bez cisnienia 1,6 i wskaźnika EGT??tzn chodzi mi o to czy ma obecnych zmianach mogę osiągnąć te 95Km czy trzeba poważniej ingerować w mechanikę.
w silniku mam takie zmiany
-ciśnienie 1,1 bara
-zwiększona dawka paliwa
-gov mod
-odwrócona membrana
-i w planach jakiś IC
-silnik po małym remoncie


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz kwie 29, 2007 14:21

Włanie tez mnie to zastanawia ile bede miał jak sie troche pobawie :P ale na hamownie kasy brak :/



Wzmocniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt sty 12, 2007 23:14
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: Wzmocniak » ndz kwie 29, 2007 23:13

Wiadomo, że ryzyko jeżdżenia na max ciśnieniu jest, dlatgo szukam IC. Przez wakacje biore sie do Włoch i napewno zmniejsze dawkę i otworze upustowy. Jak na takiego kopsa i tak podkręconą dawkę max 5,5 litra V-power'a to nie jest dużo. Opelki, słabsze tdi czy żabojady wąchają za mną. No i obroty silnika wchodzą na 5,6 tys. Jakże nie, skoro turbina im więcej ma spalin, tym więcej napompuje. Zrobie na tych ustawieniach jeszcze 10 tys., tak żeby było w sumie 25 tys. i napisze jak sie auto po tym zachowuje i czy jest to granica bezpieczeństwa. Dorwałem IC z A4 '03 130 PS z wężami ale cosik go nie spasuje także jest do sprzedania lub na zamianę.


Nic lepszego od Golfa drugiego. Co by nie, jakoby hej.

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn kwie 30, 2007 00:52

dawid018 pisze:zaprzal, a czy osiągniecie ok90-95KM jest możliwe bez cisnienia 1,6 i wskaźnika EGT?
95km potwierdzone na hamowni maha mialem na totalnie seryjnym silniku, bez egt, cisnienie 1,1-1,2bar, i dawka nie na maxa rozkrecona


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » pn kwie 30, 2007 08:48

zaprzal pisze:95km potwierdzone na hamowni maha mialem na totalnie seryjnym silniku,
to całkiem świetny wynik.tyle tylko że ty już w serii masz 10Km wiecej niz ja.
Wzmocniak pisze:napisze jak sie auto po tym zachowuje i czy jest to granica bezpieczeństwa.
chetnie poczytam


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn kwie 30, 2007 09:07

dawid018 pisze:to całkiem świetny wynik.tyle tylko że ty już w serii masz 10Km wiecej niz ja.
a co to za roznica czy 10 czy 20km? ty masz za to wieksze turbo


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości